Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Interessats en comanda de Kelamix

Hola,

¿Algú estaria interessat en fer una comanda conjunta de Kelamix Complex?

Com molts sabreu, és un bona alternativa (i molt barata) als abonaments comercials per aquaris, sempre que s'afegeixi sulfat de potasi (que es pot adquirir en farmàcies o cases de productes químics). El problema és que es ven en paquets de 5 kg i llavors tens per 5-10 anys aproximadament... [Imagen: smiley36.gif]És per això que normalment es fan comandes conjuntes entre vàries persones. Si ens ajuntem 5-10 persones podria estar molt bé. Pel que he sentit, el paquet de 5 kg surt per uns32 euros, més despeses d'enviament. S'hauria d'acabar de mirar...

Les dosis a emprar són 92 g de Kelamix / 1000 g d'aigua (es fa una dissolució de 1000 ml), abonant ambuns 18 ml de dissolució/ 100 litres d'aigua d'aquari per setmana (tot depèn del número de plantes i de les seves necessitats; aquests són números aproximats). Per tant, 1 litre de disolució dóna per abonar durant aproximadament un any un aquari de 100 litres. Si ens quedem uns 500 g de Kelamix per cap, tenim per abonar durant 5 anys un aquari de 100 litres, o durant 1 any un aquari de 500 litres. I tot això per uns3 euros. No està malament, no?

Si algú està interessat, que m'ho digui i veiem com ho podem fer...

Fins ara,

David.

Hola David!

Realment lo del Kelamix és una molt bona laternativa al "Hortilon" que molts fem servir per abonar ja que proporciona encara més ferro que no pas aquest compost i en resulta molt més economic.

Hi ha una cosa però que em sembla que es erronia. Quan comentes les concentrasions de kelamix de la dissolució, diria que es una proporcio massa gran.

Jo fa ja alguns mesos que el faig servir i faig la concentracio amb 2 grams de Kelamix per 50 ml d'aigua (aixo serien 40 grams de kelamix per litre). Per fer aquesta concentracio em vaig basar amb l'abono de tropica (he mantingut la concentració de Fe per litre). Cada setmana poso 7 ml de ladissolucio comentada(2gr de kelamix per litre), o bé 1 ml al dia.

Quan no hi ha gens de ferro a l'aquari poso 7 mlde la concentracio (l'aquari té 100 litres d'aigua)i sem posa a 0,2 mg/l i llavors mantenc aquest nivell posant o be 1 ml al dia o be 7 a la setmana.

Prenent també com a base l'abono de tropica i afegeixo Potassi i Magnesi a la concentracio. Poso als 50 ml d'aigua 0,25 gr de K i 0.11 gr de Mg. com que els poso en forma de sulfats (sulfat de magnesi i sulfat de potassi) el pes es algo superior.

Si vols veure els calculs per saber la concentració tels puc enviar.

Molta sort!!!
Vocal de l\'[url=\"http://www.aquariofilabcn.org\"]Associacio Aquariofila de Barcelona [/url]/ [url=\"http://www.aquariofilabcn.org\"]AAB[/url]
Jo m'apunto si fas comanda
[COLOR="Black"][COLOR="Blue"]Salutacions.
[/COLOR]
[/COLOR]

Jo m'apunto també.

Salutacions

Juan

Hola,

Bé, doncs ja som tres... WinkA veure si s'anima algú més...

David.

Algú té els elements de que es compón el kelamix?, jo l'utilitzaria per complementar si m'interés al Sera Florena.

Si hi ha algún microelement que portí el kelamix i no el Sera Florena potser m'interesi Wink
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
El Florena va publicar la seva compisició a Framça (on estan obligats per legislació)i es un abono a base de ferro, el experts en la materia el deixaven com un abono més que vulgar (dolent), si no recordo malament.
La composició del Kelamix no la tinc a mà pero es molt similar a la de Biomix http://www.manvert.com/tipos.htm&nbs p;
un producte de la casa Manvert que es serveix en envasos mes petits.
[COLOR="Black"][COLOR="Blue"]Salutacions.
[/COLOR]
[/COLOR]

Hola,

La composició del Kelamix és:

Fe EDTA: 7,8%, Mn EDTA: 3,9%, Zn EDTA: 0,6%, Cu EDTA: 0,3%, B: 0,7%, Mb: 0,2%

Una dels grans avantatges respecte l'Hortrilon és el baix contingut en coure...

Fins ara,

David.

Jo També M'apunto!!!!

Salutacions

Lluís

Bé, de moment som 4 persones segures (Lluís, Juan, Marc i jo) i una possible (Edu). Algú més s'apunta...?

Fins ara,

David.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Algú té kelamix? bookmark 5 3.583 09-12-2005, 22:03
Último mensaje: Carlos Naise
  Per al David Fernàndez....comanda Francesc V. 6 3.807 31-05-2005, 16:43
Último mensaje: lisagariz
  KELAMIX Carles Roig 5 3.895 05-02-2005, 03:20
Último mensaje: JMª

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)