Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Posta de ramirezi
Hola,

tinc una parella de Microgeophagus sp. que posen cada 15 dies aproximadament, però la bòtia se'ls menja cada vespre. Aquest cop he decidit salvar una posta i he tallat la fulla d'Echinodorus per salvar-la. Ara la tinc apartada, però uns quants ous (la meitat) s'han tornat blancs, mentre la resta són marronosos. Estan madurant o bé s'han fet malbé?

Moltes gràcies
Els blancs probablement siguin infèrtils o hagin fonguejat.

Pensa que necessiten molta oxigenació, per això els pares aletegen sempre sobre els ous.

Lo millor seria tenir-los en un tanc de petites dimensions amb un airejador a tot drap.

Un cop nascuts consumiran el sac vitel•lí, i als pocs dies t'acceptaran artemia recent eclosionada.

Ideal administrar-lis 3 o 4 cops al dia els nauplis per a que agafin tamany en pocs dies.

Posa'ns alguna foto!
Salutacions,

MIJABA.
El problema està que en aquests moments no disposo de tanc annex. Per això he hagut de recórrer a la solució d'emergència de posar la fulla en una paridera a una zona propera a la flauta per intentar oxigenar-la.
He deduït que els blancs són fongs, i no sé si retirar-los amb molta cura amb pinces o encara escamparé més el mal...
Quant a fotos, estic pendent de poder-les pujar ben aviat...
Gràcies pel consell
Jo no tocaria els ous blancs ni miraria de retirar-los...

De fet mai ho he fet i n'han nascut molts tot i haver-hi ous de blancs.

I crec recordar que hi ha certes espècies sensibles a l'aire, que si treus els ous de l'aigua caput...

Mirat les parideres de Wave, crec que es diuen Breeding Box. Son barates i molt funcionals, es pengen de l'aquari principal i s'accionen amb airejador, d'aquesta manera hi entra aigua molt oxigenada, amb moviment i compartida amb la de l'aquari principal.

Jo les faig servir per a aquests assumptes.

Si et passes pel post dels Badis badis, les cries les tinc en una paridera Wave d'aquestes.
Salutacions,

MIJABA.
Malauradament estan gairebé tots blancs. O bé el mascle no els va fecundar o bé, tot i la cura amb que els vaig moure, van entrar en contacte amb l'aire.
Per això no et preocupis, sovint les primeres postes surten malament.

Però si n'hi ha hagut una, tranquil que n'hi haurà més!!
Salutacions,

MIJABA.
No, si de postes en portava almenys cinc. La propera vegada intentaré no treure la fulla ni un segon de l'aigua. Estic gairebé convençut que el problema ha sigut aquest.
Merci!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Posta Kribensis ze474 2 3.123 31-01-2015, 10:37
Último mensaje: manutremo
  Alevined Ramirezi Natalia 8 7.648 31-08-2014, 22:01
Último mensaje: Natalia
  Parámetres aigua per Ramirezi ze474 8 6.089 25-02-2014, 18:21
Último mensaje: ze474
  3a posta xaviergiralt 24 15.134 21-01-2014, 19:45
Último mensaje: Salvador Borràs
  2a posta xaviergiralt 24 16.265 19-12-2013, 22:33
Último mensaje: xaviergiralt
  Posta agassizii xaviergiralt 15 11.449 26-10-2013, 16:57
Último mensaje: TRONERA
  [Consell] - Posta Escalars Ricard 9 7.417 18-10-2013, 19:59
Último mensaje: Ricard
  [Consell] - Posta ramirezzis Ricard 17 11.694 02-10-2013, 10:32
Último mensaje: ismacarv
  ramirezi con patzcuarensis ??? gem.b 3 3.735 16-07-2013, 15:27
Último mensaje: gem.b
  Ramirezi ze474 14 10.487 01-06-2013, 00:42
Último mensaje: ismacarv

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)