Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Adob líquid casolà

Hola a tothom,

Estic acabant de montar un 650 l i encara que les plantes no seran protagonistes, n'hauré de posaradob, i és clar, els preus dels adobs líquids estan per les boires i més per a tants litres. Algú podria donar una recepta senzilla d'adob casolà? He llegit algunes en revistes i internet, però voldria prescindir de la fase d'experimentació i que algú que ja tingués experiència contrastada emdonés les seves recomenacions. Com tothom sabrà, un dels aspectsa tenir molta cura és no introduir nitrats ni fosfats. Ésel que em fa més por.Vinga, que per aquestes contrades sé que hi han molts manetes!! Gràcies

Josep Triginer
te recomiendo ke leas el articulo sobre abonadodel boletin numero 3. seguramente te solucione muchas dudas.

Els adobs líquids casolans més comuns son a base d'HORTRILON o de Kelamix, i a més a més algun aport de POTASSI (sulfat de potassi o clorur de potassi).

l'Hortrilon es un preparat comercial en sobres que venen en floristeries y a la part de jardineria de grans magatzems (es molt barat). Se li atribueix un nivell de coure relativament alt, però en principi no hauría de donar problemes (a no ser que tinguis crustacis o animals especialment sensibles al coure). La por a l'hortrilon (al meu parer) ha esdevingut en aparèixer el Kelamix que conté MENYS coure. Als forums, es molt fácil començar per dir que l'Hortrilon te MÉS coure que el Kelamix, passar a comentar que l'hortilón té MASSA coure, y acabar qualificant l'Hortrilon com a element absolutamet TÒXIC.

el Kelamix, també és molt barat i conté MENYS coure que l'hortrilon. El que passa és que té uh petit inconvenient..... es un adob agroindustrial i el venen en SACS DE 5 Kg MÍNIM (es un fabricant de Girona i sol fer enviaments a distáncia). El que fa la gent és posar-se d'acord i repartir el sac entre MOLTS. En els forums d'aquariofilia solen haver-hi oferiments (posa Kelamix al buscador que una vegada en varem parlar amb dosis i quantitats...)

El sulfat de potassi (i altres proiductes químics) els pots trobar a Barcelona a dues tendes -al menys-:

- Torrero y Mas: C/ Entença, 58 (esquina Gran Via). Material de laboratori i productes químics de qualitat

- Químics Dalmau: c/ Villarroel, 180. Aquí tambié venen productes químics a granel que no seràn tan purs com els de laboratori, pero crec que como aditiu per a aquari són perfectament vàlids...i molt més barats! -em mosqueja però la pinta que fa el sulfat de potassi que em van vendre l'última vegada...-
Gràcies per la informació. Investigaré una mica i si tinc alguna dubta ja us tornaré a donar la tabarra.

josep

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Tub rígid de PVC per un filtre casolà Albert.R 5 2.563 08-08-2010, 01:39
Último mensaje: Albert.R

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)