Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona
Novata amb problemes - Versión para impresión

+- Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona (https://forum.aquariofilabcn.org)
+-- Foro: Arees Públiques / Àrees públiques (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-3.html)
+--- Foro: General Aigua Dolça (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-9.html)
+--- Tema: Novata amb problemes (/thread-4526.html)

Páginas: 1 2

Novata amb problemes - marquilles - 13-01-2011

Hola sóc nova al forum i al mon de l'acuariofilia. Estic "intentant" montar un acuari plantat i tinc bastants dubtes.
Vaig buscar a internet com fer el substrat. el vaig fer amb una mescla de sepiolita, terra negra de jardí i vermulita, la terra de jardí la vaig bullir. Per si de cas també li vaig posar un substrat preparat per plantes d'aquari. Ho he tingut "madurant" amb un pam d'aigua des de fa 3 semanes, canviant l'aigua periòdicament (cada setmana) però l'aigua continua agafant un color grogenc (tanins? ho vaig bullir tal i com explicaven).

Avui he fet els seguents controls. Amoniac = 0, Nitrits = 0 i Nitrats = 5 ppm. És normal que no tingui nitrits ni nitrats? encara no tinc el filtre conectat i entenc que si la terra es va podrint m'hauria de donar algun valor ¿no?.

A més a més el kit que tinc és de API aquarium pharmaceuticals (he mirat comentaris a la web i diuen que són del milloret) i diu que pels valors de amoniac i nitrats la taula de colors per a aigua dolça és adecuada per a aquaris d'aigua dolça on s'ha afegit SAL ¿? Jo vull muntar un amazonic, no serveix el kit que he comprat??

Bé, a veure si algú em pot ajudar!!

Gràcies per adelantat!!

Novata amb problemes - Jaume71 - 13-01-2011

Abans de res, Benvinguda a la nostra web! Confusedmiley2:

Per a poder ajudar-te millor, digue'ns quin tipus d'acuari tens (quants litres, tipus d'il·luminació, filtre, etc...). Unes fotos del muntatge també ens anirien bé.

El substrat que has fet sona bastant "guarret" Big Grin, segurament és normal que engrogueixi l'aigua. Mira de deixar-la reposar i a base de canvis d'aigua i paciència amb el temps la cosa anirà minvant. També pots tenir una càrrega de carbó activat dins el filtre durant una temporadeta.

Pel que fa als valors que tens, tampoc no és tant anormal que no hi tinguis amoníac ni nitrits. En primer lloc, si la terra inicial no duia adob ni molta matèria orgànica, ni has afegit menjar, tampoc no té perquè aprèixer ni amoníac ni nitrits. Per altra banda, si ho has tingut en remull durant 3 setmanes, és molt probable que el substrat estigui força ciclat i ja s'hi hagi fet una colònia bacteriana capaç de controlar el cicle del nitrògen (aquests 5 ppm de NO3- en serien el resultat)

Novata amb problemes - ANB001 - 13-01-2011

Per mi que t`has complicat molt la vida amb el substrat... amb un normal de botiga les plantes tiran la mar de be...

Novata amb problemes - marquilles - 15-01-2011

Bé, el muntatge que he fet és el següent:

Aquari: 38 h x 75 L x 32 fons = 90 L aprox. Reals uns 75 Litres.

Pantalla Life tech con 2 PL 36 W i 2 x 18W.

Cable calefactor Hydor de 100 W + termostat hydor hydroset.

Calefactor Hydor de 100 W, (pendent de rebre un termostat digital extern)

Filtre exterior Eheim 2222 (500 l/h) ( per a aquaris de fins a 150 litres).

He tornat a canviar tota l'aigua.

Duresa 10 ºF.

El pH no el tinc gaire clar si ho miro amb el kit de rang baix diu superior a 7,6 (marxa d'escala), si ho miro amb el kit de rang alt diu 7,4 ¿?.

Tinc el filtre i el calentador en funcionament, dilluns m'arriben les plantes.

Intentaré baixar una mica la duresa i el pH amb més canvis d'aigua.
La intenció es posar un cardument de peixos petits.. neons o monjitas o algo així per principiants...

Novata amb problemes - tofol - 16-01-2011

No sé si m'he perdut alguna cosa però em sembla que estas fent els canvis d'aigua amb la de l'aixeta.

Si és així, ni la duressa ni el Ph et variaran per molts canvis que facis.

Bé, potser el Ph et pot baixar una mica si aquella terra negra va molt carregada d'humus. Però ja ho haguessis notat.

Per tal de rebaixar la duressa has d'aportar aigua més toba

1 litre d'aigua GH 10 + 1 litre d'agua Gh 5 = 2 litres d'agua Gh 7,5

El Ph no és tan fàcil.

Ara bé, si lo que vols és un aquari bàsicament plantat i alguna petita manadeta de peixos, amb els valors que tens ja estan molt bé.

Respecte dels tanins, jo omplenaria del tot i posaria en marxa el filtre amb una càrrega de carbó actiu.

Pregunta tot lo que vulguis que aquí estem.

Salutacions

Novata amb problemes - marquilles - 16-01-2011

He ompler l'aquari amb 60 litres d'aigua destil·lada i 15 d'aigua de l'aixeta... el que passa es que l'aigua de l'aixeta és molt dolenta... més de 35 ºF de duresa i pH 7,8.
Ja veig que m'hauré de comprar una osmosis o fer molts viatges amb l'aigua destil·lada amunt i avall...

Novata amb problemes - tofol - 17-01-2011

Un aquari ben equilibrat no necessita de tants canvis d'aigua.

De moment, la tinció de l'aigua l'eliminaràs de forma molt més cómoda amb el carbó actiu.

Les plantes, amb els pràmetres que tens, t'haurien de creixer perfectament.

I en 75 nets, molt plantat, una mandeta de diguem 15 neons (o equivalent), menjar congelat, uns cargols y unes gambetes que et recullin les restes ...

... potser no t'obliguen a un canvi d'aigua fins passats 2 mesos.

Jo provaria veiam, abans de comprar l'ósmosi (un catxarro més a casa Big Grin).

Salutacions

Novata amb problemes - ANB001 - 17-01-2011

i si enlloc de neons posas pseudomugil encara t`hauras de preocupar menys per l`osmosi...

Novata amb problemes - Blurp - 17-01-2011

marquilles escribió:més de 35 ºF de duresa i pH 7,8.
Ja veig que m'hauré de comprar una osmosis o fer molts viatges amb l'aigua destil·lada amunt i avall...

L'aparell d'òsmosi no et reduirà els carbonats....

Novata amb problemes - Jaume71 - 17-01-2011

Blurp escribió:L'aparell d'òsmosi no et reduirà els carbonats....

UPS! què va! l'osmosi elimina gairebé la totalitat de ions dissolts a l'aigua.

En canvi un descalcificador (que és una altra cosa) està dissenyat per eliminar el calci i magnesi, i funciona retenint aquests ions de calci i substituint-los per ions de sodi. Per tant el descalcificador redueix el GH (elimina calci i magnesi), però NO afecta la duresa de carbonats (kH) i tampoc no disminueix la mineralització de l'aigua -conductivitat- ja que no retira ions sinó que en substitueix uns per d'altres. Crec que tens confosos els dos termes.