Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Botia macracantha

Hola,

Estoy interesado en los peces payaso (Botia macracantha). Yo tengo 4 de unos 4 años y miden unos 13 cm. Comen escamas, larva roja de mosquito, mejillón hervido y calabacín. ¿Alguién tiene algún ejemplar de los "grandes"? ¿Qué edad tienen? ¿ Qué comen?¿Cómo es el acuario?.

Os paso unos links donde aparecen fotos y videos de botias grandes:

www.cichlidscene.com

www.loaches.com

Me voy a hacer socio de la AAB, gracias a que ahora si quehe podido contactar con ella. Envié cartas al 1850 y nada. Actualmente , aunque soy de Barcelona, soy socio de la SOCAV (Soc. Valenciana)

Saludos

Salva

[email protected]

Edited by: salva

Hola,

Aqui teniu un altre link de fotos de Botias macracantha enormes que l´atre dia no em vaig enrecordar:

http://www.bobd.lunarpages.com/loaches/

A veure si algú s'anima amb les botias!!

Fins aviat

Salva

[email protected]

Hola

Doncs jo en vaig tenir 2 exemplars joves fa temps, i al final me'ls vaig haver de treure. Un dels motius va ser que no paraven de tenir punt blanc. No se si és que les condicions de l'aquari no els eren favorables o que, perotambé m'ho encomanaven als altres... Quan les separava i les medicava, els punts els desapareixien, pero al tornar-los a l'aquari comunitari en tornaven a tenir i tornaven a encomanar-los als altres... A tu no et passa? He llegit que en son molt propensos pel seu tipus de pell...

L'altre dels motius que va fer que les tornés a la botiga, va ser que em mossegaven les fulles tendres de les echinodorus tot just brotava la fulla, amb la qual cosa quedava torta i la planta quedava molt lletja... I eren reincidents! Així que sortien fulles noves no perdonaven,per la meva desesperació... Confusedmiley7:

He de dir que a mi aquests peixos m'agraden i els trobo molt divertits, per això me'n vaig posar. Pero vist l'èxit que vaig tenir, els vaig retornar... Em donavenmassa problemesa l'aquari...

Suposo que a tu no t'haurà passat res d'això vist el temps que les has tingut i com t'han crescut!!!!

A veure si poses alguna foto d'aquests exemplars!

Salutacions

Clàudia

Hola,

El botia macracantha va ser un dels primer peixos que vaig comprar ara fara 21 anys al desaparagut aquarium Sant Jordi, y he de admetre que va morir de punt blanc.

La veritat es que ultimament no he tingut gaires problemes amb el punt blanc. Sempre les he mantigut a uns 28 graus de temperatura. El pitjor que m'ha passat es que les mes grans van morir per un accident amb el calentador ara fa 3 anys. Si que he de admetre que les podría posar al aquari de 500 litres però si es posan malaltes es millor que estiguin en el de 130 per curar el posible punt blanc o altres malaties.

No se si has vist els links que he afegit, et puc dir que les meves son com les petites que surten a les fotosi els videos.

La veritat es que costa molt veure exemplars grans, jo les dues mes grands que he vist a Barcelona, les vaig veure quanva començar l'Aquàrium Meridiana (fa bastant... )i haurien de fer uns 20 cm... quines preciocitats!!! .

Unes altres molt maques les tenien al també desaparegut Aquarium Colisa (carrer Verge de Montserrat) a l'aquari d'exposició de 1500 litres.

Com bé dius, són el terror de les plantes i es per això que jo no hi poso gaires isempre els hi afegeixo un troç de carbasso. Et puc assegurar que entre elles i la peckoltia amb la qual viuen, se'l menjan en un dia, sobretot la pell. fins i tot es poden sentir les mosegades.

Ja pujaré fotos !!!

Salva

[email protected]

Hola jo fa temps q mantinc 3 Botias deu fer cosa de 3 anys,i encara mai m'han agafat punt blanc ni res de res,tot i q les he mantingut amb neons q com a minim semblaven tenirne.Actualment en tinc 4 en un acuari de 300 litres i la més gran deu fer cosa de 11-12 cm potser més i fot una panxa...les altres dues deuen fer de 10 a 11 i en tinc una de petita,de recent introducció,q sembla haver despertat l'instint maternal Winkde la més grossa,q crec no es la dominant del grup.

Em sorprén el q comenteu de les plantes,les meves no les toquen i el tinc molt poblat,de tant en tant els poso una fulla d'enciam y la devoren bastant rápid,tb els hi dono spirulina,papilla per discus(me la passa un colega),menjar de fons normal i durant una temporada "tronquitos" de cranc,o de mar,o el q sigui,però crec q disparava els fosfats i ja no els en dono.El q si faig es criar cargols planorbis i limnea per afegir de tant en t ant a l'aquari puix q s'els mengen amb fruicciò.Wink

Hola Marc,

A veure si afegeixes alguna foto. Les meves son a:

www.terra.es/personal5/sal_sil

Per desgracia s´ha mort la mes gran aquestes vacances i m´ha afectat bastant. Les tinc des de 1999, excepte la mes petita que es del 2001.

Jo els hi dono carbasso...

Adeu

Hola Salva

Doncs em sap greu que se t'hagi mort la Botia... Confusedmiley18:Es una llàstima quan es mor un peix, pero mésquanel tensdurant tant de temps... Se'ls hi agafa carinyu. Almenys saps que li has donat tot el necessari i que ha estat ben cuidada, tot i que aixo a vegades no es cap consol... Saps el motiu de que s'ha mort? Algun problema a l'aquari durant les vacances? Quina esperança de vida tenen?

Ànims!

ClàudiaEdited by: Claudia Vidal

Hola altre cop,si es una merda cuan es mor un peix,jo tinc una Trichogaster trichopterus daurada des de fa bastant i cuan la palmi tindré un disgust...

Salva:Malauradament no tinc càmera digital,a veure si m'en deixen una i postejo algo,les teves es veuen enormes realment,i també els dono carbassó,els encanta i tb patata i brècol lleugeraments bullits .Molt macos els cíclids del acuari de 500 L.

Claudia:Crec q l'esperança de vida de les Botia macracantha es d'uns 20 anys.

Si algún día tinc prou lloc m'agradaria fer un acuari biotop especific per elles q suposo hauria de ser més llarg q alt i q es reproduïssin clar Wink

Hola,

He vist una megabotia al acuari Meridiana, i ja estava venuda [Imagen: smiley19.gif]. si algu la vol vuere que vagi per que es espectacular no sé fins quan estará!!!

[Imagen: botia2.JPG]

Deu fer 20 cm i té uns 15 anys. Si us agraden aquests peixos aneu!!!

Si trobeu alguna igual en alguna tenda o algu en té i la vol vendre Confusedmiley17:, aviseu-me!!!

Deu!!!

Edited by: salva

15 anys!!!deu n'hi do quin peixot.

Per causes alienes a la meva voluntad feia temps q no entrava al fòrum,ara ja tinc càmara i os deixo unes imatges de les meues lochas,es probable q ja les hagueu vist a drpez,a veure si em duren tant com aquesta Wink

[Imagen: locha3.jpg][Imagen: locha.jpg]Edited by: Marc Viñas

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Regalo botia payaso apurimak 4 4.652 18-10-2015, 22:20
Último mensaje: Salvador Borràs
  Mirad que botia!! Salvador Borràs 9 6.804 18-11-2013, 17:01
Último mensaje: manelescalar
  Otra mega botia... Salvador Borràs 4 4.478 03-05-2011, 10:55
Último mensaje: Salvador Borràs
  Esa pedazo de botia! Salvador Borràs 17 13.410 25-09-2007, 14:34
Último mensaje: Lochapowa

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)