Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s'apanyarien sols?
Hola nois,

Una pregunta d'estiu Wink ... en un 20 litres més o menys plantat amb 2-3 cargols poma no gaire grans, algunes gambetes cherry (6 amb una preñada), un otocinclus i un alebí d'ancistrus de la mida d'una gamba .... creieu que aguantarien sense menjar 15-20 dies?... s'apanyarien menjant algues?... en tot cas possiblement sería una bona estratègia aumentar la llum (potència i/o fotoperiode) per estimularel creixement d'algues, no?

Es que posar-hi un stick d'aquells que es van desfent no sé si es massa bona idea en un 20 litres.... i potser no val la pena.
Hola,

Crec que el mes important es que posis aigua al aquari...Big Grin i un filtre. Unes plantes també anirien bé Confusedmiley4: . Ara fora conyes. Jo crec que no tindrán problemes, amb les algues tindrán prou i et deixaran el aquari ben net.

fins aviat

Salva
Jo vaig marchar 4 o 5 dies y vaig flipar amb la de aigua q es va evaporar, si havesin estat 20 dies me la trobo vuida XDD (pero la meva es mes petita)
Si hi ha algues jo no crec q sa morin de gana en 20 dias

Despres del sustu vai marxar 5 dies mes pero deixant una garrafa amb un gota a gota per reposar aigua y claru ... al tornar rebosaba ... per sort no gaire pero la pudding light sa va oxidar una miqueta per una banda (molt poquet, casitot va sortir fregant amb un drap XD)
Ostia una ampolla amb contagotes Big GrinBig Grin

oi no tot es pot fer a ma jejejeje, bueno de fet la majoria de coses si pero existeixen rellenadors automatics, i amb menys de 30 euros pots tenir un sistema de puta mare jeje

Per cert Jaume, jo també marcho a l'agost i cuan tenia els discos i tot allo només hi posava una menjadora pero al ser tots menjadors d'algues no crec que pasi re, pero ja et dic que hauries de tenir l'aquari mooolt ple d'algue sperque el tema et surti bé. Un peix pot aguantar un temps sense menjar pero un mes es un mes jeje
Fixeu-vos que estic parlant de dos peixos petits, 3 cargols i unes quantes gambes... diguem que no es un aquari ple ni molt menys.

Parlem de l'evaporació Wink

Jo el tinc amb una tapa de vidre i la veritat es que aií s'evapora molt poca aigua. Potser el problema es que pot pujar molt més la temperatura... tot i que aquest estiu no ens podem queixar, que s'està comportant molt bé Big Grin

Un sistema millor que el del gota a gota, que obviamnt e incontrolable es una petita variant molt senzilla i enginyosa que he llegit varies vegades en altres forums:

posem una garrafa d'aigua per sobre el nivell de l'aquari HERMÈTICAMENT TANCADA. Cal fer dos foradets a la tapa per a passar-hi dos tubs dels d'airejador mateix... insisteixo en que les conexions han de ser hermétiques (fot-li pega, tú!).
Els de la garrafa han de quedar ubmergits (al menys un), i pel costat de l'aquari ho farem així: un submergit, i l'altre ben agafat que no es mogui al nivell máxim que volem tenir (deiarem algun centímetre de marge).

Què pasa? doncs que obviament l'aigua cau de la garrafa i va omplint l'aquari; i l'aigua cau perquè el tub de l'aquari que fa de nivell está emergit i hi entra aire que va omplint l'espai que deixa l'aigua que cu (impedint així que es faci el buit a la garrafa).
Quan l'aigua de l'aquari arriba al tub que fa de nivell, el tapa i ja no hi pot entrar aigua. Ja no pot caure més aigua de la garrafa perquè hi fa el buit, o sigui que no torna a caure aigua fins que el tub de nivell torna a quedar al descobert.

La millor disposició sería posant els tubs a sota la garrafa perquè si fem un colze elevat es podria descebar fàcilment. Però com que e molt més fácil manipular el tap per a fer-hi els forats i passar el tub, la sol·lució més senzilla será tombar la garrafa de manera que els tubs quedin en la part més baixa per a poder aprofitar el máxim d'aigua.

Apa... BON ESTIU! Big Grin Big Grin
No se no se....jo avans de fotre una ampolla, que ho trobo força antiestètic li donaria les claus de casa als peixos i que s'apanyin.

El sistema que jo deia es si més no algo semblant a lo teu lo unic que el diòsit ava a sota de l'aquari, que pel meu gust, si tens un moble a sota on el pots amagar és molt més discret que una ampolla penjada al costat de l'aquari, llavors va amb una bomba i més coses pero no es gaire car.

La opció que tu dius Jaume, encara que antiestètica pel meu gust, está molt bé jaja, això sa de dir, ja que si algú no es vol gastar gaire pasta i está disposat a tenri una ampolla penjant al costat de l'aquari pos perfecteBig Grin
com sempre jaume ens sorprens amb els teus bricos, el probare aquest estiu a veure com va Big Grin
jjejejejej quan dius q t`agrada amagar les coses dins un moble, vols dir mes o menys el contrari de aixo, no ?

[Imagen: toda.jpg]

jajajaja tinc un colega q sempre diu q sembla una bomba XDD
ANB001 escribió:jjejejejej quan dius q t`agrada amagar les coses dins un moble, vols dir mes o menys el contrari de aixo, no ?
tu amagues el moble...Big Grin
jajajaaj sip un parell de tubus mes y no sa veura la estanteria

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)