Temas: 3
Likes Given: 0
Registro en: Jul 2006
Hola a tots/totes... dec haver escrit només un parell de post quan vaig montar el meu petit aquari....(i després tot ha estat feina..)....el cas és que us escric pq el meu petit aquari, sembla un hospital.
Es un aquari de 25 l, i dintre tenia gupys, platis, i "dos de fons" (com veieu....no sé ni el nom correcte dels peixos...)
El cas és que mai he tingut cap problema amb ell, fins i tot van criar un parell de cops els gupys, però fa temps que no criaben, i em van regalar peixos nous...
Això va ser dilluns passat, uns gupys mascles i femelles, un parell de platis, i uns petits "que semblen del barça"....
El cas és que avui, només en tinc els dos de fons (que ja tenia jo), un plati (dels nous) i un del barça (nou), i aquests dos últims estan moribuns, i els de fons, tenen com una ferida al morro....
suposo que s'han contagiat d'algo, però no sé de què....i si és un microrganisme que està dintre....com netejo l'aquari be?, (em van dir a la tenda que res de fer servir productes agressius..)
alguna idea?
merci per adelantat...
Alix
•
Temas: 89
Registro en: Aug 2006
Pues en 25 litros como que tendrás una carga biológica interesante y los compuestos niotrogenados pueden haberte intoxicado los peces.
25 litros, lamentablemente, dan para poco peces, un beta, una parejilla de algo pequeño tipo killi, unos endler sin alevines, unos dario, un beta, unas gambas...pero todo junto no.
Busca los epces que tienes y ponlos para que sepamos que son, podrían ser 2 plecos y llegan a 30 cm, y ya se sabe, caga más un buey que 100 golondrinos.
Y si puedes nivlees de No2 y No3 que seguramente serán tu problema.
Un saludo
Aldo
Carpe Diem.
•
 gracias por tu respuesta...estoy intentando encontrar qué peces son los de fondo...parecen payasos, pero son grises....
sobre la cantidad de peces, en la tienda, me dijeron que me cabían unos cuantos...yo hasta ahora....he tenido de media unos 8/10 peces, se me murieron las cebrinas que crecieron mucho desde que las compré, y me quedé con los dos de fondo y 3 gupys (un macho y dos hembras)
los niveles de No2 y No3 aún no los he mirado....no tengo en la oficina con qué mirarlo...cuando lo tenga os lo pongo...
de hecho, el plati que me queda está de lo más feliz (está sólo él y los dos de fondo).....pero me ha quedado el acuario como mohoso, nunca había estado así....
¿estaría bien ponerle alguna plantita "de verdad"?...en la tienda me dijeron que con lo pequeño que era más me valía no ponerle nada natural......:confused:
muchas gracias.
•
Temas: 89
Registro en: Aug 2006
Las plantas simepre van bien, pero cuidado con la luz, quela necesitan para vivir.
Un saludo
Aldo
Carpe Diem.
•
 ... pues este sábado me vine a la oficina a arreglar el acuario, antes miré los niveles de No3 estaba a 25 mg/l, No2 5, y el ph por encima de 8,5
vacié y limpié el acuario,
lo volvía a llenar con todo nuevo dentro, menos los 3 pececillos, puse dos plantitas naturales y una piedra caliza, traté el agua, puse los pececillos otra vez, y un par de gupys que me han regalado (por el disgusto que me dio perder a todos los peces de golpe...),
y hoy he llegado, y están todos la mar de felices, uno de los de fondo, ya tiene la herida del morro curada, pero el plati que me queda del grupo de peces que me regalaron y murieron, está un poco mal, de golpe está parado y moribundo y de golpe arranca un poco nada y come..... 
hoy he mirado niveles, y el ph está a 7,2, tal y como lo dejé el sábado (una vez todo limpio)...
el No3 a subido a 50, pero el No2 está a 1
en fin....a ver si todo va mejor....
muchas gracias!
•
Temas: 160
Registro en: Jan 2005
de totes formes 25 litres es molt poc per tant de peix
•
5 en total.....jo no volia comprar-ne més...com em vau dir un parell...no tots junts....però no els podia tornar....
a vere si no passa res :o
igualment, com es pot calcular el número de peixos que hi cap dintre? pq tant a la tenda com en algun article d'internet vaig llegir que per un aquari com el meu s'hi podien ficar uns 10-15 peixos....
a mi em semblen molts....
he intentat buscar una mica per si el tema ja estaba tret però no l'he sabut trobar...:confused:
•
hi ha una regle que diu un centimetre de peix adult per litre
Segons aixo en un acuari de 25 litres podries tindre 25 centimetres de peix.... com pots veure no es posible...
hi ha una capacitat minima de litres, per ejemple els discos nesseciten 50 litres per casqun i lo minim per una parella formada seria un acuari de 125-150 litres, els escalars un altre tant, i aixi alguns mes, per ejemple una parella de ramis, que no pasen dels 5-7 centimetres nesseciten un acuari de 60 litres com a minim, en el teu acuari pots posar un mascle de betta, o unes gambes i uns cargols, o uns endlers, pero no les tres opcions juntes
La pedra caliza que hi poses, per que es? es un factor tambe important, si poses gambes o cargols necessitaras aigua dura pero si poses un betta nessecites aigua mes toba, la pedra lo que fara es pujar la duressa del aigua, i a barcelona ja es prou dura...
•
25!! sip...són massa  miley3:
a vere, la pedra caliza em va agradar...però per res en especial, si em pujen la duresa...doncs cagada pastorets
al final he descobert com es diuen els meus peixos de fons : Corydoras aeneus
mmmmmm..
pel que veig....un de 25 no m'arriba per molt, però a la feina...no tinc per més...
els endlers son macos tb...no els havia vist
ho tinc complicat....
•
hi ha gent per aqui que tenen endles, i red cherry!!!!
•
|