Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Neteja del filtre
Hola

Com alguns ja sabreu, m'estic iniciant en aquesta gran afició.
Tinc un dubte que ja fa dies em ronda pel cap: quan haig de netejar el filtre. Evidenment, m´he informat bé de com s'ha de fer per no carregar-me les bactèries, però el dubte és la periodicitat de la neteja. A algúnlloc m'han comentat que quan la sortida d'aigua perdi considerablement la força (que encara surt bé), a altres llocs que cada dos-tres mesos (és el que fa que tinc l'aquari en funcionament).

Relacionat amb això: tinc encara l'aigua molt grogosa-marronosa pels troncs (taninos) Afegiríeu carbó actiu? Crec que ara en tinc posat des del principi. I per últim, quan em van ajudar a muntar l'aquari, no recordo si a la part de filtre biològic em van posar tubs ceràmics o un altre material. Si no són tubs (que crec que és el millor) ho canviaríeu progressivament amb les neteges?

Gràcies
Hola,
Els materials ceràmics no cal canviar-los cada cop que netegis el filtre. Seria una reuina!!

Quan el cabal baixa vol dir que el filtre està molt brut. El millor és donar un cop d'ull cada unes quantes setmanes. La periodicitat depen del teu acuari. Es vo netejar el llot llefiscós que es crea donat que aquest genera nitrats i impedeix la bona circulació de l'aigua a través dels poros. No netegis tot el material de cop. Fes-ho en tandes.
Salutaions
Josep Triginer
Alerta amb els filtres!

Una cosa es tenir l'aigua "visualment" neta (bon filtratge mecànic) i l'altre tenir-la en condicions ("bio-químicament" neta).

Podem fer un bon símil entre el mecanisme d'un filtre i escombrar sota la estora: pot ser pràctic si ve la sogra per sorpresa, pero la MER* Confusedmiley35: SEGUEIX A DINS!Confusedmiley30: Confusedmiley30: El filtre NO ELIMINA LA PORQUERÍA... NOMÉS L'AMAGA (que ja és d'agraïr! Big Grin )

Vull dir que per a fixar la periodicitat de manteniment no hauríem d'apurar al màxim el rendiment del filtre (fins que comenci a perdre força) sinó que sería millor seguir d'altres criteris (per exemple seguir l'evolució dels nitrats) i fer un manteniment més seguit del filtre.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Filtre de silicofosfats, si o no? fcolours 3 2.750 09-12-2013, 18:01
Último mensaje: Ricard
  Neteja d'una peixera exterior? Maria Rosa 2 3.265 05-08-2013, 10:33
Último mensaje: Maria Rosa
  Criant corydoras sterbai... al filtre extern! David Fernández 9 5.753 30-04-2013, 14:09
Último mensaje: David Fernández
  Norma volum carregues filtre / volum aquari? TRONERA 8 5.693 31-01-2013, 23:09
Último mensaje: TRONERA
  Canvi filtre mecànic a un biològic Miquel70 10 7.581 12-12-2011, 01:39
Último mensaje: Jaume71
  canvi de filtre Astu 10 6.507 24-03-2010, 12:25
Último mensaje: karavanseray
  Filtre eheim per aquari de 180 litres Danif 6 3.797 15-01-2009, 23:15
Último mensaje: AlwaysTB
  instal.lació filtre lfv 2 2.393 14-05-2008, 14:29
Último mensaje: lfv
  Filtre sense pressió dcassu 1 1.964 24-07-2006, 11:26
Último mensaje: Josep A.
  Ajuda amb el filtre!! Rmp 2 2.379 13-06-2006, 12:45
Último mensaje: Edu O.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)