![]() |
Per a Tòfol (Crancs) - Versión para impresión +- Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona (https://forum.aquariofilabcn.org) +-- Foro: Arees Públiques / Àrees públiques (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-3.html) +--- Foro: General Aigua Dolça (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-9.html) +--- Tema: Per a Tòfol (Crancs) (/thread-2884.html) Páginas:
1
2
|
Per a Tòfol (Crancs) - Petxinot - 23-02-2009 Pensa que la majoria de crancs no es porten bé amb les plantes ni amb els peixos, pero potser, els que millor viuen son els Cambarellus. De vegades es veuen al comerç ![]() Cambarellus montezumae ![]() Cambarellus patzcuarense Ara, si vols crancs de debò, tens aquestes preciocitats relativament fàcils de trobar a moltes botigues de Barcelona: Cherax holthuisi ![]() Cherax misolicus ![]() Cherax quadricarinatus Pero si t'agraden les gambes amb caràcter... ![]() Macrobrachium rossembergi. Salut ![]() Per a Tòfol (Crancs) - tofol - 24-02-2009 Tot un mon, això dels crancs. Els Cherax molt ways, el "quadri" espectacular. Però necessiten específic, vaja no crec que res viu pugui aguantar dintre el mateix tanc. De moment no puc. Els cambarellus m'anirien bé tot canviant-los per les "neocari", però pel tamany, varietats, comportament... no sé, no sé. Les Macrobachium si que m'agraden molt però les maleïdes no crien en dolça. Potser algun dia intento criar japoniques i si me'n surto... A tu se't donen bé aquest bitxos? Per a Tòfol (Crancs) - Petxinot - 24-02-2009 Algunes Macrobrachium si crien en dolça. ![]() El problema es que la larva es pelàgica i si tens filtracio o peixos... simplement vola. ![]() Per a Tòfol (Crancs) - tofol - 24-02-2009 Quines son, les que crien totalment en dolça? La veritat és que en els portals que m'informo habitualment no hi ha gaire informació, i en veure que alguna si que necessita salobre, havia pensat que tota l'especècie ho necessita. Trenta pico/quaranta litres sí que podria acomodar (mi muhé me va matá ![]() Per a Tòfol (Crancs) - Mons - 24-02-2009 Hola perdoneu, ja possats sabeu alguna cosa d'aquet cranc: geosesarma-vampire; cangrejo carnaval. Per a Tòfol (Crancs) - Petxinot - 25-02-2009 Pues las que me "criaron" fueron las Macrobrachium esas pequeñitas que suelen llamar M.lanchasteri. Puse hembras ovadas en un acuario sin filtro llenas de plantas. Al ver que estaban sin huevos las retiré y al cabo de un tiempo habia gambitas. Eso significa que la larva no necesita necesariamente agua salobre, al menos esa especie. En cuanto al Geosesarma yo tengo 6. Son traquilillos y mas terrestre de loq ue aparentan. Yo les he puesto un tanque de 30 litros, sin grava para facilitar la limpieza. 5 dedos de agua, siempre a unos 28 grados y piedras y madera que sobre salen. Entre ellas he puesto plantas que aguantan tener los pies encharcados como potos, y unas que parecen parietarias pero que no lo son. Los cangrejos hacen galerias en la tierra de las plantas saliendo para comer y remojarse. Un poco como los sesarma, pero mas terrestres. Saludos Per a Tòfol (Crancs) - Mons - 25-02-2009 Es que tinc un que m'han regalat i l'hi posat amb el peixos, puc tindre problemes de caça? Per a Tòfol (Crancs) - Lochapowa - 25-02-2009 El Cherax holthuisi es preciós :eek: Per a Tòfol (Crancs) - Petxinot - 25-02-2009 Els problemes que tindràs es que no es un animal d'aquari, més aviat terrari o aquaterrari. Com que no te les condicions optimes acabarà morint. No pateixis pels peixos. Salut. Per a Tòfol (Crancs) - Mons - 26-02-2009 Moltes gracies Cherax, ![]() Intentare fer unes illes per que estigui bé (o millor), si els peixos no corren perill. Solsament em falta saber quin es el menja més adequat. ![]() |