Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona
complicacions? - Versión para impresión

+- Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona (https://forum.aquariofilabcn.org)
+-- Foro: Arees Públiques / Àrees públiques (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-3.html)
+--- Foro: General Aigua Dolça (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-9.html)
+--- Tema: complicacions? (/thread-2982.html)

Páginas: 1 2

complicacions? - Astu - 15-03-2009

Hola, començo un nou post.

La veritat és que vaig una mica atabalat rera l'aquari. Masses coses noves (i massa info per internet). Vaig de corcoll....

Bé, explico breument. Aquari nou (60l) de fa 15 dies. 10 peixos (2 platys, 2 Guoramis, 2 portaespada i 4 zebritas). Crec que un platy ha criat i almenys en sobreviu una o dues cires amagades per entre un corall i les pedretes del fons. No hi ha plantes.
Ahir vaig mesurar el ph i estava a 8,5. A la botiga em van dir que hi afegís aigua destilada per rebaixar-lo. Hi vaig afegir 5 litres. Apunto les dades del test de l'aigua abans i després d'afegir aquesta aigua:

Abans: Tº 27,5 - Ph 8,4 - Kh 10 - Gh 14 - No2 1 - No3 100
Després: Tº 27 - Ph 7,6 - Kh 8 - Gh 14 - No2 0,5 - No3 50

Molt bé; poso tot això per deixar clar les condicions. La raó és que al fons de l'aquari, entre les pedretes (de la mida d'una cirera i vermelloses que em van vendre a la botiga), hi ha com un fong¿? blanc; primer eren puntets sueltos (ja fa dies) i ara es va extenent. Avui m'he fixat que els platys tenen puntets blancs que brillen, i els portaespada també. He buscat per internet i crec que es tracta de l'enfermetat del punt blanc. No ho sé. Avui no tinc càmera i no puc pujar cap foto.

He trobat que hi ha diversos tractaments, però sembla que el més recomanable és pujar la temperatura a 30-32º durants 3 o 4 dies; fer canvi d'aigu 1/3 a les 48h; i oxigenar bé l'aigua. Amb això n'hi hauria d'aver prou, i si no comprar algun medicament.

Bé, jo apunto el tema a veure què n'opineu i de totes maneres demà miraré d'anar a la botiga a veure què hi diuen. Però m'imagino que com abans es comenci a tractar millor...

En fi....

Astu

complicacions? - Damaris3 - 15-03-2009

bones Astu!!

jo no tinc massa experiència en aquariofília encara, però si que he passat la fase del punt blanc, 2 vegades.
en el primer cas, després de mirar molta info per internet i consultant per aquí, vaig tractar-los amb Flagyl 250mg (antibiòtic de persones). jo hi vaig posar 2 pastilles per un aquario de 90-95l. en vaig posar el primer dia que ho vaig detectar, el segon descans, el 3r tornar-hi i es van curar. si cal es pot anar fent això fins que desapareix el punt. la senyora de la botiga on compro habitualment, gairebé em mata, ja que deia que el residu químic és difícil d'eliminar pq l'aquari és tancat. però un cop curat, vaig fer canvis d'aigua dia si dia no (un parell de canvis) i dp han anat fent.
en el 2n cas, i arrel de la bronca de la botiguera, vaig anar-li a comprar un producte específic per aquariofília, Quick Cure, fent el tractament de l'envàs en teoria s'havien de curar en 48h, els afectats eren una parella de ramirezzis que al 3r dia de tenir punt es van morir.
t'aconsello que acabis de buscar info i decideixis, o a la botiga on vas si veus que en saben, però jo, si m'hi torno a trobar, tinc clar que faré servir el Flagyl. agafant la malaltia a temps es cura bé.
espero que hi hagi sort!

complicacions? - albertus - 15-03-2009

Molt bones Astu.

Com tu dius té tota la pinta de punt blanc. Això succeeix quan el peix té una baixada de defenses i el paràsit (que viu latent) té oportunitat de completar el seu cicle. Et recomano medicar amb costapur (és el medicament de la marca sera i a mi m'agrada molt). No pujis la temperatura ni rès.

El que dius que tens a la graba, ni idea....a veure si alghú ho sap dir.

Tot això, pot ser degut al la explosió biològica que ha significat el forçar un sistema. ës a dir, posar de cop matèria biològica a un lloc inhert, sense bacteris per poder completar diferents cicles necessaris per a l'evolució d'un aquari.

complicacions? - lluisman - 16-03-2009

Hola Astu,

lo primer de tot "Don't Panic", que tot te solució.

Jo el que miraria es el tema del no2/ no3 no2 a 1, pot ser motiu suficient per crear stress, l'stress baixa les defenses i apareix el PB. ja t'han explicat algunes opcions per tractar-lo.(jo Flagyl, que a més no afecta a les bacteries del filtre)

Aquesta pujada de NO2, i NO3 a 100, no vol dir que estiguis fent res malament, es normal en acuaris que estan ciclant, pero has d'estar atent ja que facilment se't pot disparar més i convertir-se en toxic per als teus peixos.per tant canvi d'aigua i més canvi d'aigua.....

Les coses blanques a la grava, doncs "a bote pronto" fongs, pero caldria veure-ho i amb aixo si que no se com aconsellar-te, no m'hi he trobat mai.

Salutacions

Lluís

complicacions? - Astu - 16-03-2009

Bé, ja he passat per la botiga. El que he fet:

-Treure el carbó actiu del filtre.
-Pujar temperatura a 28ºc
-Posar la proporció de Tetra Medica "Contralck"

Ja està fet. Ara deixar-ho així durant 4 o 5 dies. S'hauria de veure resultat demà mateix.

Li he portat una mostra d'aquests suposats fongs que han sortit al fons. No sap què són. De moment tractem això del punt blanc i després a veure què fem amb els fongs.

Pujo un parell de fotos a veure si es veuen bé.

Astu

complicacions? - Jaume71 - 16-03-2009

Albertus (i el de la tenda) repassa't els apunts! Wink

Amb el punt blanc es recomana pujar la temperatura sobre els 28-29ºC. Això no cura la malaltia però sí que accelera molt el cicle biològic complert del paràsit del punt blanc, amb el que s'aconsegueix que el medicament sigui molt més efectiu i no quedin paràsits latents que sobrevisquin el tractament.

http://www.alaquairum.net/enfermedad_del_punto_blanco.htm

Pel que fa als fongs (pelusilla blanca) sobre les pedres ni cas! tot i que vigila que no se t'acumulin detritus entre les pedres.

Una altra cosa, si pretens mantenir una població de peixos d'aigües toves (GH i KH baixos) i àcides (pH per sota de 7), desfes-te d'aquest corall i de qualsevol decoració d'origen calcàri, ja ue per molta aigua desti·lada que hi posis, t'anirà alliverant carbonats a l'aigua i et pujarà la duresa i el pH sempre.

complicacions? - albertus - 16-03-2009

Jaume, segons tinc entès, els medicament acualment són molt més efectius, i no fa falta pujar temperature. Jo ho he comprovat personalment amb discos a 25ºC. I als dos dies ja no tenien res. Lo juro i lo firmo en papel. xd

Jo inclús havia sentit pujar la tenperatura a més de 30ºC, però em sembla una autèntica passada no?

Bé, com veig que la majoria diu pujar la temperatura (té molt sentit, de fet s'ha fet tota la vida, però em pensava que també influia la efectivitat del medicament), puja la temperatura a 28ºC. Wink

En conclusió, no em trec a mi la raó, perquè jo he curat punt blanc a 25ºC, però no li trec al Jaume, ja que també la te, ja que és llògic que una pujada de temperatura acceleri el metabolisme del paràsit, tens tota la raó en això.

complicacions? - lluisman - 17-03-2009

ALbertus,

la temperatura no fa que el medicament mati més o menys "bitxos".

el que passa es que el parasit del PB te un cicle, i aquest depen de la temperatura, com més alta més ràpid es aquest cicle, i més depressa "surten de l'ou" i el medicament pot matar-los, es la millor forma d'evitar que quedin gaires "parasits latents" esperant la seguent ocasió per putehar...

es a dir que en efecte teniu raó els 2, no es oblitaori pujar tª pero millora els resultats.

Salutacions

LLuís

complicacions? - Astu - 22-03-2009

Bé, tractament fet, acabat i exitós. Han sobreviscut tots i sembla que ara estan bé. Ja he tornat a muntar tot el filtre, he fet un canvi d'aigua (30%), he baixat la temperatura (26,5º).

He passat un test i sembla que no2 i no3 estan pels núvols, així que (segueixo invertint), el de la botiga m'ha donat un potet de Nitridac per mirar de controlar això ara. També proliferaven algues verdes. Potser dóno massa menjar? Redueixo dosis doncs.

En referència als fongs del fons de l'aquari, sembla que se'ls van menjant i per tant ho deixo tal qual.

També sobreviuen almenys tres cries, amagades com poden i mejant no sé què. Crec que són d'una Velífera, i sí ja he aclarit finalment quina és la població exacta que tinc, que per valtros serà obvi saber que és cada peix, però per mi que en ma vida hi havia parat atenció, doncs és un gran què aclarir aquestes coses. La població queda així doncs: 2 Gourami perla o Tricho Leeri, 2 Platy Coral Red, 4 Danio Zebra, 2 Molly Velifera i 3 cries sospito que dels Molly.

Us volia preguntar exactament com feu el canvi d'aigua, ja que he trobat que és bastant laboriós. Explico com ho he fet jo. He marcat la mida d'un terç (30%) i amb una manguereta posada fins el fons l'he anat traient a una galleda. He agafat l'aigua de garrafa, l'he escalfat una mica i l'he anat posant amb un cuxeron de cuina poc a poc. També he aprofitat per netejar el filtre amb l'aigua que he tret.

I una altra pregunta: hauria de netejar el fons de l'aquari d'alguna manera? amb quina regularitat? com? he vist que vene com unes aspiradores... però és que no paro d'invertir...

Bé, gràcies.Smile

Astu

complicacions? - albertus - 22-03-2009

jeje, si t'has complicat massa en el canvi d'aigua, però tranquil, jo he arribat a fer grans burrades al principi.

Com tu dius, compra una manguera de les que venen a les tendes d'aquariofilia, jo faig servir una de color blau (només un tros) i la resta blanc, ja ho veuràs, és el que tenen nomrmalment a les tendes.
Com tu dius marca la quantitat que has de canviar i un cop ho has tret tot, ompla amb aigua de l'aixeta reposada 24 hores i la tires tota, sense cullera ni res, tot a la vegada, poc a poc, perquè sinó et desmontarà la decoració.