Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Compatibilitat d'especies
Podrieu dirme si son compatibles les seguents especies per un acuari de 180l :
-TRICHOGASTER LEERI.(GOURAMI PERLA)
-HEMIGRAMMUS ERYTHROZONUS.(TETRA LUMINOSO)
-CORYDORAS PANDA.
-PARACHEIRODON AXELRODI(TETRA CARDENAL)
per lo que he llegit totes son d'aigues blandes pero voldria que hem donguessio la vostra opinio.GRACIES!
per comportament crec que si, per aigua no estic tant segur pero sembla que si
el tetra luminoso es el que no tengo controlado el resto todos correctos.

saludos
No es más sabio el que habla demasiado
Hemigrammus Erythrozonus también está bien aunque yo siempre lo habia oido como neon cobre. Un pez muy interesante y que se puede reproducir Confusedmiley4:
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
Hola Jordi, en principi si que els pots tenir, els cardenals en general s'adapten a PH mes o meñs alcalins, a la AAB tenim un grup de cardenals i la aigua que tenen es de la aixeta.

Els leeri necesiten un PH de 6-7,5 preferiblement. i una duresa de 5ºd a 15ºd.

Si mantens l'aigua aixi tots et tiraran bé. No crec que pasi re perqué puji una mica ja que son peixos resistents però mira de primer estar amb aquests paràmetres.

Per exemple, un disco es un peix d'aigues àcides i toves, no el posare amb un PH de 7,5 ni de molt menys de 8, però que pasa, que un peix delicat vol dir que és més exijent en quan els parametres de l'aigua, ja que n'hi han que t'ofereixen resistencia en un marje més grande valors d'aigua i d'altres que no tant.
Gracies per les vostres respostes pero es que estaba fet un lio.
Les informacions que he llegit a llibres i a internet moletes vegades son confoses.Per exemple he llegit que els tetra cardenal son d'aigues blandes o molt blandes,i lo ideal es un GH d menys de 4,pero per exemple a un bolleti de l'associacio podeu veure com la Claudia Vidal te un acuari on hi han cardenals amb un gh de 8 i convisquent amb platys que pel que helllegit son d'aigues dures o molt dures de fins a 30 de GH.No entenia res!
A mes m'han que els gouramis son molt timids i que son incompatibles per exemple amb els brachydanio rerio(danio cebra) perque aquets son molt moguts i podrien estressar als gouramis i ferlos caure en malaltia.
Un altre pregunta:
dintre dels parametres d'auestes especies d'aigues blandes i del seu comportament es podrien ficar guppys o platys??
Hola Jordi, a veure, jo no faria una barreja d'especies que necesiten aigues tant diferents, tot i que entre el ventall de posibilitats que tenen el un punt es troben, ja que els cardenals et poden viure amg l'aigua de la aixeta i els gupys també.

És a dir, si que ho podries fer però jo per estètica no ho faria jaja.

Si vols que et digui una cosa, triet un peix que diguis que segur que el poses, es a dir, el rey del aquari, monta l'aquari per que aquest estigui molt bé i d'acord amb le seves necessitata, i després posa peixos que t'agradin però que siguin compatibles amb aquest.

No has de fer això necessariament es un consell peò com tu dius a internet diuen moltes tinteries com el que has dit dels cardenals que han d'estar amb un GH de 4, a la AAB estan amb aigua de la aixeta i estan força bé.
Gracies albert!
El rei del meu acuari vull que sigui el Gourami Perla,el que passa es que m'agradaria tindre 3 o 4 especies mes per omplir l'acuari i que hi hagi peixos pela diferents nivells.
M'han dit que per l'acuari que vull que es de 180l com ha maxim deuria ficar 30 peixos per mantindrel be i que no estigui molt poblat.
La meva iidea es:
-1 parella de gourami perla.
-10 tetra luminoso.(nivell mig de l'acuari).
-10 tetra cardenal(nivell mig).
-4 corydores panda(fons de l'acuari).
-4 carnegiella strigata(superficie de l'acuari).
M'han dit que totes son especies "facils" per "principiants" com jo.Espero que la tria sigui adecuada.
Cert, són especies senzilles.

A veure, ara bé, pensat si el vols fer biotop o no. Pots aconseguir un aquari asiàtic molt pero que molt espectacular amb guiramis perla i peixos asiàtics, hi han de tots els nivells.

La teva`proposta no esta malament però a verue que et sembla la meva.

-1 mascle i 2 femelles de T.leeri
-7 tetrazona sumatranus.
-4 Beaufortia
-2 Chromobotia macracanthus
-6 Devario aequipinnatus

Decoració:

Troncs, pedres, i sorra negra ja que aixi es notaran més els colors dels peixos.

Posa plantes flotants ja que als leeri els hi van bé i a més decoren molt.

Les plantes que pots posar entre elles sería el musgo de java a sobre dels troncs, també pots posar cryptocorines, etc...
Hola Albert!
Abans de tot gracies per implicarte en el meu futur projecte i donarme consells i idees.
De les especies que m'has dit tinc dubtes amb el sumatranus(Barbo de sumatra o Barbo tigre)xq he llegit que son "muerde aletas"i que degut a la gran activitat que tenen no es aconsellable ficarlos amb peixos timids com els gouramis,no se si es veritat??
Del que no habia sentit mai era del Beaufortia,no se quina mena de peix es??

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Compatibilitat cíclids ismacarv 1 1.703 27-11-2013, 16:40
Último mensaje: manelescalar
  Nou Decret d'especies invasoras. Petxinot 19 9.340 27-09-2013, 13:06
Último mensaje: eularidelescols
  Procedimientos a seguir con especies que se pasan a prohibir a tener en cautividad 1sk4nd4r 7 4.062 10-02-2013, 20:14
Último mensaje: tofol
  Descubiertas dos nuevas especies de ciclido en el lago Victoria ANB001 2 2.177 21-01-2013, 17:39
Último mensaje: ANB001
  encuesta europea sobre el trato a especies invasoras. Petxinot 0 1.448 07-03-2012, 01:30
Último mensaje: Petxinot
  Compatibilitat malawi/tanganyika amb crustacis? Blurp 17 7.120 31-05-2011, 00:24
Último mensaje: Blurp
  Nuestras especies TopGon 28 12.350 16-07-2007, 22:22
Último mensaje: TopGon

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)