Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hola a tots soc nou. Acuari 93 litres.
Hola a tots soc nou en aquest forúm le conegut a través del foro TodoMarino.com.

Aqui os deixo les característiques del meu acuari que vaij adquirir air 07/04/2007

Un aquarium set de 93 litres de capacitat 80x35x35.

Característiques:

Dues lámparas de 18 w, una de color blanc y la altre va tenyida amb un color que sembla un vermell rosat.

La bomba mou 450l/h máxim.

Una xarxa per agafar els peixos.

Un termostat de 100 w.

A part vaij comprar substracte per les plantas y gravilla blanca pero bastant grossa.

Tambe un oxigenador amb una llum de color vermella que per cert te uns efectes molt macus.

De plantes dos Hygrophila salicifolia, y una altre planta que no em se el nom pero es bastan alta y les fulles son rodones.

Tot per un preu módic de 146,05 euros al jardiland de Gáva.

El procediment que vaij seguir va ser el seguent:

Primer vaij montar el acuari peces y tot a continuació vaij estar dues hores netajant les pedres y el substracte.

Un cop netaixades vaij posar el substracte y a continuació les pedres, després vaij posar les plantes, y directament una garrafa d'aigua destilada y després aigua de l'aixeta.

Potser al aver posat aigua de l'aixeta sense haver-la deixat reposar habans a sigut una mica massa béstia, pero no crec que afecti molt.

Ara el tinc en proces de ciclatge que dura mes o menys uns 25 o 30 dies.

Aquestes són unes cuantes fotografies, em sembla que li falta una mica mes de terra oi?

[Imagen: 33226441fp1.jpg]

[Imagen: 14dj3.jpg]
benvingut
si poses un fondo negre, pot servir una cartulina, queda molt millor, el ssutracte tambe s'acostuma a posar color foscos, resalten mes els colors del peixos i de les plantes
el aireador no fa falta, ja que l'oxigen es treu de les plantes i del contacte de la superficie del aigua i un aireador de colors queda molt artificial.
les plnates be, s'han de posar naturals, ajuedn a mantenir l'equiilibri del acuari
l'aigua de la aixeta quan tinguis peixos deixala reposar 24-48 hores per que evapori el cloor, no posis peixos fin que no estigui l'acuari ciclat, aixo vol dir un mes, abans de poar peixos pensa que vols posar, com vols l'acuari, aqui et podrem aconsellar, i tindras que adaptar l'aigua al peix que vulguis mantenir, m'explico: si vols tindre ramirezzis (per ejemple) tindras que tindre un aigua toba, cosa imposible sino es carregant garrafes d'aigua destilada o un equip d'osmosis, per contrari si vols africans l'aigua de l'aixeta....paset un dia per l'asociacio i ens coneixes, asi et podem orientar "in situ" i segur que alguna planta hi cau Big Grin
Gracies per contestar, magradaria posar corydoras ancistrus guppies y neos y algun mes.
corydores amb aquest sustracte no, s'afeitaran els bigotis, els guppys son d'aigua dura
Fins que no aixi pasat el ciclatge no penso posar peixos, a part del substracte tin pedres, no cren que els i pasi res a les corydores penso comprar mes pedres perque el substracte o es veixi.

Ara estric treient les pedres blancas ya que cuan vaiji a posar tambe mes substracte no quedara be tot barreixat, si compro el substracte que el mateix dia que els peixos y despres de posas el substracte y les pedres pasa algu?
Una consulta més, si deixo el substracte y les pedres y a part compro terra de color u puc fer aixi? perque si tinc que separar les pedres del substracte puc morir, hu e estat intentan pero he desistit.
Has de pensar una cosa la gravade granulometria fina semre tendirà a aanra a la aprt de baixx ila gruixuda es quedarà a dalt. Per a plantes naturals es millor grava més fina de la que has posat. De totes maneres el tipus de plantesque tens ("de tallo") no tenen gaires problemes amb els substractes. Ara estic amb eldavid que les corydores no seran gaire felices amb una grava tan punxant i gruixuda. L'airejador va bé tenir-lo perquè pot ser necessari en cas de medicar amb medicamentsque consumeixen oxigen pero no et fara falta al dia dia si no tens un acuari superpoblat. Pots afegir troncs com a decoració que donen un aspecte més natural y son necessaris pels ancistrus.
[COLOR="Black"][COLOR="Blue"]Salutacions.
[/COLOR]
[/COLOR]
Grcies per cotestar, pero tenia ensat comprar mes grava y pedres de las de color blanc, després el mateix día que vaixi a comprar els peixos comprarer per avonar les plantes ja ques sem va oblidar.

Si posu mes pedres blanques llavors a les corydores no els hi pasara res.

Tinc pensat posari ancistrus, neons guppies, corydores y algun més.

Alguna recomenació?
l'abonament es un altre tema, de moment no abonis, encara no tens nessecitats d'abonament
quan vulguis abonar, has de mirar quina carencia et maca en el acuari, i depenen de la llum que tinguis (minim 0.5w per llitre) i de les plantes i de si injectes co2 o no tindras que afegir un element o un altre, els abonaments generic que venen a les botigues podem probocar que tinguis algues en el acuari, ja que adites amb tots els elemnts al mateix temps
en quan a la combinacio de peixos que vols tindres.... son de diferents valors d'aigua
en quan a les corys, pensa que qualsevol cosa que hi hagi dintres del aigua que li pougui tallar el bigoti, ho fara. pensa que molta grava que venen a les botigues esta esmicolada i per tant te cantos que li poden fer mal a la cory, quan el bigoti es talla no torna a creixa i acaben morin per qualsevol infeccio que puguin agafar per la ferida....
el ancistrus necesita de un tron natural per el seu consum de cel·lulosa, els neos requerixen aigua acida y els guppys alcalina
si poses guppys olvideten de posar bettas
els escalars, algun ciclic, discos que tambe son ciclics, els pangasius, plecostomus, tiburon bala i molts mes no son apropiats per les mides del teu acuari, encara que els vegis molt nacos i petits ara

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Evolució del meu aquari de 180 litres Natalia 22 13.495 02-11-2014, 13:25
Último mensaje: Natalia
  Sustrat nutritiu monocapa i ciclat acuari. TRONERA 3 3.006 16-06-2014, 01:05
Último mensaje: Olivier
  Plaga a l'acuari Bombolla 5 3.584 16-04-2014, 20:05
Último mensaje: Bombolla
  Aquari de 120 litres, que fer amb ell? manelescalar 43 20.460 18-11-2013, 17:00
Último mensaje: manelescalar
  Hola nuevo por aky alberto30 7 5.064 29-05-2013, 16:55
Último mensaje: Jaume71
  Tinc l'acuari plagat d'amor... (Video) FullDeAs3s 0 1.455 21-05-2013, 12:56
Último mensaje: FullDeAs3s
  Nom de la especie peix acuari AAB TRONERA 2 2.319 24-02-2013, 21:33
Último mensaje: guivet
  Hola a tothom esarro 9 5.802 28-01-2013, 13:46
Último mensaje: Ricard
  Hola a todos Marand 5 3.559 27-09-2012, 10:25
Último mensaje: lanchone
  Acuari plantat de 100 litres amb dos carassius auratus (cometa) Francesc Farré 4 2.994 10-06-2012, 00:24
Último mensaje: Francesc Farré

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)