Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona
Ph minus como antical - Versión para impresión

+- Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona (https://forum.aquariofilabcn.org)
+-- Foro: Arees Públiques / Àrees públiques (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-3.html)
+--- Foro: Equipament, Bricolatge etc... (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-12.html)
+--- Tema: Ph minus como antical (/thread-3260.html)

Páginas: 1 2

Ph minus como antical - tofol - 17-07-2009

Pues eso, tengo que eliminar la cal de los cristales del tanque que le compré a Ernesto. Me dijo que en vez de vinagre utilizara ph-minus, pero con el ajetreo no le pregunté, ni qué tipo ni en qué proporción.

Alguien sabe este truco?

Erns está de mudanza y lo mismo ha perdío hasta el móvil Big Grin.

Tarde o temprano lo encontrará pero si alguien me lo avanza pues voy trabajando.

saludos

Ph minus como antical - quino69 - 17-07-2009

Sin diluir. Directamente a la mancha y a frotar con un paño húmedo.

Eso es muy suave.

Saludos.

Ph minus como antical - Jaume71 - 17-07-2009

El pH minus és un ácid i els ácids dissolen la calç.

Pots probar també amb vinagre, però si les incrustacions són importants potser et costarà.

El que resulta fenomenal per a deixar un aquari vell, inclús un marí, absolutament immpecable i transparent és utilitzar SALFUMANT. El salfumant és simplement ácid clorhídric força concentrat. Si omples l'aquari amb mig pam d'aigua i hi fiques un bon xorro de salfumant, amb un drap o una esponja i aquesta aiguapots netejar bé l'aquari. L'unica precaució és anar amb compte amb l'ácid concentrat per contacte directe amb pell o ulls, i mirar de fer-ho en un lloc ventilat perquè els vapors del salfumant son força irritants. Una vegada disolt en aigua, es tracta simplement d'aigua acidificada.

Pels residuos tòxics tampoc et preocupis, l'ácid clorhídric té una composició completament inocua, l'únic que té és un altíssim poder acidificant que es perd en diluir-lo. La seva composició és HCl, i en aigua són simplement cations H+ (com qualsevol altre ácid, com per exemple el viangre) i Cl- (els mateixos ions clorur que desprèn la sal de cuina en aigua).

Ph minus como antical - Salvador Borràs - 17-07-2009

Hola,

Jo he fet servir Salfumant com diu el presi, pero has de anar en compte. El safreig de casa te marques del àcid... tot i que jo no he dit que era d'això Big GrinCool.

Ja tinc ganes de veure com queda.

Fins aviat

PD. Per cert Jaume, que tal va la nova adquisicióRolleyes??

Ph minus como antical - Petxinot - 17-07-2009

Es mes barat el salfuman que es un acid mes fort, això si, fes-ho a un lloc ventilat que el clor crema Wink

Ph minus como antical - tofol - 17-07-2009

OK, salfumán, como si fuera plomo fundido (guantes, filtros.....)

Gracias. Confusedmiley2:

Ph minus como antical - tofol - 01-08-2009

Dons he fet servir el salfumant comercial que es clorhídric al 20%...
...i s'ha rigut de mí !!! Sad

2na. prova
-------------

Duarnat 30 minuts o més, he deixat una bona taca de: clorhídric al 20% i al 24,78%, gel antical MPL, vinagre, Cillit Bang.

Cap d'elles ha deixat ni sospita que hagin estat allà.
No ha provocat efervescència ni al principi, ni desprès de 30 minuts.

De que recontra_dimonis deuen ser les incrustacions?

Ph minus como antical - Edu O. - 02-08-2009

Doncs que raro.....jo utilitzo salfumant directament i mai m'ha fallat. A vegades costa pero es va repetint el procediment i tot acaba marxant. Compte amb les esponges de cuina, alguna se la menja i després et queden restes de plàstic al vidre i això si que costa moltisim de marxar.

Fes una foto de les taques per a que veiem de que sonWink

Ph minus como antical - tofol - 02-08-2009

OK, demà poso les fotos.
Pensant que m'estava tornant mico, he comprovat mil cops que era la cara correcta fent una ratlla amb saliva.
També he rascat amb un cuter per comprovar, i si, són incrustacions, no és que el vidre s'hagi desnaturalitzat.

Ara provaré amb goterons durant tota la nit... i si al matí encara no ha fet efecte.......

.......ho sento molt, em suicidaré. Big GrinBig GrinBig Grin

Ph minus como antical - Salvador Borràs - 03-08-2009

Hola,

Al ficar el salfuman totes les incrustacións començan a bullir i desapareixen.

Es molt extrany aixo de que no ha fet res, l'has tirat directe del pot sobre les taques¿?

Ja ens diras.

Fins aviat

Salva