Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona
Consells per a Tanganika - Versión para impresión

+- Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona (https://forum.aquariofilabcn.org)
+-- Foro: Arees Públiques / Àrees públiques (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-3.html)
+--- Foro: General Aigua Dolça (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-9.html)
+--- Tema: Consells per a Tanganika (/thread-5650.html)

Páginas: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Consells per a Tanganika - ismacarv - 26-05-2012

dboodb escribió:Cuidado, Helecho de Java, Microsorum sio lo entierras se terminara por pudrir, es una planta que crece enrraizada en troncos y rocas.
De hecho con esa grava tan finita, me refieron a la que llaman tipo azucar de menos de 1 mm de grano, se moriran todas las plantas, ya que necesitan buena circulacion de agua en las raiz. No se si esa es tan fina como parece ya q por foto....
Y las anubias de la primera foto igual que el helecho.
Saludos.

Hola,

el rizoma lo enterré sólo a efectos estéticos de la foto (como las anubias del grande) en realidad los tengo prácticamente en "suspensión" sobre la arena cogidos por las puntas de las raíces de sujeción (y quedan bastante feillas, la verdad) a espera de que termine la decoración de rocas en el grande y entonces atarlas allí. Este pequeño tiene que ser de conchíclas remuevearena, así que no creo que deje plantas, porque si pongo un tronquito para atar el microsorium a lo mejor MIJABA me capa por "ecléctico" Big Grin Big Grin Big Grin

Muchas gracias igualmente

La arena es fina, no la mas fina, ya que tiene peso y vuelve rápido abajo cuando remueves, pero lo suficiente como para no ser un medio ideal que digamos para las plantas. Cuando la compré sólo había un tipo más fino en la tienda, pero el color de esta me gustaba por ser beige oscuro, cosa que se aprecia bien poco en las fotos de los dos acuarios la verdad.

Un saludo

Consells per a Tanganika - ismacarv - 05-06-2012

Hola,

després de veure durant tres setmanes com els Bevis es passaven el dia a la cantonada esquerre superior de l’aquari, totalment expulsats de les roques i de les seves closques per “l’impetuós” Tetrocephalus, he pres una decisió arriscada en la línea del que fan als Malawis. Així que he posat més individus d’una nova espècie, i de caràcter, per tal de diversificar l’agressivitat i per que “li plantin cara” al tetro. He posat tres juvenil de Brichardis, aposta segura en temes de “ímpetu”, però arriscada com els hi doni per criar.

[Imagen: 12+-+1]

De moment l’efecte ha estat que ara tots es mouen per tot l’aquari, tenen unes zones preferides, els brichis a l’esquerra, el tetro a la dreta i els brevis a les closques i sorra. Ah, i al regani ningú li diu res, va per on vol. Només hi ha “gresca” a l’hora de menjar, la resta del temps està equilibrat i crec que ara hi ha un comportament més natural i menys de dominant/dominats. Em feia molta pena veure el brevis com si fossin cypris i enganxats al vidre esquerre. Sé que el tema es pot complicar com els brichis es facin els amos. Ja veurem. Tinc alternatives en ment de cara al setembre.

Ara sí que el dono per tancat, a veure com evoluciona el tema i només resta pendent reintroduir les plantes que havien agafat “alga fosca” a les fulles quan es recuperin (ara estan al 60L) i potser alguna roca més per guanyar alçada i/o refugis. Això sí, tinc la sensació que el tema no ha acabat de sortir com pensava... ja em va dir la Balbi de Iwagumi que aquest aquaris africans li semblaven estressants... i no només de mirar.

Començo a entendre el que em comentava el meu “tendero” del poble quan em deia que molts clients seus preferien fer Malawis (o Tropheras) en aquaris de +200L i Tanganikas específics en aquaris de 60 (conchícolas) a 160 (julis i neolamprologus petits).

Salutacions,

Isma

Consells per a Tanganika - ismacarv - 05-06-2012

Hola,

un video per veure el que dic del "moviment lliure" al gran

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=CxeQqCkaNus&feature=plcp"]http://www.youtube.com/watch?v=CxeQqCkaNus&feature=plcp[/ame]

i un video del comunitari, que tinc com a referència de convivència correcta (i que li cal una neteja de vidres Big Grin)

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=jnzwDFZcBWk&feature=plcp"]http://www.youtube.com/watch?v=jnzwDFZcBWk&feature=plcp[/ame]

Consells per a Tanganika - ANB001 - 06-06-2012

Hola Isma

El video de "moviment lliure" no mostra un comportament natural en aquests peixos. No entenc pq vols que es comportin com els d`un aquari comunitari... son ciclids de roca territorials... no papallonetes.

Si acabas de posar peixos nous es comportan raru... pero el normal es que cadascu busqui el seu territori i el defensi.

Si l`aquari es un muru seguit de pedras el veuen com un sol territori, i el grup/individu mes fort el fara seu... arraconant o matant els altres... especialment si tot el que tenen son escletxes a la muralla en lloc d`una cova facilment defensable.

Per aixo es necesari un peix una mica canyero, per mantenir tothom al seu lloc.
I bons llocs on poder establirse i defensarse.

Et poso el dibuix aproximat de l`aquari on els tenia io

[Imagen: acuario.jpg]

Els colors indican les alçades i els quadrats blaus les entrades de les coves... les coves son bonas, les coves t`estiman, les coves son el futur...

les dues taronjas del davant eran soterrades... alli hi vivian els brichardi i els daffodil... aillats de la resta XD

El lloc mes alt, centrat i dominant pel tetrocephalus (i senyora a ser posible)

Molts cops alimentaba amb un tub davant la porta de cada territori... o dins del niu si estaban criant XD

Io vai comenzar posant el canyeru... aixi quan posaba una parella nova els deixaba a la porta de la seva cova... i ni s`ho pensaban XD ja no es movian mai mes d`aquell territori XDD

Sort amb l`aquari... i amb les coves XDXDXD

Consells per a Tanganika - ismacarv - 06-06-2012

ANB001 escribió:Hola Isma

El video de "moviment lliure" no mostra un comportament natural en aquests peixos. No entenc pq vols que es comportin com els d`un aquari comunitari... son ciclids de roca territorials... no papallonetes.

Si acabas de posar peixos nous es comportan raru... pero el normal es que cadascu busqui el seu territori i el defensi.

Si l`aquari es un muru seguit de pedras el veuen com un sol territori, i el grup/individu mes fort el fara seu... arraconant o matant els altres... especialment si tot el que tenen son escletxes a la muralla en lloc d`una cova facilment defensable.

Per aixo es necesari un peix una mica canyero, per mantenir tothom al seu lloc.
I bons llocs on poder establirse i defensarse.

Et poso el dibuix aproximat de l`aquari on els tenia io

[Imagen: acuario.jpg]

Els colors indican les alçades i els quadrats blaus les entrades de les coves... les coves son bonas, les coves t`estiman, les coves son el futur...

les dues taronjas del davant eran soterrades... alli hi vivian els brichardi i els daffodil... aillats de la resta XD

El lloc mes alt, centrat i dominant pel tetrocephalus (i senyora a ser posible)

Molts cops alimentaba amb un tub davant la porta de cada territori... o dins del niu si estaban criant XD

Io vai comenzar posant el canyeru... aixi quan posaba una parella nova els deixaba a la porta de la seva cova... i ni s`ho pensaban XD ja no es movian mai mes d`aquell territori XDD

Sort amb l`aquari... i amb les coves XDXDXD

Hola,

el tema del moviment lliure em refereixo a que els brevis es mouen més enllà del pam esquerre a l'hora de menjar i no estan constantment perseguits. Òbviament en el vídeo estan tots concentrats en menjar i passen de territoris. La resta del dia s'han dividit les zones, però ara els brevis inclouen les closques dins del seu territori, no com abans. Les roques són dels lamprologus (el tetro té la millor cova i ara només defensa aquella zona, no persegueix a la resta per tot l'aquari). I el Regani va per lliure.

Molt interessant el que dius de les zones, com ara ningú ocupa la part central, faré una distinció millor dels dos sectors de paret, i si trobo unes roques iguals (me les estan buscant) intentaria fer una o dos "illetes" independents per evitar que la zona de sorra tampoc tingui divisions marcades, a banda d'allargar els extrems quasi fins al frontal. A veure si em surt, que 100x50cm de superfície em semblaven prou, i després sempre trobes a faltar més.

I puc aprofitar el canvi de decoració per intentar tornar a introduir el Regani que tinc exiliat al 60L. A veure.

I tot això sense que em mosseguin els cabrons dels Brevis, que cada cop que foto la mà... Big Grin

De moment, el que sembla que està ajudant (pel que he llegit a webs específiques) és que he ficat els Brichis al final i que tots els habitants que ja estaven eren de mida més gran, pel que el tema invasió pot sortir bé, encara que els Brevis tenen totes les de perdre...

Moltes gràcies pels teus consells. Ah, en quines mides tenies aquesta configuració?

Isma

Consells per a Tanganika - ANB001 - 06-06-2012

Hola Isma

L`aquari era un 100x50x60

Si cada parella te un territori i es posen a criar no s`allunyaran ni per menjar... com a minim els meus no ho feien, es una mica mes de feina alimentar cada zona... pero val la pena ;P

Consells per a Tanganika - ismacarv - 07-06-2012

L`aquari era un 100x50x60

Si cada parella te un territori i es posen a criar no s`allunyaran ni per menjar... com a minim els meus no ho feien, es una mica mes de feina alimentar cada zona... pero val la pena ;P

Hola Toni,

El meu és de 100x50x50. He estat fent càlculs i proves i, si deixo una zona pels Brevis més o menys tranquila, el tema dona per tres coves "aprofitables", ja que encara que hi ha més (unes 8), a l'hora de la veritat cal que estiguin separades i amb entrades que no es vegin, si no he entès malament. Em quedarien una a cada banda i una central, en diferents profunditats i trencant, a nivell de sorra, la linealitat del mur per marcar zones.

Si vull guanyar espai l'opció que em queda és pujar alçada, però llavors dificulto el sifonat i els detritus es van concentrant contra la paret posterior del tanc. Però estèticament queda millor i li dono més refugis als individus menys forts. Si arribo a trobar roques similars ja m'ho plantejaré, de moment les que he anat veient són massa diferents en aspecte o mida.

Veig que si volgués tornar el projecte en quelcom més seriós (=criar), el tema dona, com a molt, per dos especies de roca i una de contxícoles, o tres de roca sense els contxis. I tot amb especies petites o mitjanes (excepte el contxícoles, que si són dels petits millor estarien al 60L). I sense que ningú ocupi el terç superior de la columna d'aigua regularment.

A veure si edito una foto de les proves i marco les coves, a veure que et sembla.

Salutacions,

Isma

Consells per a Tanganika - ANB001 - 07-06-2012

Hola Isma

Si vols venirte un dia tinc varias rocas volcaniques amb la cova feta que no uso ni crec que torni a usar ;P

Consells per a Tanganika - ismacarv - 07-06-2012

Si vols venirte un dia tinc varias rocas volcaniques amb la cova feta que no uso ni crec que torni a usar ;P

Hola Toni,

Venir a on? Jo encantatBig Grin

Consells per a Tanganika - ANB001 - 08-06-2012

A casa... no penso anar arrastrant un carromato de pedres pel mon XDXD