Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bristleworms!
He descobert que tinc l'aquari (250l) ple de bristleworms o cucs de foc.

L'hivern passat ja els havia vist, molt petits, amagant-se per la sorra, però tenia un Pseudochelinus, que suposo que els mantenia a ratlla. El peix se'm va morir abans de l'estiu, i vaig esperar a reposar-lo fins després de les vacances: ara els cucs han proliferat de tal manera que en tins centenars!! Per la nit surten i es podria dir que no hi ha ni un cm2 de substrat que no tingui un cuc a sobre. Naturalment torno a tenir un Pseudochelinus, però si el peix dorm de nit i els cucs no surten de dia, se'ls podrà menjar?? A més a més no crec que doni a l'abast el pobre!

Hi ha algun altre remei? Ja sé que són detritívors, i que remenen la sorra, però crec que en tinc en excés. He pensat en fer una "cura" d'aigua dolça a la roca viva, per matar els que s'amaguen a dins, és clar que tb mataré tot el que hi hagi a la roca... no sé què és millor. Em podeu aconsellar?

Moltes gràcies.
Sería interessant tenir alguna fotografia per ajudar-te a identificar els cucs, no tots son cucs de focs.

On s'amaguen els cucs? Si només samaguen a la sorra amb una valencianea o algun altre tipus d'animal filtrador.

Si pots fes una petita descripció dels cucs.
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
Bé, els vaig identificar després de llegir diversos articles a Reef Central sobre cucs a l'aquari marí. Allà hi sortien fotografies, però puc provar de fer fotos als "meus". Són taronges amb els extrems negres o gris fosc, i a banda i banda tenen uns filaments ("cerdas") com si fossin centpeus, però no caminen amb ells. La picada és urticant, cosa que advertia a l'article, i que vaig comprovar "in situ" :eek: en agafar una roca per trure-la de l'aquari.

Ja havia pensat lo del valencianea, però no trobo Strigatta en tota BCN, i de Puellaris n'he tingut i se m'han suïcidat saltant a terra, així que ja no en compro més.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)