Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.
Siento lo de tu platty.
Lástima no haber llegado a tiempo, controla a los demás habitantes, por lo poco que he podido ver en la foto tenía pinta de ser hongos.
Un saludo y bienvenido
Marcos, yo soy nuevo en todo ... Los peces los compré el domingo en Jardiland mataró ... supongo que ya vino con el hongo ... porque la pecera estaba impecable "todo nuevo" y el agua me la comprobaron y me dijeron que estaba perfecta... así que supongo y espero que sea un tema aislado y no afecte al resto.
Gracias por tu respuesta !
Si crees que puedo tener algún problema relacionado avísame ...
no he ciclado david .... tampoco se como se hace soy un inexperto ...
Lo que si he hecho es analizar los valores :
kh = 7 ( ALTO ! - me han dicho que debería estar entre 2-4 )
gh = 12 ( ALTO ! - me han dicho que debería estar entre 7-10 )
No2 = 0 ( ok )
Me han dicho "los de Hobby Peix Barcelona"
Así que esta tarde mismo me pongo a solventar estos valores altos... No se si lo del ojo blanco puede estar relacionado ... era una hembra embarazada y puede que fuese mas sensible a un agua tan acida ... no se lo digo desde mi inexperiencia ....
para ciclar un acuario:
se llena de agua, se pone la grava, se arranca el filtro y a esperar un mes antes de poner peces, los valores que das son altos, o no, depende de lo que quieras poner, para guppys son bajos!!!!! por ejemplo
El ciclado del acuario es muy importante y se hace como dice David y añadiendo una cucharadita(alguna hojuela) de alimento para peces para iniciar el ciclo del nitrogeno. Para mi un par de semana son suficientes para empezar a introducir peces sin granes requerimientos como los plats por ejemplo.
Por cierto tu agua es alcalina(supongo por tu dureza) no acida como dices, seguro que tienes un ph alto. Para los platys una gua neutra (ph alrededor de 7) te ira bien. Para bajar la dureza i el ph dejate de resinas, ph minus.... como seguro te diran en las tiendas, cambia agua por agua destilada y ya esta.
Per cert lo del platy no et preocupis a vegades passa, tenia l'ull salton? i veies una capa tipus cotó o només era un ull blanquinos, si eera un ull blanquinós (turbio)pot ser a causa de bacteries que venen generalment per males qualitats d'aigua al transport a la tenda o a casa.Encara que per la foto si que em semblen fongs com diu el Marcos.
En relació al PH a hobby peix m'han dit que no cal mirar-ho que amb el kh , gh i no2 tinc prou ja que el ph va variant ( !? )
Així que m'han venut els productes sera per fer aquests controls i són les dades que m'han sortit.
En relació al que he dit que era àcida volia dir dura ( soc novato total i he relliscat amb el vocabulari ) sorry !
En David m'ha dit que amb els valors que tinc kh 7 gh 12 i no2 a 0 puc tirar endavant ...
però tu dius que millor que posi aigua destilada ... la veritat no se que fer ... a la botiga he trucat aquesta tarda per donar els valors dels tests i m'han dit que m'esperi deu dies posant el sera nitrivec ja que com només vaig fer el ciclat una setmana tinc valors que encara no són estables.
Recomanacions ?
El Platy : Tenia l'ull saltón si ... i tenia com cotó cert ! no era només un tema de que estaba blanquinos si no que era inflat i txungo ! estic segur que ja venia tocat ja que la resta de peixos estan tots perfectes.
No Jordi no et dic que posis aigu destilada encara qu jo ho faría, per baixar el kh i gh i com a consequencia el ph. Per a platys l'aigua que tens esta força bé jo calculoque deus tenir un ph a 7,4 que es prou correcte per platys. EL ph va relacionat amb la duresa de carbonat (KH) a major duresa de carbonat mes alt es el ph i per tant mes alcalina l'aigua. Un kh de 3 - 4 esta molt be per mantenir un acuari amb valors al voltant del neutre ph 7 que et permeten un ventall de peixos molt ampli. A 7,4 pots posar altres tipus de peixos i a dureses mes altes i ph mes alts altres tipus de peixos... Resumint pots tenir uns valors ideals per segons quins peixos vivipars entre ells i molt d'altres. Pots necesitar mes duresa si vols montar un acuari salobre de manglar o tenir peixos dels llacs africans malawi o tanganica i en canvi tens una duresa excesiva per mantenir peixos amazonics.
Conclusio: pots mantenir aquest parametres i començar amb vivipars platys guppys xyphos.... que es una gran eleccio per a principiants
Opcio 2: per baixar o pujar la duresa fes el seguent canvia aigua del acuari per aigua d'osmosi per baixar la duresa o canvia-la per aigua de la aixeta per pujar la duresa, sempre que l'aigua de la teva aixeta sigui dura clar.Et comentava que no utilitzis phminus ni altres productes tipus resines perque et gastaras calers i ho pots fer barat i perque el phminus t'aportara fosfats i et sortiran algues. A banda que l'efecte tampó que té una duresa de kh a 7 t'impedirà baixar el ph sense baixar avanç la duresa per molt producte químic que afegeixi's.
P.D.: el nitrivec te'l pots estalviar doncs no fa res .El cicle del nitrogen s'inicia només alimentes per primer cop ja que el menjar es podreix convertint-se en amoniac i proporcionant el primer aliment per les bacteries que el transformaran en nitrit i aquest servira perque es comenci a poblar l'acuari de bacteries que el convertiran en nitrat. En acuaris recient montat pots tenir amoniac y no NO2 (nitrit) perque encara no existeixen poblacions suficients de bacteries. Per cert aixo es ciclar l'acuari, esperar a tenir poblacions suficients de bacteries perque transformin l'amoniac en nitrit i despres nitrat sense tenir valors detectables d'amoniac i nitrit tenint aixi una bona qualitat de l'aigua.