Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona
Novato busca... - Versión para impresión

+- Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona (https://forum.aquariofilabcn.org)
+-- Foro: Arees Públiques / Àrees públiques (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-3.html)
+--- Foro: General Aigua Salada (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-10.html)
+--- Tema: Novato busca... (/thread-2295.html)

Páginas: 1 2

Novato busca... - Sundown - 19-03-2008

Bona tarda a tothom,

Sóc completament nou en el món del marí. He tingut abans aquaris però en format d'aigua dolça/freda. He llegit sobre els mini-reef i voldria comprar-ne un per començar amb el tema. Si pot ser, d'uns 26 litres o una mica més... tot depèn de l'estructura de l'aquari perquè em càpiga bé.

La cosa és que després de llegir pel fòrum he pensat en anar a alguna botiga per informar-me del tema i veure preus. Les que em queden "a prop" i puc veure avui són Acuapasión, Floraqua i Hobbypeix. Alguna recomanació en general i en particular per tema de preus? He trucat a Acuapasión i han estat molt amables, però també he llegit un post on es parlava de preus una mica cars... M'agradaria que me'n poguéssiu dir alguna cosa.

Per més informació també voldria dir-vos que no pretenc gastar-me un gran capital ara com ara. Simplement vull començar entrant a poc a poc i després ja veurem. D'inici pensava uns 300€, i de mica en mica ja aniríem fent. És massa poc?

Merci !!!!

Novato busca... - Sundown - 20-03-2008

Hola de nou, em contestaré una mica a mi mateix Wink

He anat a Acuapasión i la veritat és que n'he sortit content. Pel que jo vull m'han aconsellat un Nano Cubo de 50L que, tot i que porta com a marca Blau aquaristic jo diria que és el mateix que els JBJ pel que he pogut veure. El nano porta una PL de 18W, ventiladors, i filtre. Llavors m'han afegit un termocalentador Hydor de 50W. No porta Skimmer. El preu la veritat és que resulta molt interessant (una 170€ sino recordo malament).

Ara bé, existeix un model de 50L més complet i un de 60L que porten doble PL de 18W, Moonlight, Skimmer, filtració completa, ventiladors, filtre UVA... Però el preu, almenys amb el de 60L, es dispara una mica més (de memòria diria que eren uns 320 € més o menys). El de 50L no ho vaig preguntar, avui ho faré.

Que m'aconselleu? Pensant que em quedaré un de 50L, val la pena gastar una mica més per tenir skimmer, moonlight, etc? O amb la inversió de 170€ n'hi ha prou de moment?

Moltes gràcies !!!

PD: Moderadors, potser s'hauria de passar aquest fil al foro d'equipament i bricolatge.

Novato busca... - Joplins - 21-03-2008

Hola! primer de tot, benvingut.
Doncs jo no et puc recomanar res de un marino, ja que a més sóc novata també en un d'aigua dolça, però si que et diria que visitesis la tenda de Superfauna, ja que l'altre dia un company del foro me la va recomanar i vaig anar i el dependent sembla de confiança i segur que t'aconseja bé.
Salutacions.

Novato busca... - Edu O. - 24-03-2008

Benvingut al foroConfusedmiley2:

Crec que no val la pena comprar el de 60L, la moonlight es una pijada que no serveix de res més que per veure l'aquari de nit i el filtre UVA es totalment prescindible.

El aquari de 50L que comentes te bona pinta, el filtre es exterior de mochila no? Si vols pots afegir un skimmer a més a més i no set dispararà tant el preu com el de 60L. El skimmer sempre t'ajudarà a mantenir la qualitat de l'aigua.

Tingues en compte que has de sumar el preu de la roca, sorra (si vols), sal... Tot plegat potser et surt a 300€ com voliesConfusedmiley2:

Floraqua no te marí.

Novato busca... - Sundown - 24-03-2008

Moltes gràcies per les respostes !!!

Doncs tiraré cap al de 50L segur. És la que penso que és la millor opció ara per ara. Pel que fa al skimmer consultaré preus a veure quan puja la cosa i pendré la decisió, de totes maneres sempre l'hi puc afegir més endavant no?

La roca i la sorra ja els tinc pressupostats també. Són uns 4Kg de roca viva i la sorra és Coralit, de totes maneres també m'han dit que podia posar-n'hi d'altres tipus / marques.

I l'aigua nose si comprar-la directament allà o bé preparar-me-la jo comprant sal marina. Què m'aconselleu? Està clar que si me la preparo jo m'estalviaré portar garrafes per pendre-la... però, d'altra banda, és complicat que me la prepari jo mateix?

Merci i ja us aniré informant...

Novato busca... - Edu O. - 24-03-2008

Et sortirà millor fer la sal tu mateix a més que tard o d'hora ho tindràs que fer i millor apendre quan tens l'aquari buit.

Simplement et cal, aigua (d'osmosi o destilada millor), sal de qualitat y un densimetre. La densitat a 1024.

El problema el tens amb el densimetre, els economics tipus agulla no van gens bé, donen molt error. Dels unics que un es pot fiar son dels refractometres (mínim uns 70€).
De totes maneres desde sempre s'ha fet amb els densimetres normals i corrents (jo també vaig començar així) per lo que no tenen perqué anar tan malamentBig Grin

El skimmer el pots afegir quan vulguis. Confusedmiley2:

Novato busca... - Sundown - 26-03-2008

Hola de nou,

Merci per la resposta Edu. Suposo que quan parles de densímetre normal et refereixes al d'agulla no?

Pel que fa al model d'aquari que vull adquirir, sabeu si em permet temporitzar la llum diurna, o bé puc posar-hi un temporitzador per tal de fer això? Ho comento perquè no estic segur de si tot el sistema funciona amb una única toma elèctrica o bé la llum va separada de la resta amb una altra toma.

Merci !!!

Novato busca... - Edu O. - 26-03-2008

Tots els elements es conecten separadament a la llum.

Pots col·locar un simple temporitzador que venen en qualsevol ferreteria per encendre/apagar la llum automàticament.Confusedmiley2:

Novato busca... - Sundown - 01-04-2008

Hola a tothom,

Ja tinc tota la pesca, ara només em falta posar l'aigua i ja estarà. Però em queden alguns dubtes (i d'altres que encara no m'han vingut al cap segur!!!). El nano el posaré sobre una taula de fusta (xapada de cirerer, no és ni roure massís ni res que se li assembli), i voldria saber què haig de fer per evitar humitats. Alies què haig de posar a sota del nano o bé si, per altra banda, no fa falta posar-hi res.

També voldria saber quan temps pot estar la roca viva... VIVA. En un principi ara fa una hora que l'he recollit i estare encara una mica de temps sense posar-hi l'aigua al tenir que fer la dissolució de la sal. Quant temps la puc tenir sense posar-la en aigua? o per altra banda, què m'aconsellarieu fer si l'hagues de deixar així unes hores?

Moltes gràcies !!!!!

Oriol.

Novato busca... - Edu O. - 02-04-2008

Sota l'aquari pots possar suru o unes tires de neopré que venen per repartir millor el pes.

La roca viva l'has recollit del mediterrani?

Pot aguantar unes cuantes hores sense aigua sempre i quan estigui ven humida. Lo millor es colocar-la en un recipient amb aigua amb els parámetres correctes (pensa que has de tractar-la "bé" per mantenir lo millor posible tota la vida que conté.

De totes maneres la millor opció hagués estat no comprar-la fins tenir tot ben montatConfusedmiley2:

T'animo a obrir un nou post mostrant-nos tot el procés de montatge de l'aquari, amb alguna foto si pot serConfusedmiley4: