ANB001 escribió:Hola Isma
L`aquari era un 100x50x60
Si cada parella te un territori i es posen a criar no s`allunyaran ni per menjar... com a minim els meus no ho feien, es una mica mes de feina alimentar cada zona... pero val la pena ;P
Hola Toni,
El meu és de 100x50x50. He estat fent càlculs i proves i, si deixo una zona pels Brevis més o menys tranquila, el tema dona per tres coves "aprofitables", ja que encara que hi ha més (unes 8), a l'hora de la veritat cal que estiguin separades i amb entrades que no es vegin, si no he entès malament. Em quedarien una a cada banda i una central, en diferents profunditats i trencant, a nivell de sorra, la linealitat del mur per marcar zones.
Si vull guanyar espai l'opció que em queda és pujar alçada, però llavors dificulto el sifonat i els detritus es van concentrant contra la paret posterior del tanc. Però estèticament queda millor i li dono més refugis als individus menys forts. Si arribo a trobar roques similars ja m'ho plantejaré, de moment les que he anat veient són massa diferents en aspecte o mida.
Veig que si volgués tornar el projecte en quelcom més seriós (=criar), el tema dona, com a molt, per dos especies de roca i una de contxícoles, o tres de roca sense els contxis. I tot amb especies petites o mitjanes (excepte el contxícoles, que si són dels petits millor estarien al 60L). I sense que ningú ocupi el terç superior de la columna d'aigua regularment.
A veure si edito una foto de les proves i marco les coves, a veure que et sembla.
Salutacions,
Isma