Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona
Inici Projecte Nano reef - Versión para impresión

+- Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona (https://forum.aquariofilabcn.org)
+-- Foro: Arees Públiques / Àrees públiques (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-3.html)
+--- Foro: General Aigua Salada (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-10.html)
+--- Tema: Inici Projecte Nano reef (/thread-6501.html)

Páginas: 1 2 3 4

Inici Projecte Nano reef - colombo - 20-04-2013

Molt bones a tots ....

sóc nou en aquest foro i m'agradaria presentar-me. Em dic David i sóc de de BCN. Com molts de vosaltres vinc del món de l'acuari d'aigua dolça desde fa molts anys. Actualment tinc un 130l plantat (amb co2) i un nano gambari. Desde fa algun temps em ronda pel cap iniciar un nou projecte i m'agradaria montar un nano reef, (nano perque tinc poc espai en el meu mini pis...)

He estat mirant molta cosa per internet tot i així tinc molts dubtes Confusedmiley4:.....

La meva intenció es montar una urna de 40X40X40 amb un SUMP de 28x32x32, Skimmer un TUNZE 9002, bomba de retorn una EIHEM Copact PLus 200, roca viva, pantalla leds (encara no sé quina escollir). Vull posar corall tou de moment, algun invertebrat i potser algun Oceanolaris.... Aniré poc a poc adquirint el material ja que sino la butxaca quedarà molt tocada.

Tinc montat un moble el qual he pintat l'interior amb pintura impermeabilitzant de terrats i a més a més li he posat uns panells de "copronen" (em sembla que es diu així) per aillar al màxim el soroll dels aparells i la caiguda de l'aigua.

M'agradaria que algú em dongués la seva opinió en quant ( de moment... ) un parell de coses:

- En relació al sump us deixo unes fotos d'un possible muntatge a veure que us sembla la distribució (vull critiques eh.....)

[attachment=378]

[attachment=379]

- En ralació al rebosadero també tinc dubtes de quin posar, he llegit que hi ha un que es molt estètic i diuen que va bé, es el Rebosadero XAQUA i sinó un a una cantonada. No he trobat qui parli de les ventatges i desventatges de cadascun d'ells, us agraïria aluna opinió envers aquest tema.

Tic molts dubtes més pero... de moment aniré us deixo aquests.
Gràcies per dexar-me un troç del vostre temps.

Inici Projecte Nano reef - kongobulunga - 20-04-2013

Bones,
Jo no soc un expert, tot just començo amb el marí, però, el que si que veig es que el "laberint" a la sortida del skimmer, es molt estret i s'acumularà la ronya que després no podràs netejar per les mides.

Salut!

Inici Projecte Nano reef - colombo - 20-04-2013

Gràcies Congobulunga, ho tindré en compte, separaré més els vidres del laberint, agraït.

Inici Projecte Nano reef - Joan1791 - 20-04-2013

Hola,
Jo vaig comecar amb un sump amb tres separacions mes la d'aigua.
Ara no en tinc cap mes que la de l'aigua i una de petit pels mitjons.
Per a mi el sump com mes lliure millor, ja que quan comences a posar-hi "trastos" no tens espais. Termostat, reactors, bomba, uv, calç i un llarg etc.
Encara que recorda que les divisions sempre pots treure-les encavat quan netegis el sump.
Salut!

Inici Projecte Nano reef - Salvador Borràs - 20-04-2013

Hola,

Estoy de acuerdo con los compañeros, cuanto más despejado el sump mejor. Luego todo son atascos y rincones de porquería.

Creo que lo mínimo es una separación, una para mantener el nivel del skimmer y la otra para tener la bomba de subida, para soportar los desniveles de la evaporación. Pero si mantienes todo el nivel, con una sola tienes de sobra.

Por cierto, el diseño te lo has trabajado, sobretodo el skimmer!!

Saludos

Salva

Inici Projecte Nano reef - colombo - 21-04-2013

Joan i Salva gràcies per le vostres aportacions, així doncs treuré la separacio del mig i en deixaré dues i el recipient per l'aigua dolça pel autorrelleno.
Pel que fa el rebosadero alguna opinió?
Una altra pregunta? teniu posades claus de tall en els tubs de entrada i sortida?
Salut!!

Inici Projecte Nano reef - Joan1791 - 21-04-2013

Jo tinc un x.aqua.
Em va molt be. Sense claus ni res.
Salut!

Inici Projecte Nano reef - colombo - 23-04-2013

Merci Joan, em decantaré pel Xaqua, és el que més en convenç. Per cert felicitats per l'acuari he estat veient fotos i el tens molt xulo.

He fet unes modificacions al sump despres dels consells que m'heu dit, a veure que us sembla:

[attachment=385]

[attachment=386]

Aiximateix us deixo també unes fotillos de l'interior del moble on anirà el Sump:

[attachment=387]
[attachment=388]

Recomaneu alguna pantalla de led en especial que no sigui exessivament cara? (entre 200 i 250 euros)

Gràcies per la vostra ajuda.

Inici Projecte Nano reef - Joan1791 - 23-04-2013

Buenas,
Em sembla molt bona idea insonoritzar el sump. Vulguis o no fa una mica de soroll.
Gracies pel l'acuari. Es mes xulu vist "in situ", encara que també s'hi veuen els problemes que té, si ara unes alguetes, si uns punts de ciano, si la sorra bruta etc ets.
a les fotos aquests detallets queden amagats.

Per cert, pel pressupost que poses, em sembla que les alguna cosa pots torvar, pero jo de tu em passaria per alguna botiga i faria el xafarder i em deixaria aconsellar, encara que pel tamany de acuari amb una fas, cosa que et facilitará la fina i el pressupost.

Salut!

Inici Projecte Nano reef - colombo - 25-04-2013

Aixi, doncs ho faré, pasaré per algun lloc a veure que m'aconsellen amb el tema pantalles. M'agradaria posar LED per lo de la focalització de la llum, i la radiació de calor pero em faig una mica d'embolic amb els Wats/Lumens necessaris.

Gràcies.