Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Como bajar la temperatura del agua en Verano
Yo estoy sopesando como hacerlo, de momento intento controlar cuantos litros se me evaporan al día para empezar a calcular como hacerlo, pero tengo claro q si m voy y no pongo nada prácticamente me quedaré sin agua y adiós CRS.
240 litros acuario comunitario con Discos.
91 litros acuario de engorde alevines Disco.
38 litros acuario gambario con CRS y CBS.
Siderfa escribió:Yo estoy sopesando como hacerlo, de momento intento controlar cuantos litros se me evaporan al día para empezar a calcular como hacerlo, pero tengo claro q si m voy y no pongo nada prácticamente me quedaré sin agua y adiós CRS.

Yo si tuviese marino, a no ser que fuese un pico-reef, le pondría un enfriador. Un motivo más para no tenerlo… Big Grin Big Grin
ismacarv escribió:Hola,

jo l'estiu passat tenia ventilador al 250L que funcionava alhora amb la pantalla y una hora més encara quan s'apagava (6h), juntament amb els dos filtres i una bomba de moviment i dia si, dia no, ficava una garrafa de 8L, com a mínim. Però no et pensis que els altres tancs evaporaven molt menys amb les tapes obertes i circulació a tope. Qui més va patir, les plantes.

P.D. a banda del ventilador, les hores que hi erem a casa teniem l'aire acondicionat, un altre gran evaporador.

Os3 Isma! Una evaporació de 4 litres/dia? Deu ni do, oi?

Algú mes te dades de la evaporació del seu aquari utilitzant ventiladors per baixar la temperatura del aigua? M´agraddaria obtindre mes dades per estudiar el tema i veure com podria afectar el tema al meu projecte.

Algún brico interessant per a reomplir l´aquari i neutralitzar la evaporació?

Salutacions.
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
A l'estiu l'evaporació es exagerada. I amb ventiladors s'accentúa notòriament.

A la setmana al marí em consumia uns 12L setmanals, el reomplidor automàtic s'encenia cada dos per tres...

Fins ara fa dos o tres dies, que he encès obligat per la calor el refrigerador.

Amb el refrigerador, i l'aigua a 26ºC, l'evaporació i consum d'aigua de reompliment ha minvat molt considerablement.

Jo proposaria, a part dels ventiladors:

· Invertir l'horari de la lúminaria.
· Reomplidor automàtic amb nivell i tanc d'aigua per al reompliment.
· Si es pot permetre, un refrigerador.

El refrigerador es una garantía pels nostres acuaris a l'estiu...
Salutacions,

MIJABA.
TRONERA escribió:Os3 Isma! Una evaporació de 4 litres/dia? Deu ni do, oi?

Algú mes te dades de la evaporació del seu aquari utilitzant ventiladors per baixar la temperatura del aigua? M´agraddaria obtindre mes dades per estudiar el tema i veure com podria afectar el tema al meu projecte.

Algún brico interessant per a reomplir l´aquari i neutralitzar la evaporació?

Salutacions.

[Imagen: rellenador.jpg]

Aquí tens un brico casero per a muntar-t'ho.

Si poses una bomba de 12V, t'evites el relé...
Salutacions,

MIJABA.
A mi, si està tot el dia encès, m'evapora uns dos litres al dia (és una aquari de 25 litres reals). El divendres el vaig deixar posat, vaig marxar tot el cap de setmana i diumenge vaig reomplir amb uns 4 litres d'aigua.

La veritat és que tenia l'aquari a uns 27-28 graus i diumenge, quan vaig arribar, a uns 23-24. I això, per a les gambes, sí que suposa una millora per les gambes. També havia vist un brico, intentaré penjar-ho, perquè els ventiladors nomès s'encenguin quan la temperatura puja. Bàsicament és posar un termostat que faci saltar les alarmes i posar tot en funcionament.

Salutacions
Así lo tengo yo, con un controlador de temperatura. Lo tengo a 24°, cuando pasa de 24,5 se activa el ventilador y cuando a baja a 24 se para.
Y sin tener todavía los cálculos hechos más o menos, son unos 2 litros por día en acuario de 38 litros brutos.
240 litros acuario comunitario con Discos.
91 litros acuario de engorde alevines Disco.
38 litros acuario gambario con CRS y CBS.
Carlos Samurai escribió:També havia vist un brico, intentaré penjar-ho, perquè els ventiladors nomès s'encenguin quan la temperatura puja.

M'interessa, posa el brico quan puguis.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Es molt simple. Et compres un termostat com aquest (li hauràs de posar un cable tu de llum amb un endoll y si vols també un interruptor).

http://www.ebay.es/itm/Mini-Controlador-...3942wt_952

Ja porta la sonda de temperatura, que va dins l'acuari.

Com veus, les sortides per heating (calor) y cooling (fred) són per endollar el calentador y els ventiladors, y la sortida és a 220v, el que suposa que has de tindre un transformador pels ventiladors que et passi a 12v, però l'avantatge és que pots conectar un calentador sense termostat, perquè el que ho controla és aquest aparell, que és bastant precís.

Si ja tenim un calentador amb termostat el que se sol fer es possar la temperatura del termostat que hem comprat per exemple a 24 graus, y la del calentador a 25, perque així el calentador no sigui el que reguli la temperatura.

Crec que no em deixo res...

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Parametros del agua (ciclado) Susanarc 6 5.972 25-10-2016, 15:36
Último mensaje: Carlos Samurai
  glutaraldeido cómo usarlo? gem.b 12 10.098 14-03-2015, 14:01
Último mensaje: xaviergiralt
  SOS, mi acuario pierde agua Liarte 10 10.501 28-08-2014, 02:16
Último mensaje: Liarte
  Eejar temperatura a 17 grados 2365 9 8.137 18-06-2014, 21:05
  Analitica del agua jnavas 8 6.628 06-05-2014, 09:08
Último mensaje: jnavas
  Roca viva en acuario de agua dulce jnavas 4 15.130 12-04-2014, 14:34
Último mensaje: jnavas
  Cambios de Agua rmnosc 14 11.299 22-11-2013, 15:22
  Cómo quitar el aceite de la superficie del acuario k_orta 13 11.244 09-10-2013, 11:17
Último mensaje: lanchone
  Regalo Tortugas Agua Y Peces marijose 33 32.868 02-08-2013, 17:56
Último mensaje: jarajojo
  como quitar las rrallas al cristal del acuario sanabria rey 9 7.809 31-07-2013, 11:50
Último mensaje: Mascotapets

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)