Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona
Consells per a Tanganika - Versión para impresión

+- Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona (https://forum.aquariofilabcn.org)
+-- Foro: Arees Públiques / Àrees públiques (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-3.html)
+--- Foro: General Aigua Dolça (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-9.html)
+--- Tema: Consells per a Tanganika (/thread-5650.html)

Páginas: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Consells per a Tanganika - ismacarv - 08-06-2012

ANB001 escribió:A casa... no penso anar arrastrant un carromato de pedres pel mon XDXD

Ostres si que matines Big Grin Big Grin Big Grin (sí, sí Cool Cool Cool)

Si et sembla quedem per MP.

Salutacions,

Isma

Consells per a Tanganika - ismacarv - 11-06-2012

Anem provant... Sembla que així tenen més clares les seves zones i no es "fustien" fora de les seves fronteres, excepte quan es tracta d'arribar abans a menjar, és clar.

[Imagen: 12+-+2]

[Imagen: 12+-+1]

Ara caldria potser pujar la paret posterior, encara que sigui per fer maco.

Consells per a Tanganika - dboodb - 11-06-2012

Me gusta mucho mas ahora, y es mucho mas funcional.

Consells per a Tanganika - ismacarv - 15-06-2012

Hola,

Gràcies dboodb.

Hem fet caça "nocturna" i canvis aquests darrers dies. A veure si poso fotos.

Al 60L hem passat els 2 mascles i les 2 femelles (en teoria) dels Brevis amb 18 closques (posaré alguna més de les grans que tinc guardades). Estan amb la mateixa sorra, una roca amb "2 minicoves" que tenia (no volcànica), l'anubia nana (que treu fulles noves) i diversos brots de microsorium. A veure si estant sols fan de "conchícolas" que al gran...Sad

El segon regani (que estava castigat al 60L per tòtil i pàmfil) l'hem reintroduit al 250L, amb alguna lleugera redecoració i amb l'anubia lanceolata. Hem aprofitat per posar la bomba de recirculació de 660 l/h a nivell de superficie intentant no molestar als julidochromis (que crec que no son amants de les corrents) per eliminar zones mortes i augmentar circulació superificial de cara a la calor (també hem de posar el ventilador que tenim guardat). Amb aquests canvis el regani, ara sí, és tolerat pel dominant, suposo que l'hem marejat una mica i li hem colat. Confusedmiley2:

Els 2 aquaris porten setmanes a PH 7,8-8 i GH 15-18 (aigua sorprenentment poc alcalina i dura pels valors que acostumem a tenir a Gavà cap a l'estiu)

Hi ha alguna coseta més, però paso de deixar constància que no vull provocar al meu purista dels Tanganikas preferit... Big Grin

PD: Ara que els tinc "acabats" em vindria de gust un Malawi... però 4 aquaris alhora crec que constitueix malaltia mental... i motiu de divorci Big Grin

Consells per a Tanganika - ANB001 - 15-06-2012

Hola Isma

Mola, ara falta, com deies tu, aixecar una mica la part del darrera, potser fer alguna columneta enmitj.... i fer coveees XDDDD

Trucam el dia que vulguis, quedem, i ta pillas unes pedres foradades ;P

Consells per a Tanganika - ismacarv - 16-06-2012

ANB001 escribió:Hola Isma

Mola, ara falta, com deies tu, aixecar una mica la part del darrera, potser fer alguna columneta enmitj.... i fer coveees XDDDD

Trucam el dia que vulguis, quedem, i ta pillas unes pedres foradades ;P

Hola,

posem les fotitos (de mòbil, que el tenia a mà)

El 60L, a falta de colocar microsorium al 250L, queda així

[Imagen: 12+-+3]

El grupet de Brevis (que sembla una femella, 2 mascles i un que em fa dubtar...)

[Imagen: 12+-+4]

I les seves preferències per les roques...

[Imagen: 12+-+2]

[Imagen: 12+-+1]

El 250L té 4 coves al darrera amb entrades que no es veuen, a ran de terra i a mínim d'un pam de distància. Per ajudar en la socialització dels reintroduïts/nous, he posat, crec que temporalment, les Y de PVC semisoterrades. Manca alçada i verd, crec, ja que la roca volcànica, molt maca, no és. Big Grin

[Imagen: 12+-+5]

[Imagen: 12+-+6]

Consells per a Tanganika - ismacarv - 10-07-2012

Hola,

sembla que els meus "conchícolas" no s'estimen gaire les closques... De fet hi ha un que viu dins de l'Anubia Big Grin La resta a la roca i a la Y de PVC.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Nxe_HYoBCM8&feature=plcp"]http://www.youtube.com/watch?v=Nxe_HYoBCM8&feature=plcp[/ame]

Quan acabi de posar les roques amb coves penjaré un vídeo del 250. A veure si aconsegueixo que no es vingui tots els peixos al frontal a buscar menjar quan els gravo, que d'una dotzena que hi ha, sembla que hi hagin trenta i fan un efecte poc estètic i que em tira enrrere a l'hora de penjar vídeos que han de veure Rifteros com ANB001, dboodb i Mijaba...

Unes opinions d'un dels veterans de l'AAB que m'han semblant interessants i que em fan veure amb ull crític la meva deriva "riftera" dels darrers mesos... No em fan canviar d'idea sobre els Tanganikas i els Malawis com el biotips que més em criden actualment, però em donen perspectiva.

1
Nunca me han gustado los acuarios de cíclidos africanos lacustres, debido a la tendencia al hacinamiento (demasiados peces, en un espacio reducido), la casi ausencia de plantas (los colores verdes tienen una efecto relajante en los seres humanos) y la necesidad imperiosa de contruir escondites con rocas perfectamente asentados/anclados para evitar roturas. La presencia de tantos peces continuamente interactuando entre ellos, en ceremonias de marcaje/delimitación de territorio, escaramuzas, persecuciones, etc... no tienen el efecto anti-stress que para mí resulta determinante en el afianzamiento de mi afición.... Aunque resulta totalmente respetable para los aficionados que buscan acuarios con peces fáciles de mantener, vivaces y en continuo movimiento.

Ni que decir tiene, que por características del agua de nuestra red de suministro, son unos peces ideales.

2
Algunos compañeros tienen tendencia a superpoblar los acuarios de ciclidos africanos de la fosa del Rift, supongo que con unas densidades mucho menores, posiblemente 10 litros por cm. de pez, el acuario se vería vacío, pero con toda seguridad los peces se hallarían en mejores condiciones. Otra cuestión es, si con tan pocos peces, la agresividad de éstos, no se hallaría correctamente repartida, con la consiguiente pérdida de ejemplares.

3
Normalmente son un montón de rocas, con peces estresados moviéndose de un sitio para otro, intentando trasladar su sufrimiento por hallarse encarcelados a su cuidador

Consells per a Tanganika - Marc Cisa - 10-07-2012

Es pot estar més o menys d'acord però s'ha de reconeixer que no diu una barbaritat. Tot i així, si es mantenen en aquaris grans amb una densitat controlada es pot rebatre molts dels punts que dona en contra d'aquests biotops en l'aquariofilia. Crec que per a aquest tipos de biotops lo ideal serien aquaris amb el màxim de superficie possible ja que l'alçada poc importa.

Marc Cisa escribió:Es pot estar més o menys d'acord però s'ha de reconeixer que no diu una barbaritat. Tot i així, si es mantenen en aquaris grans amb una densitat controlada es pot rebatre molts dels punts que dona en contra d'aquests biotops en l'aquariofilia. Crec que per a aquest tipos de biotops lo ideal serien aquaris amb el màxim de superficie possible ja que l'alçada poc importa.

De fet, sembla que és més satisfactori jugar amb específics o duals de 60-120L pels talla S i de 160-300L pels talla M que no pas comunitaris, sobretot amb els Tanganikas, on el tema de la sobrepoblació diuen que no és tant efectiu com als Malawis.

Jo el meu 250 de 100*50*50 el veig menys adequat que un 240/260 de 120/130*40*50. I com a molt amb un tipus de roquer, un closquer i un nedador. Així que crec que abans de nadal em tocarà recolocar uns que jo sé...Confusedmiley2: