Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Femelles guppies que naden verticals

Primer de tot, felicitar els autors del fòrum (el de l'associació, no del closConfusedmiley11Smile, està molt ben fet. I després us volia consultar a veure si algu també li ha passat i a que pot ser degut: fa cosa d'un mes o dos, en el meu aquari de 100 litres on només hi tenia guppies vaig trobar-me una femella que estava totalment vertical, és a dir, tenir el cap en direcció al substrat i la aleta cap a la superfície. Va durar unes hores abans de morir [Imagen: smiley19.gif].

Jo vaig pensar que simplement era una guppy malalta o que s'havia fet vella i havia perdut l'orientació, però ahir estava mirant els meus "nens" i em vaig trobar amb una altre femella que li passava el mateix, que també ha mort.

Si algú sap a que pot ser degut i com es pot evitar que torni a passar, em farieu un gran favor!

Hola Robert:

Jo també me ni he trobat en alguna ocasió. No se del cert a que pot ser degut, però jo imaginava que seria per problemes de consanguinitat. En l'aquari on jo tenia els guppis no tenia cap "control" sobre els aparallaments, amb el que era habitual que passes entre germans. Amb el temps les cries em van començar a quedar mes petites i amb les esquenes tortes.

Si el problema ve per aquest motiu, la solució serà anar introduint sang nova a l'aquari i en els millors dels casos evitar que s'aparellin entre germans.

Molta sort! [Imagen: smiley20.gif]

Pau
Vocal de l\'[url=\"http://www.aquariofilabcn.org\"]Associacio Aquariofila de Barcelona [/url]/ [url=\"http://www.aquariofilabcn.org\"]AAB[/url]

Doncs pot ser un motiu, perquè és bastant probable que hi hagin aparellaments entre germans, fins i tot m'he trobat amb algun cas com diu tu de columnes vertebrals tortes.

De totes formes, com es pot controlar l'aparellament entre germans en un aquari d'ovovivipars en el que hi ha una trentena de guppies i jo ni tan sols m'enrecordo de qui es fill de qui...?

Hola de nou:

Per controlar l'aparellament és una mica complicat. Hauries d'estar pendent dels parts que es van produint i intentatr separar les cries per després separar-les per sexes. Una solució seria quedarte només les femelles, i els mascles adquirirlos per una altra banda, o a l'inrevés.

Si no tens temps per didicarte a tanta selecció pots anar renovant sang, canviant alguns mascles o femelles per d'altres de noves. D'aquesta manera no evitaras la consanguinitat al 100% pero si que en reduiras els efectes.

Sort [Imagen: smiley20.gif]

Pau
Vocal de l\'[url=\"http://www.aquariofilabcn.org\"]Associacio Aquariofila de Barcelona [/url]/ [url=\"http://www.aquariofilabcn.org\"]AAB[/url]
jo crec que es alta temperatura i falta de oxigen
Yo tampoco creo que se deba a la consanguineidad. Quizás sea una infección que afecte a la vejiga natatoria.

A ver qué opinan los expertos...Rolleyes
Todo y que éste post es de hace más de cuatro años Rolleyes Rolleyes, yo también creo que puede venir más por problemas de vejiga natatoria que por problemas de consanguinidad.
la cosa seria que se pusiesen fotos. No necesariamente tiene que ser un de begiga natatoria. Yo mas bien veo la falta de "orientación" como un sintoma secundario de la enfermedad mas que el problema en si.

Muchas enfermedades cuando estan en planterminal hacen que lospeces pierdan el horemus y adopten posiciones extrañas.

La cosa seria averiguar que otros sintomas hay por que mucas veces las enfermedades originales digievoucionan y se enriquecen con nuevos patogenos que crean enfermedades secundarias. Vamos que a veces los peces y en especial los viviparos acaban siendo un muestrario de enfermedades si no se les da un agua limpia (cambios regulares de agua).

Saludos

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Aquariofila&WIN: Aposta que va passar amb els meus Guppies! AlwaysTB 18 6.518 19-01-2009, 22:18
Último mensaje: Petxinot
  Guppies Caníbales? Suceso paranormal? AlwaysTB 11 4.636 11-01-2009, 17:54
Último mensaje: AlwaysTB
  Sobre Guppies. Ferry 0 1.153 09-04-2007, 22:28
Último mensaje: Ferry

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)