Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Xapapote!
Desprès d'estar 4 setmanes canviant un 30% de l'aigua, donant poc menjar, i amb uns parametres presos avui abans de que torni a fer un canvi d'aigua:

ph: 6.5 (forçat per l'afegit de co2, sense co2 te tendencia a anar-se'n al 7.2/7.5)
kh: 3
NO3: 1
PO4: <0.02
Em trobo que no hi manera de desfer-me de la ditxosa cianobactèria que ara s'ha instalat a la molsa de java:

[Imagen: xapapote.jpg]

Ja que vaig a iniciar un marí en breu aquesta setmana he canviat la membrana de l'equip d'osmosi i he afegit un filtre des-mineralitzador ja que l'aigua que feia servir era la mineralitzada que surt després de la darrera etapa. A veure si el canvi de tipus d'aigua es la solució.... seguiremos informando.
Comte, jo t'aconsello que posis un "T" abans de la darrera etapa (el filtre per donar gust) amb una aixeta, i treus l'aigua d'aquí, sobretot si et vols fer una marí. L'altre sortida fes-la servir per veure o cuinar. Es com ho tinc jo.
El filtre reminaralitzador es limitat i tampoc sabras que t'afegeix a l'aigua. Si et fas tu l'aigua amb sals comercials ja porten tot el que han de dur, i es millor partir d'aigua quant més pura millor.

Salut!
Hola, la qüestio es que l'aigua que feia servir era "la de beure" desprès de remineralitzar-la. He probat mil coses i veient que tot i que no hi han nitrats nin fosfats segueixo tenint ciano he decidit treure l'aigua abans de que arribi a l'etapa remineralitzadora i en efecte he posat una "t" però el que em va vendre l'equip d'osmosi m'ha fet un muntatge amb una barreja de 3 resines que segons diu em donarà "agua pura para el acuario"

[Imagen: osmosi1.jpg]

Aqui muntat:

[Imagen: osmosi2.jpg]

O sigui, l'aigua surt del dipòsit, passa per aquesta etapa i surt per l'aixeta. Que opineu?
No ho sé, jo segueixo sense veure gaire clar el de posar un altre filtre després de la membrana, quant l'aigua ja està totalment depurada.
El tem de la ciano, a més deu venir per altres paràmetres de l'aquari, no pas per l'aigua que afegixes.
Donan's més dades de l'aquari, habitants filtres, rutines, etc...

Salut!
L`"agua pura para el acuario" es la que surt directament de la membrana, com diu el Kongu, sobretot en mari que la sal artificial que hi afegeixes despres ja du tot el necesari.
la veritat, jo tampoc ho veig clar lo de l'osmosi pel mateix motiu.

l'aquari de 300 litres, hi viuen 2 gourami perla , una parella de apistogrammas cacatuoides, 15 o 16 arlequins, uns 20 cardenals, 4 kuhlis, un ancistrus, alguna gambeta desperdigada i dos anentome helenas. No massa població penso. No em passo amb el menjar, faig canvis setmanals de 70 litres sifonant, el filtre es un meravellós Eheim 2078 i abono amb CO2 (2 bombolles per segon) i Sera florena 60Ml.).Llum 2 pl 55w 865 + 2 pl 55W blau llum de dia i vermella. 10 hores de llum. Els darrers paràmetres de l'aigua ja els pot veure a l'inici del post.
No se, he arribat a dubtar de l'aigua, de la grava, no se que mes pensar.:confused:
ANB001 escribió:L`"agua pura para el acuario" es la que surt directament de la membrana, com diu el Kongu, sobretot en mari que la sal artificial que hi afegeixes despres ja du tot el necesari.

que opineu trec les resines?
Jo no crec que les resines siguin un problema!

Quan vaig comprar la meva osmosis portava una etapa de resines com la teva. En teoria capta le poques sals que pasen l' etapa d' osmosis i com a resultat tens una aigua molt molt tova quasi destilada.
Ara si no la tens o la desmontes tampoc passa res. Jo de fet quan es va esgotar la resina la vaig desmontar i ara funciono sense ella. El problema de les resines es que quan es saturen poden deixar anar tot el que han retingut com a resposta a un cambi de paràmetres.
Ara bé, si tens un postfiltre per ús doméstic si que l' evitaria o el treuria.

Anem a la ciano puñeteraBig Grin:

Jo només l' he tingut en aquaris acabats de montar, en zones on hi havia poca corrent d' aigua o després de passar-me amb el Ferro.

Provaria de cambiar d' orientació la sortida del filtre o posar una bomba auxiliar que remogui l' aigua a la zona afectada.

Retiraria tot el que puguis sifonant, aprofites per fer un cambi d'aigua i ideixaria d' abonar amb el sera florena o qualsevol preparat que porti ferro.
De fet deixeria d' abonar uns 10-15 dies.

Quan ho reprenguis pots provar d' abonar amb sufat potàsic o algun preparat comercial basat en potasi (sense micros, res de Ferro).

Sort, les algues son unes torrecollons però al final aprens a conviure amb elles i tenir-les semicontroladesConfusedmiley2:

Salutacions!
Bones, jo les treuria o les posaria abans de la membrana, així et durarà més.
D'altra banda, fes cas al Miquel (Pavon), els seus plantats son fantàstics. Comença per no abonar una temporada i jo, poder baixaria la llum a 8 hores.
Quant temps fa que funciona l'aquari, i quant temps fa dels problemes amb la ciano?

Salut?
Hola.
Para la Cyanobacteria hay que apagar la luz durante 48 horas.
Segundo:dar más corriente o poner un filtro adiccional o una bomba de marino.
Tercero:Cambiar dos tercios del agua.
Cuarto:Añadir Eritromicina 2ml/100L.

A mi me funciono de maravilla.

Saludos Pavel.
Pavel

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)