Fixeu-vos que estic parlant de dos peixos petits, 3 cargols i unes quantes gambes... diguem que no es un aquari ple ni molt menys.
Parlem de l'evaporació
Jo el tinc amb una tapa de vidre i la veritat es que aií s'evapora molt poca aigua. Potser el problema es que pot pujar molt més la temperatura... tot i que aquest estiu no ens podem queixar, que s'està comportant molt bé
Un sistema millor que el del gota a gota, que obviamnt e incontrolable es una petita variant molt senzilla i enginyosa que he llegit varies vegades en altres forums:
posem una garrafa d'aigua per sobre el nivell de l'aquari HERMÈTICAMENT TANCADA. Cal fer dos foradets a la tapa per a passar-hi dos tubs dels d'airejador mateix... insisteixo en que les conexions han de ser hermétiques (fot-li pega, tú!).
Els de la garrafa han de quedar ubmergits (al menys un), i pel costat de l'aquari ho farem així: un submergit, i l'altre ben agafat que no es mogui al
nivell máxim que volem tenir (deiarem algun centímetre de marge).
Què pasa? doncs que obviament l'aigua cau de la garrafa i va omplint l'aquari; i l'aigua cau perquè el tub de l'aquari que fa de nivell está emergit i hi entra aire que va omplint l'espai que deixa l'aigua que cu (impedint així que es faci el buit a la garrafa).
Quan l'aigua de l'aquari arriba al tub que fa de nivell, el tapa i ja no hi pot entrar aigua. Ja no pot caure més aigua de la garrafa perquè hi fa el buit, o sigui que no torna a caure aigua fins que el tub de nivell torna a quedar al descobert.
La millor disposició sería posant els tubs a sota la garrafa perquè si fem un colze elevat es podria descebar fàcilment. Però com que e molt més fácil manipular el tap per a fer-hi els forats i passar el tub, la sol·lució més senzilla será tombar la garrafa de manera que els tubs quedin en la part més baixa per a poder aprofitar el máxim d'aigua.
Apa... BON ESTIU!