Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problema planarias
Ahir a la nit donant un cop d' ull a l' acuari amb la llum apagada vaig trobar-5-6 planaries recorrent el vidre.

Així que vull demanar-vos consell a veure que en penseu.

He estat mirant per internet com eliminar-les i sembla que la gent coincideix en utilitzar lomper (Mebendazol)

Hauria de tractar un acuari de 300 litres aprox i un gambari de 30-40litres.

Es aquí on venen els meus dubtes:

1.Es un problema en un número baix? s' han d' eliminar?

2.El lomper es tòxic per peixos, cargols, i/o gambes. En diversos posts comenten que es tòxic per cargols, inocuo per gambes i posiblement tòxic per corys i ancistrus.
Retirar tots els peixos del 300 litres es pràcticament impossible.

3.Dosis??cambis d' aigua?? repetició del tractament?? carbó un cop acabat el tractament?

4. Es ven sense recepta?

Salutacions
Fa temps, vaig tenir un tanc de 15 l. amb una bona pilota de Molsa de Java i 30 ó 40 Cherrys.

Van començar a sortir mini_planaries ó mini_cuquets.

Va ser introduir un aleví de Betta, i els mini_loquefosin van desapareixer.

L'aleví va creixer al tanc, i les gambetes s'anaven reproduint.

No et dic que un Betta adult no et faci una carnisseria/marisqueria amb les gambetes.

Tampoc que el meu Betta, ja adult, no se'n fotès alguna gambeta petita.

Lo que si t'asseguro és que els mini-cucs van desapareixer.

És difícil que en un tanc madur no quedin restes que puguin aprofitar les planaries. Lo qual no vol dir que el tanc no estigui bé.

Soc més partidari d'equilibrar el tanc amb espécies que puguin aprofitar aquesta microfauna, que no medicar. No acabaras mai.

Ull, la meva opinió.

Salutacions
Jo estic com tu, no tant sols tinc Hydres a l'aquarid els Diapteron, sinó també planàries. Potser poso la femella de betta splendens un temps i poso als diapteron en un altre lloc de mentres.
tofol escribió:Fa temps, vaig tenir un tanc de 15 l. amb una bona pilota de Molsa de Java i 30 ó 40 Cherrys.

Van començar a sortir mini_planaries ó mini_cuquets.

Va ser introduir un aleví de Betta, i els mini_loquefosin van desapareixer.

L'aleví va creixer al tanc, i les gambetes s'anaven reproduint.

No et dic que un Betta adult no et faci una carnisseria/marisqueria amb les gambetes.

Tampoc que el meu Betta, ja adult, no se'n fotès alguna gambeta petita.

Lo que si t'asseguro és que els mini-cucs van desapareixer.

És difícil que en un tanc madur no quedin restes que puguin aprofitar les planaries. Lo qual no vol dir que el tanc no estigui bé.

Soc més partidari d'equilibrar el tanc amb espécies que puguin aprofitar aquesta microfauna, que no medicar. No acabaras mai.

Ull, la meva opinió.

Salutacions

Gràcies Tofol

Ho tindré en comte

Jo tampoc soc molt partidari de medicar i menys en el tanc madur gran.

Per aixó volia que també em diguessiu quin problema puc tenir si es manté una població raonable de planarias.
En relació al gambari he llegit que les planarias es foten les gambes petites. Però també hi ha qui diu que no!
De fet al gambari no les he vist encara però com que l' he montat ciclant amb aigua i plantes del gran no m' extrañaria que apareixin

Salutacions
Jo tinc unes planaries (apartades en un pot) que quan s'allarguen fan 2,5 cm sense exagerar.

No et faria gràcia veure-les passejar pel vidre del davant. Big Grin

Uns/un Trichopsis pumila (Gurami pigmeo 4 cm.) tambè faràn/a la feina, i són més discrets que els Betta.

Per lo de més, les planaries són carronyeres, i massa lentes per a atrapar una gambeta, per petita que sigui.

Al gambari, si redueixes l'alimentació, tambè acabaràn per desapareixer (o no apareixer si controles quantitat d'aliment). Les gambetes apuren bastant. Si no et passes i vas netejant, potser no t'apareixen.

Salutacions.
tofol escribió:Jo tinc unes planaries (apartades en un pot) que quan s'allarguen fan 2,5 cm sense exagerar.

No et faria gràcia veure-les passejar pel vidre del davant. Big Grin

Uns/un Trichopsis pumila (Gurami pigmeo 4 cm.) tambè faràn/a la feina, i són més discrets que els Betta.

Per lo de més, les planaries són carronyeres, i massa lentes per a atrapar una gambeta, per petita que sigui.

Al gambari, si redueixes l'alimentació, tambè acabaràn per desapareixer (o no apareixer si controles quantitat d'aliment). Les gambetes apuren bastant. Si no et passes i vas netejant, potser no t'apareixen.

Salutacions.

Veig que t' agraden les sensacions fortes!Big GrinBig GrinBig Grin

De moment si no es descontrola la cosa no medicaré

T.pumilla es un peix que m' agrada potser no provaré.

Salutacions
Ein? T'agrada però no ho provaràs? En què quedem? Big GrinBig Grin
albertus escribió:Ein? T'agrada però no ho provaràs? En què quedem? Big GrinBig Grin

Tinc que rumiar una mica més!!Big GrinBig Grin

El meu problema es que tots m' agraden i comprar es fàcil però després puc acabar amb una amanida tropical de peixosBig GrinBig GrinBig Grin

Salutacions
pavon escribió:Veig que t' agraden les sensacions fortes!Big GrinBig GrinBig Grin

De moment si no es descontrola la cosa no medicaré

T.pumilla es un peix que m' agrada potser no provaré.

Salutacions

albertus escribió:Ein? T'agrada però no ho provaràs? En què quedem? Big GrinBig Grin

Veig que ahir anava força adormit!
Volia dir que potser "ho" provaré

Salutacions

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Problema hibridacion antonio_vila29 12 10.039 10-06-2014, 23:29
Último mensaje: antonio_vila29
  Problema de nitrats David Fernández 21 15.059 07-01-2014, 11:21
Último mensaje: David Fernández
  Test de NO3 de JBL: problema David Fernández 4 4.162 11-03-2013, 15:25
Último mensaje: Miquel70
  Problema con la salida de ATH Miro 7 - Coway de osmosis inversa k_orta 1 2.848 02-03-2013, 22:44
Último mensaje: MIJABA
  Problema amb algues. fante 18 12.040 23-01-2013, 01:43
Último mensaje: fante
  busco planarias. míriam 0 2.708 07-09-2012, 19:36
Último mensaje: míriam
  3 dies de ciclat, primer problema Damaris3 9 6.549 08-03-2012, 00:04
Último mensaje: Damaris3
  Betta con problema en la vejiga ANB001 12 9.457 12-10-2011, 21:05
Último mensaje: pavon
  Ciclidos! Malwi Problema! dboodb 6 5.558 10-09-2011, 14:13
Último mensaje: dboodb
  Problema!!! dboodb 12 9.277 20-07-2011, 13:39
Último mensaje: dboodb

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)