![]() |
Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) - Versión para impresión +- Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona (https://forum.aquariofilabcn.org) +-- Foro: Arees Públiques / Àrees públiques (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-3.html) +--- Foro: General Aigua Dolça (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-9.html) +--- Tema: Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) (/thread-3327.html) |
Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) - MIJABA - 07-08-2009 Holaaaa! Que tal com va tot? Bé, em torno a presentar, nose si algú encara s'enrecordará de mi, soc el Miquel. Feia força temps que no hi entrava als forums per temes que no venen al cas. La questió es que hi torno, i volia sol·licitar el vostre ajut. Disposo, recentment, d'un acuari de 60L totalment buit i net, que per obligacions (sofà nou més gran que l'anterior ¬¬" que deixa sense lloc suficient per col·locar l'aquari...) l'he hagut de retirar. La cuestió es, que hi monto? · Material: Urna 60L Il·luminació de 15W Filtració externa de motxilla Calentador intern · Possibles substrats: Sorra de silex blanca Dupla Ground Marró Sorra de sílex negre · Possibles decoracions: Tronc arrelat Plantes varies Roques ... · Aigua de l'aixeta: PH 7,5 KH 5 GH 7 La questió, tinc 2 possibles plantejaments: · Parella de cíclids nans sudamericans, tipo apistogramma o algo així. M'agradaría decorar com amazónic estricte, l'arrel, sorra de silex, fulles de ametller i para de comptar. · Grupet de cíclids de tanganika. Edu O m'ha comentat i m'hi he estat informant una mica del tema dels Lamprologus ocellatus. La idea sería semblant, sorra de sílex, caracolas a piñón, i pedres calcáries. Alguna aportació? Fem votacions? De moment tinc temps per anar fent a poc a poc, de moment em dedicaré a muntar una llum de lluna a la pantalla i anar fent... Prometo fotografíes del delicte ![]() Gracies! Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) - Marcos Flores - 07-08-2009 Cualquiera de las dos opciones que planteas son totalmente viables y acertadas para las dimensiones de tu acuario, ya depende más de tu elección para decantarte por uno o por otro. Si quieres sustrato (si te decantas por el amazónico), por casa tengo algunos Kg de cuando desmonté el acuario de discos. Saludos: Marcos Flores Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) - MIJABA - 07-08-2009 La veritat es que hi tinc més experiència en amazonics. En cíclids dels llacs no tinc ni idea ![]() El tema del substrat, de quin substrat em fás referència? La meva idea si montés amazonic era sorra de silex blanca ![]() Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) - albertus - 07-08-2009 Molt bones senyor! Home, si no tens experiència amb cíclids africans, potser ja és hora d'agafarne una mica. Jo veig molt més interessants en quant a comportament els africans que els sudamericans per exemple, però va a gustos. Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) - tofol - 08-08-2009 Doncs molt malament tots dos projectes: no n'hi ha plantes, i.... " Què és la vida d'un aquarista sense plantes ? - No res. Què és la vida d'un aquarista sense haver de lluitar contra les "filamentoses" ? - No és res. " Nota: Adaptació d'una seqüència del film The Quiet man. Rollalties pendents de liquidació. Ja he formulat consulta al Ramoncín, i al Miguel Rios al respecte. No obstant prego als administradors no apliquin suspensió cautelar sota promesa que liquidaré els drets d'autor tant aviat em contesti el Ramoncín. Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) - ANB001 - 08-08-2009 Hola Si que son pocs 15w per 60 litres... io vai tenir que substituir el fluorescent de 15W per dues bombetes de estalvi de 18 o 20w... si no las plantas no... Com mola l`aigua q tens... Aigua de l'aixeta: PH 7,5 KH 5 GH 7 Io voto per africa... encara que tindrias q endurir l`aigua una mica... Sort Miquel... ja ens l`ensenyaras ;P Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) - MIJABA - 08-08-2009 Per a tofol: Ja he lluitat suficient contra les filamentoses, i tranquil, que mantinc un 100L plantat a full... I m'agrada la idea de mantenir un acuari fidedigne a la propia naturalesa. Per a ANB001: Aquest acuari va dur muntat fa temps un PLL de 36 W pero el vaig acabar desmuntant i tornant al fluorescent de 15W, i mantenint plantes de pocs requeriments (molsa de java, Cryptocorines, Anubies...) i la veritat es que no va anar gens malament, més aviat al contrari. I cert, l'aigua de casa meva es extranya... Coses de viure en un poble de vaques com diuen jajajajaa Doncs si voleu que os digui la veritat jo em decantava més per la parelleta de Apistos ![]() De moment estic buscant un nou emplaçament per l'acuari, que em sembla que ja l'he trobat, si me les arreglo bé, me'l puc fotre a la habitació. Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) - ANB001 - 08-08-2009 Io es que amb 15w la molsa creixia com fils verticals buscant la llum... el microsorum estaba raquitic... feia una mica de pena la veritat XD Els apistograma son molt bonics... i tens l`aigua força adequada per a ells... pero segueixo votant per africa... donen menys problemes ;p Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) - Edu O. - 08-08-2009 Jo com et vaig comentar anava de cap cap els conchicoles. Que consti que no n'he tingut però en quant arribi a Bcn en faig amb un grupet de lamprologus o Neolamprologus, ja veurem. El comportament es alucinant! Molt més interessant que els dels agassizi que volies ficar ![]() Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) - MIJABA - 10-08-2009 Res, volia comentar, que l'acuari ja está en el seu nou emplaçament y ja practicament a punt de omplirlo d'aigua i a ciclar. Comentar també que ja he pres una decisió ![]() Y no la penso desvetllar fins al final ![]() |