Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona
Nou projecte 140*37*20 (≃103,6 litres bruts) - Versión para impresión

+- Fòrums de l'Associació Aquariòfila de Barcelona (https://forum.aquariofilabcn.org)
+-- Foro: Presentacions / Presentaciones (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-8.html)
+--- Foro: Els nostres aquaris / Nuestros acuarios (https://forum.aquariofilabcn.org/forum-70.html)
+--- Tema: Nou projecte 140*37*20 (≃103,6 litres bruts) (/thread-7962.html)

Páginas: 1 2

Nou projecte 140*37*20 (≃103,6 litres bruts) - fcolours - 05-11-2015

Com alguns de vosaltres sabeu vaig aconseguir comprar l'aquari emergit que havia a la sala de conferencies del BAM (només els vidres Big Grin ). Va ser un capritx de la meva dona (sort que no em sent) pero que jo també fa temps li donava voltes a tenir un aquari d'aquesta mena, molt llarg i baixet (soc així de raret), i mira per on el vam aconseguir.

L'aquari serà en un moble del menjador baixet que ja tenim i que sembla que sera perfecte pel que volem. Aquí us deixo un esquema de l'aquari i el seu moble:
[Imagen: acuario_salo.jpg]
L'interior del moble no es veu ja que du portes.

Filtració
-----------
El tema de la filtració sembla ser que seran 2 Eheim 2213, cadascú en posició inclinada/tombada en cada un dels forats/receptacles dels extrems del moble, sempre i quan ningú no tingui cap altra idea miraculosa i la vulgui compartir amb nosaltres  Blush . Si o si, impepinablement, el/els filtre/s han d'anar dins del moble, es lo que hay... 

Les sortides i entrades dels filtres aniràn en cada extrem de l'aquari, d'aquesta manera crec que ens assegurem que hi hagi moviment d'aigua en el 100% de l'aquari ja que malgrat és poc volum d'aigua té molta longitud i podriem còrrer el perill de crear zones d'aigua estancada o amb poc moviment.

Un dels "problemes" amb el tema de les sortides es que vull posar lily/popy pipes però el dilema es de si fer servir de 9-12mm o de 12-16mm. Les de 9-12mm son perfectes per l'alçada que té l'aquari, 20cm, però les de 12-16mm es veuen "monstruoses" pel seu tamany en comparació a l'alçada del "bitxo". Quina decisió prendrieu vosaltres? El meu dilema més que estétic (jo agafaria les de 9-12mm) és per la questió de la sortida d'aigua i moviment generat i saber si la de 9-12mm faria bé la seva feina en aquest aquari.

Il·luminació
----------------
Una cosa molt senzilla que si no la meva dona em mata. Leds 5630 "en barra" conectats a un petit dimmer i llestos però amb prou lumens per poder tirar endavant plantes amb necessitats una mica altes si s'esdevé el cas.

Fauna
--------
Un grup de sundadanio axelrodi var. blue (30-40 exemplars)

Flora
-------
Microsorum pteropus "narrow"
Hydrocotyle tripartita var. japan
Taxiphyllum barbieri
Blyxa japonica
i potser alguna zona concreta amb alguna entapissant asiàtica (ara no se quina podria posar)

Decoració
-------------
Aquí el tema està complicat perquè hauré de "barellar-me" amb la meva dona a veure que vol i la realitat del que es pot fer Big Grin. D'entrada un tronc de mangle que també vaig aconseguir molt bé de preu al BAM anirà en una de les cantonades del lateral, la resta està tot per decidir. 

A veure si aquest cap de setmana puc posar alguna foto de l'aquari al seu moble i tambe d'alguns posibles elements de la decoració.

PD: Qualsevol correció, idea suggeriment, el que sigui sempre serà benvingut.

Gràcies
Albert

RE: Nou projecte 140*37*20 (≃103,6 litres bruts) - Siderfa - 06-11-2015

Esperamos esas fotos...

RE: Nou projecte 140*37*20 (≃103,6 litres bruts) - lampibcn - 13-11-2015

felicitats Albert ,per al teu projecte aviam si veiem fotos aviat

RE: Nou projecte 140*37*20 (≃103,6 litres bruts) - B3rn1 - 15-01-2016

Aquest aquari em sona, jejeje.
Com va Albert ? Ja el tens plantat ?

RE: Nou projecte 140*37*20 (≃103,6 litres bruts) - fcolours - 15-01-2016

(15-01-2016, 21:24)B3rn1 escribió: Aquest aquari em sona, jejeje.
Com va Albert ? Ja el tens plantat ?

Se m'ha endarrerit una mica ja que la feina fa que no pugui dedicar-li tant de temps com voldria.

A més a més vaig tindre la "genial" idea d'un dia veure videos de The Green Machine amb la meva dona i de sobte va veure un plantat que en qüestió de mides es casi "pastat" a l'aquari que tenim i va dir que volia allò a casa seva (imagino que deus saber com són les dones Big Grin) i llavors vaig haver de replantejar tot el projecte.

Una vegada replantejat tot el projecte aquest cap de setmana em dedicaré a la creació dels volums (fent servir arlita pels volums) col·locació dels sòlids (tres arrels independents de pí vermell que semblaran una arrel única) i 16 llitres de HELP Advanced Soil for Shrimps com a substracte.

De plantes aniran Alternanthera Reineckii "mini" com a plantes de fons, Micranthemum spec. "Montecarlo" com a entapissant i Ammania sp. "Bonsai" omplint petits forats entre les arrels.

Fins que no tingui finalitzada la làmpara no podré començar a plantar.

La lámpara serà això:

[Imagen: lampara.png]
Es un disipador d'alumini de 1400mm de llarg (cobreix tota la llargària de l'aquari) i 100mm d'ample. Aniran muntats 42 leds d'1W de 6500ºK, 6 leds d'1W de 3500ºK, 6 leds d'1W de 10000ºK i 6 leds blaus d'1W de 465-470nm per simular la llum de lluna. L'elecció de leds d'1W es per la senzilla raó de que no cal molta intensitat per penetrar a la columna l'aigua ja que no superarà mai els 18cm d'alçada. La part on es veuen els cables de conexió entre les series dels leds anirà amagada sota una planxa de metacrilat de 10mm de color negre amb els 60 forats pels leds, de manera que nomes es veuren les lents dels leds. El muntatge de la làmpara serà molt semblant a les làmpares per aquaris que construeixen Orphek. Tot això anirà amb un controlador per simular les diferents fases diurnes (núvols inclosos) i les fases de la lluna (tot això de construcció casera). Ja tinc el disipador i els leds així que en poc dies començo també el muntatge de la làmpara.

Aquest cap de setmana ja us pujaré fotos de com queda la composició dels volums, i mes endavant com anirà la progressió de la construcció de la làmpara.

Moltes gràcies
Albert

RE: Nou projecte 140*37*20 (≃103,6 litres bruts) - B3rn1 - 18-01-2016

Carai noi, quin projecte més guapo i molt ben controlat !!! Segur que queda genial !!!

Nou projecte 140*37*20 (≃103,6 litres bruts) - xaviergiralt - 18-01-2016

Molt bona pinta. Res en leds vermells?

RE: Nou projecte 140*37*20 (≃103,6 litres bruts) - fcolours - 21-01-2016

Xavi, en aquest no aniran vermells perque les plantes són de "pocs" requeriments i tiren be amb qualsevol cosa una mica potent que hi fiquis. En altres projectes que ara mateix tinc pendents si que aniran leds que conformaran "espectre complert".

Gràcies
Albert

RE: Nou projecte 140*37*20 (≃103,6 litres bruts) - Susanarc - 14-10-2016

Que pena que no sigas mostrando este acuario.Porque me parece muy original!!

Nou projecte 140*37*20 (≃103,6 litres bruts) - Carlos Samurai - 07-11-2016

¡Eso Albert, móntalo ya! ¿Que me han dicho los duendecillos que querías un acuario igual que ese de alto y ancho pero aún más largo?

A ver si montas ese y nos lo enseñas... O por lo menos abre un tema con fotitos de tus bucephalandras

Yo prometo abrir uno con la evolución del terrario (fotos que recupere del móvil) y con la batería de las gambas. A ver si tengo tiempo esta semana...