Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona
Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) - Versión para impresión

+- Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona (https://forum.aquariofilabcn.org)
+-- Foro: Arees Públiques / Àrees públiques (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-3.html)
+--- Foro: Equipament, Bricolatge etc... (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-12.html)
+--- Tema: Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) (/thread-6946.html)

Páginas: 1 2

Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) - fcolours - 25-10-2013

Doncs com diu el títol, en aquesta entrada intentaré anar enumerant els pasos de la construcció de la pantalla led del futur Iwagumi de 80 llitres (62*36*36) que soc configurant i que fins després de vacances del 2014 no podré montar per qüestió de temps (feina i viatges) i dedicar el temps que necessitarà.

Començo posant un esquema de com aniran distribuits els leds:

[Imagen: esquema.jpg]

Això anirà montat en:

- Dissipador tèrmic de 600*120*20mm (comprat a ebay, uns 17 eur. sense incloure enviament):

[Imagen: heatsink.jpg]

- 9 circuits PCB per leds de 150*11mm (comprat a ebay, uns 6 eur amb enviament el paquet de 10):

[Imagen: pcb.jpg]

- 6 circuits PCB individuals per led per la llum de lluna (comprat a ebay, uns 2,20 eur amb enviament el paquet de 20)

[Imagen: pcb2.jpg]

- 54 leds "pure white", 1W, 3,2-3,4V, 350 mA, 100 lm, 120º, 6500ºK +/- 5% (comprats a ebay, uns 14 eur amb enviament per un paquet de 100 unitats.

[Imagen: white_led.jpg]

- 6 leds "royal blue", 1W, 3,2-3,4V, 300-350mA, 50lm, longitud ona 452-455nm (comprats a ebay, 4 eur amb enviament per un paquet de 10 unitats)

[Imagen: blue_led.jpg]

Això ens dona una quantitat de 5400 lumens de llum blanca i 300 lumens de llum de lluna. Tenin en compte una desviació d'un 5% (a la baixa) d'uns 5130 lumens de llum blanca i uns 285 lumens de llums blava per un aquari de 80 llitres bruts

Se perfectament que la capacitat llumínica està sobredimensionada, però com anirà amb una font d'alimentació regulable (de 3V-21V) a més a més de que faré servir 4 canals dimeables (cada columna de 3 pcb serà un canal, i independenment el canal blau) podrè regular perfectament el fluxe lumínic.

La raó de comprar leds d'1W en comptes de 3W es perquè prefereixo distribuir millor la llum. Amb leds de 3W el número de leds seria molt mes petit i la distribució no seria tan eficient (crec humilment).

El cost de tot el que porto enumerat fins ara es de 43,20 eur. Hem de tindre en compte que tindre leds de recanvi quasi per muntar una altra làmpara led Big Grin

Fins aquí la primera entrega del projecte de làmpara led. Anirè documentant mica en mica el seu muntatge i tot el que falta encara per afegir (lens led, arduino, ventiladors, etc)

Gràcies per la vostra atenció Big Grin

Albert

Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) - mescolar - 25-10-2013

Estaré atent a aquest post tant interessant!

Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) - lanchone - 25-10-2013

Hola,
¿Puedes poner los vendedores de ebay?.

Mi próximo proyecto será una pantalla para mi 120 litros.

Gracias.

Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) - Siderfa - 25-10-2013

A seguir el proyecto...Wink

lanchone escribió:Hola,
¿Puedes poner los vendedores de ebay?.

Mi próximo proyecto será una pantalla para mi 120 litros.

Gracias.

A petición popular Big Grin incluyo los vendedores de ebay de los cuales me he suministrado los componentes hasta ahora enumerados:

- Heatsink i PCB de 150mm: led-dna

- PCB individuales: satisled

- Leds blancos: jhuastore (este igual te vende unos zapatos como unos leds, pero por información de un conocido americano es de confianza) Los que yo compré ya no los tiene en venta pero si no, ebay está lleno Smile

- Leds azules: babaoshop

Y hasta aquí puedo leer... Big Grin

Albert

Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) - kongobulunga - 25-10-2013

Molt interessant el post.
Jo tinc curiositat pel regulador que faràs servir.
També força bona la botiga dels disipadors, tot i els preus de l'enviament, es delesmés econòmiquesquehe vist.

Salut!

kongobulunga escribió:Molt interessant el post.
També força bona la botiga dels disipadors, tot i els preus de l'enviament, es delesmés econòmiquesquehe vist.

Salut!

El dissipador de 600mm el vaig tenir en una setmana a casa. El preu de l'enviament em va sortir una mica mes econòmic del que posa perquè vam estar parlant i sembla ser que li vaig caure be :p. Pero malgrat amb preu estàndar d'enviament un disipador d'aquest tamany surt molt més barato que per botigues de per aquí Sad. Si fas números no t'arriva ni a 30 eur amb enviament i el tens a casa en menys de 10 dies.

Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) - lanchone - 25-10-2013

Vendedores guardados; gracias.

kongobulunga escribió:Molt interessant el post.
Jo tinc curiositat pel regulador que faràs servir.

Salut!

Si et refereixes al control de tota la pantalla segurament tindré dedicat un Arduino Mega amb pantalla TFT tàctil amb una mica de barreja de codi d'aqui i d'enlla i una part meva, que controlarà sensor de temperatura, dimeos, llum de lluna, simul·lació de periodes de il·luminació depenent de l'estació de l'any i els ventiladors.

Tot això anirà dins de la pantalla i com la idea es que nomes vull un cable que surti de la patalla (alimentació) he dicidit aprofitar 2 plaques Arduino que tinc a casa, així una serà només per la pantalla i l'altra per l'aquari controlant la resta.

També m'agrada separar i "descarregar" les funcions en dos controladors diferents:

- la primera raó per depuració i testeig del codi. Ja sabem com funciona el mon de la informàtica, només toques una línia de codi i... s'esconya tot. D'aquesta manera puc provar, tocar i retocar sense que signifiqui que aturaré les altres funcions de l'aquari.

- La segona, que te a veure amb l'últim que he dit ara mateix, es que el fet que un dels controladors se'n vagi a fer punyetes no significarà posar un crit al cel perquè tindré tot depenent d'una màquina que no em funciona.

Albert

lanchone escribió:Vendedores guardados; gracias.

De nada!!

Albert