Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Algunes preguntes...

Bé, aquí van alguns dubtes que tinc:

1- Al missatge sobre els filtres, heu dit q a damunt de tot ha d'anar l'esponja, després el carbó actiu(si se n'hi posa), després la tela blanca (perlita, crec recordar) i al final els tbs de ceràmica. I la pregunta és: els tubs de ceràmica es posen també dintre una mitja o es posen sueltos?

2- Expliqueu-me si en un aquari ambsuficients plantes fa falta que hi hagi pedres difusores i coses per l'estic (O2)

3- Quan s'han d'utilitzar les ampolles de CO2? Quan hi ha mooooltes plantes?

Bé, acabo de veure q no es diu perlita, si no perlón.

Hola,<?:namespace prefix = o ns = "urnConfusedchemas-microsoft-com:office:office" />

Pel filtre normalment es col·loca primer la filtració mecànica, després la biològica y finalment la química (aquestes dues últimes són les que més es poden canviar d'ordre).

Amb la mecànica s'eliminen tots els elements en suspensió i d'aquesta manera no saturem els tubs de ceràmica ni el carbó de detritus (primeresponja y després perló), a continuació jo hi ficaria els tubs de ceràmica per tal que s'embrutin el mínim possible i donar-lis una funció merament biològica y finalment el carbó, purament químic y que a més d'eliminar substàncies nocives també elimina de bonesWink

Amb suficients plantes i un bon moviment de superfície no cal difusor, només cal veure si per la nit als peixos els hi costa respirar (una bona manera es mirar si les corydores van massa a agafar aire de la superfície).

Y per últim el CO2 sempre ajuda a tenir unes plantes millors encara que si només es volen tenir plantes dures (anubies,vallisneria, echinodorus...) no es estrictament necessari. És una inversió inicial forta però s'agraeix a la llarga.
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)

Hola,

"1- Al missatge sobre els filtres, heu dit q a damunt de tot ha d'anar l'esponja, després el carbó actiu(si se n'hi posa), després la tela blanca (perlita, crec recordar) i al final els tbs de ceràmica. I la pregunta és: els tubs de ceràmica es posen també dintre una mitja o es posen sueltos?"

Hi ha varies maneres de fer-ho però la base sería que primer ha d'anar algun tipus de filtració mecànica, després la biològica i finalment la química. A aquest patró general poden haber-hi modificacions.

Per exemple, la reconeguda casa alemanya Eheim recomana lo següent:

1. Cilindres de ceràmica (Ehfimech)

2. Esponja o malla verda (Ehfifix)

3. Material molt porós tipo Ehfisubstrat

4. Opcional carbó actiu

5. Perlón

Per contra, hi ha autors que son partidaris de colocar tot el material de filtració mecànica al principi. Així tenim:

1. Malla verda (Ehfifix)

2. Esponja

3. Perlón

4. Material porós (Ehfisubstrat)

5. Carbó actiu opcional

6. Opcional una capeta de perlón

Encara poden haver-hi més combinacions, però deixaré aquestes com les bàsiques.

El tipus B diguem que seria el més lògic però també és el més engorrós. De fet, jo no l'he fet servir mai en els filtres exteriors que tinc i no he tingut mai problemes amb la qualitat de l'aigua. Engorrós perque el perló s'embruta força i cada vegada que l'has de cambiar has d'anar al fons quasi del tot del filtre amb lo fàcil que és tenir-l'ho a dalt de tot.

Poden haver detractors o no d'ambos sistemes. Amb el tipus A jo no he tingut problemes i també he de dir que els filtres no els netejo "quan ja no poden més" ni "apuro el màxim". Fent unes neteges periòdiques, no hi ha cap problema amb el filtre biològic i funciona a ple rendiment. Vaja, no hi ha problemes a l'aquari.

I per acabar, un comentari que seria genèric. Si només podeu posar un tipus de material filtrant biològic, la meva recomanació son les pedres poroses més que els cilindres de ceràmica. Els cilindres de ceràmica en proporció allotgen a una quantitat de bactèries inferior a la que tenen els substrats porosos com l'ehfisubstrat. Fora d'això, la pilota queda a la vostra teuladaWink.

Un salut,

Alberto

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  presentació i 2 preguntes tofol 15 7.649 14-01-2009, 22:33
Último mensaje: tofol
  Preguntes Enric Pamies 4 3.260 23-01-2006, 16:37
Último mensaje: Xavi

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)