Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1er inventillo: Sifonador amb bomba

Doncs ignaugurem la secció amb un inventillo que al meu parer és gairebé INDIDPENSABLE per a un bon manteniment de l'aquari:

SIFONADOR ACCIONAT AMB BOMBA... i altres utilitats

Com bé sabem tots, el sifonat de l'aquari esdevé una de les rutines més importants per a mantenir una bona neteja en l'aquari. De totes maneres, no deixa de ser una feina emprenyadora, i el fet que calgui TREURE AIGUA de l'aquari implica 2 coses:

- Ho fem, només, aprofitant els canvis d'aigua

- queda restringuit a l'extensió a la que ens doni temps els litres d'aigua que treiem

I la qüestió, doncs sería.... no es pot fer un aparell que ens permeti sifonar SENSE TREURE AIGUA?.... (evidentment a baix cost, fàcil construcció i fet amb material fàcilment accessible). D'aquesta manera podem anar mentenint una rutina de sifonat molt més freqüent, podent aprofitar "estones mortes", jejejejeje.... "ostres! quanta mer**... anem a netejar una mica el fons"

I la resposta: Si!

[Imagen: Sifo1.jpg]

Un simple recipient hermètic amb una entrada, una sortida, un passa-cables i una bomba a dins. La bomba expulsa l'aigua per la sortida y la fem anar amb un tub cap a l'aquari (NO TREIEM AIGUA!). Com que és hermètic, això crearà una succió per l'entrada que la conectarem al tub de la campana del sifó. A dins hi col·locarem una esponja que podrem netejar a l'aixeta un cop acabat. Fàcil, oi?

I algú em preguntarà..... i la xeringa??????? doncs és el meu sistema de CEBAT del filtre. Tal i com us ho he explicat, en omplir el filtre d'aigua, el nivell aniria pujant fins arribar a l'orifici superior... però a partir d'aquell moment, l'aire atrapat a la part superior no podria escaparse i axiò sol provocar molt de soroll, i el mal funcionament de la bomba si aquesta està a dalt. La solució es posar una sortida amb un tap de fàcil posar-i-treure (la xeringa) de manera que l'obrim mentre está omplint-se el filtre, i quan veiem que el nivell d'aigua comença a pujar per la xeringa, tapem ràpidament i tot queda perfectament segellat.

Altres AVANTATJES?... Doncs que és u autèntic

M Ò D U L M U L T I F U N C I O N A L

No deixa de ser un filtre extern que podem utilitzar com a complement del filtre principal a mode de filtre mecánic, en un cas d'emergència (aquari infermeria, aquari de cría....), com a bomba per a trastejar l'aigua dels canvis... inclús potser per a netejar el filtre principal (en periode de test)

I una versió en PVC:

[Imagen: IMG_0859.jpg]

No ho veieu clar?

Doncs dimecres que vé....

GRAN PROVA INAUGURAL

als aquaris de la AAB. A veure si en treiem u petit vídeo i el penjem a la web. Wink

Eto eeee ¡¡¡ INNNCREEEEIIIIBLEEEEEE !!!

[Imagen: smiley32.gif]
---------------
Carlos Naise
---------------

M'hi apunto!! Això ho tinc ganes de veure-ho funcionant!

Podriem probar-ho amb el salobre . . . je, je, je . . .

Wink
jajajjajajajajajja jaume m'has fet riure molt! jajaja PATXI! vamos ha acer un cenicero empotrao! LA OSTIA DE FACIL PACHI!!!!!

Doncs per a que veieu que no és GENS DIFÍCIL (*) podríem organitzar un taller per a l'altre dimecres (31/01/05). Així, puc anar a comprar els components necessaris per a qui ho vulgui i després els muntem en un moment!

(*) Qui hagi experimentat amb invetillos "bricolageros" sabrà que TOT el que es fàcil SEMPRE es complica (es la 1a Llei Universal del Bricolatge casolà).... per això el més pràctic és conèixer un sonat (com ara jo) que ja s'hagi equivocat 500 vegades i que finalment hagi trobat la manera que la cosa funcioni! Wink

Felicidades Jaume; eres como Macgiber.

Una pregunta, ¿de cuantos l/h es la bomba que has instalado? y ya puestos ¿diametro del sifon y tubos de conexion?

Saludos

Juanjo
La proba la vaig fer amb una bomba de 1200 l/h i té massa potència (jejej es que la tenía a mà...) l'hi haig de tancar la clau de sortida y si clavo la campana em xucla la grava. Avui faré proves amb una bomba més petita i amb varies mides de tub.

con una de 160 o asi tienes de sobras diria yo....

otra mejora ke creo puedes añadir es enganchar un tubo al inicio dela manga de entrada para poder manejarla desde arriba sin mojarse mucho las manos.

Hola nois! doncs ahir ho vaig provar amb una bomba de 250 l/h i anava perfecte! inclús s'emporta la grava si claves la campana al terra.

La campana es el cos d'una xeringa de 20 ml, amb un forat per a passar-hi el tub. El tub es de 12 o 14 mm de diámetre. I el conjunt está agafat amb brides a una varilla de cortina tipus "estole" per a no mullar-me les mans (JMª Wink).

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Bomba de aire (compresor -aireador) silencioso k_orta 4 2.473 28-09-2014, 00:51
Último mensaje: ismacarv
  Fuga bomba autocebado Eheim Professionel III TRONERA 7 3.056 03-02-2013, 23:42
Último mensaje: Joan1791
  Iluminación y bomba de aire en acuario 60 L Jorgitosms 3 3.443 05-01-2009, 02:34
Último mensaje: Jorgitosms

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)