Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.


Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ancistrus
#1
Hola a tothom,
aquest és el meu primer missatge al fòrum. Ja m'ha costat decidir-me ja, després de tant temps de llegir-lo).
O sigui que vinga: em dic Marta, fa una setmana vaig venir a la fira i em vaig fer sòcia de l'associació perquè després d'una mica més d'un any ficada en aquest merder dels aquaris ja va siguent hora que faci les coses bé.
De moment la meva primera pregunta és ¿com es poden diferenciar així a simple vista els ancistrus mascles de les femelles?
Fa una mica més d'un any en vaig comprar dos de molt petitons que vivien tan contents en el meu aquari, fins que van començar a créixer una miqueta. Un bon dia, a l'hora de posar el menjar, un es va mostrar bastant agressiu amb tots els habitants de l'aquari i no els deixava acostar, però a qui tenia més martiritzat era a l'altre ancistrus. Això va durar unes setmanes fins que a l'altre li van començar a sortir una mena de "banyetes", o "pèls" o com carai n'hi vulgueu dir, per tota la cara, i a partir d'aquell moment va ser aquest qui va martiritzar a l'altre. Tant, fins al punt de separar-los en aquaris diferents perquè em feia por que es fessin mal.
En un dels aquaris vaig patir un seguit de desgràcies consecutives que em van fer decidir començar-ne un de nou, però mentre no penso bé què hi poso, com ho poso, es cicla i tot això, tornen a estar junts al mateix lloc.
Com que d'aspecte són tan diferents voldria saber si aquesta mena de pèls que té un, són alguna marca sexual o si això no hi té res a veure, i si poden estar junts al mateix aquari o és que els he de separar.

Moltes gràcies.
#2
per regle general els que tenen aquestes banyes son els mascles.... les famelles en tenen pero molt mes petites (elles sempre son les santes...) Big Grin
quan son juvenils costa una mica de diferenciarlos, pero si vols criar aquest peixos pots comprar varios i esperar que es formi una parellla, sino recordo malament en un dels nostres bulletins (crec que el 2) hi ha un article sobre ells
#3
Benvinguda a l'aabConfusedmiley2:

Efectivament els mascles són els qui tenen aquesta especie de banyetes.

Si trens una parella procurals tenir junts, fent canvis d'aigua sovint a una temperatura una mica per sota de la de l'aquari no et serà gens dificil reproduir-los. Al final ja no sabras que fer amb ellsBig Grin
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
#4
Edu O. escribió:Venvinguda a l'aabConfusedmiley2:

Collons Edu!!! es diu Benvinguda, que llegir aixó dilluns al mati fa agnes de tornar al llit.Confusedmiley2: Confusedmiley2:

Spica, benvinguda....

et reconfirmo el que ja t'han dit els companys. intenta criar-los que de veritat es molt maco veure com el mascle cuida la prole i venta els ous.....

Salutacions

Lluís
#5
JuerBig Grin Lo que fa matinar un diumengeBig Grin Big Grin
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
#6
Doncs això, de moment els tindré juntets, però espero que triïn procrear quan jo faci vacances, perquè si ho he de veure i fer un seguiment ara no puc!
De tota manera jo crec que encara són massa petits, o no ho sé. Ja ho veurem!

Gràcies per les respostes.

Encara una altra pregunta: amb aquests passa com amb els guppys que si són germans surten coses estranyes? Perquè aquests dos els vaig comprar junts, i el més probable és que siguin germans.
#7
Bones!

Per regla general lo dels guppys passa amb tots els animals. No s'aconsella la reproducció entre germans per evitar la consanguinitat. Això es degut entre altres coses pel fet de que és més probable que un defecte genètic d'un dels pares l'hagin heretat els dos germans i al creuar-los entre ells és manifesti. De totes maneres no et preocupis, no crec q passi gaire cosa amb els teus ancistrusConfusedmiley2:

Algunes vegades si que interessa reproduir dos germans: per fixar una mutació, colors.... Hi ha estudis sobre com es la millor manera de creuar pares amb fills, germans...evitant en tot lo possible la consanguinitat però crec que aquest no és el casBig Grin

Resumint, no és recomanable creuar exemplars de la mateixa línia sanguinia.
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
#8
Hola, com diu l'Edu no crec que per creuar aquests dos germans passi re, però no es molt recomanable si ho fas contïnuament amb les seguents generacions.


Salutacions i espero veure fotos dels teus ancistrus Wink
#9
Per cert, si vols veure els teus ancystrus embogir literalment.......

compra un carbassó, en talles una rodanxa....

poses la rodanxa dins un got amb dos dits d'aigua, i al microones, que faci un bull.....(aixó serveix per que el carbassó no floti, si ho fas i segueix flotant, doncs repeteix el procès.)

la l'agafes i la tires a l'acuari.... ja m'explicaràs el resultat......

LLuis
#10
Sí, sí, ja ho sé això del carbassó, però el que avui els he posat és una mica de cogombre Confusedmiley1:
Això de les verduretes ja ho vaig descobrir fa temps, després d'haver matat de gana uns quants peixos que teníem als aquaris de l'escola Sad
Després de llegir una mica d'informació per la xarxa, ara hem aconseguit que els peixos durin gairebé tots fins a final de curs. No pas amb les millors condicions, però després ja els rescato jo Big Grin

Per cert que us he de fer unes quantes preguntes sobre aquests aquaris, però com que no tenen res a veure amb els ancistrus ho faré en un missatge nou.


Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Adopción siamese-flying-fox, gyrinocheilus, ancistrus Borja 3 4.838 29-04-2018, 18:01
Último mensaje: Santiago Ortiz
Photo Adopción siamese-flying-fox,gyrinocheilus, ancistrus Borja 2 4.580 21-02-2018, 09:58
Último mensaje: Borja
  Substrat per ancistrus, bottoms i corydoras Astulips 2 3.279 05-09-2017, 00:15
Último mensaje: Astulips
  Cries d'ancistrus xaviergiralt 10 9.604 13-12-2014, 22:58
Último mensaje: lampibcn
  Ancistrus per Malawis oscar13s 15 13.784 05-09-2014, 19:25
Último mensaje: oscar13s
  conducta de ancistrus SCRAT 0 2.234 21-01-2008, 14:40
Último mensaje: SCRAT
  Alternativa a los ancistrus Carlos Naise 9 6.932 18-04-2006, 01:38
Último mensaje: Carlos Naise
  Posta D?ancistrus, i ara que?????? Lluis Badenas 5 5.197 14-06-2004, 18:20
Último mensaje: Edu O.
  Posta ancistrus Aleix Llovet 1 2.794 18-03-2004, 02:01
Último mensaje: Claudia Vidal
  Edat adulta ancistrus Lluis Badenas 6 6.042 11-02-2004, 03:41
Último mensaje: Aleix Llovet

Salto de foro:


Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)