Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Holocaust
Hola a tots

Be, tot i que ja fa alguns dies, he tardat en escriure-ho per que m´ha costat recuperar-me del cop.

Després de casi dos anys de tenir el nou aquari (abans, dins el mon de l'aquariofilia només havia tingut un petit estany -com el que estàs muntant, Aldo!!-), i d'estar plenament orgullós de l'estat de totes les bestioletes, amb realment molt poques baixes en tot aquest temps, aquestes vacances, pel meu aquari han estat un desastre.
La setmana del tall de fecsa, tot s'en va anar a norris. Només vaig estar una setmana fora, però suficient per tenir unes 40 baixes.Tot i ser el primer any que vaig deixar una persona a càrrec diari de l'alimentació i la vigilància de l'aquari (l'any passat ho vaig automatitzar per aque no calgués gaire control durant 10 dies)
El pitjor, és que no tinc plena seguretat del que va passar. Per mi és evident que la causa principal va estar el tall de corrent, de poc més d'un dia. Però quan vaig tornar, els nivells estaven tots dins la normalitat i el filtre funcionava.
Una altra possibilitat és que patís una pujada puntual de la temperatura. El meu pis és molt calurós i aquesta persona va tancar finestres però deixant persianes obertes. I com entra molt el sol, es possible que dins de casa s'arribessin als 35 graus.

Una altra cosa espectacular era com estàven de bruts els vidres. No l'havia vist mai així.

No ho se cert, però el cop ha estat dur. Les boties estaven fabuloses i als darrers mesos no paràven de punta a punta de l'aquari, fent uns "llargs" espectaculars (l'aquari fa 2,2 metres de llarg).

Ara m'he proposat dedicar-li un bon sobreesforç i afegir plantes (et necessitaré, Aldo!!) i noves espècies, seguint els vostres consells per tenir una bona armonia.

Els supervivents, curiosament les espècies que primer vaig introduir, i que ho aguanten tot: monjitas, platys i el pleco, concretament crec que és el pterygoplichthys gibbiceps.

El primer que pensava fer era posarme amb les plantes, acabar d'instal·lar el CO2, i passar-me un dimecres per la AAB, fer-me soci d'una vegada (entre la feina i les meves dues filles petites, la veritat és no tinc gaire temps per res), i comptar amb vosaltres per a animar-me i aconseguir refer-lo be.

Ja aniré aportant detalls de tot per a que em pogueu assessorar bé.

Segueixo molt atentament el foro, i ara amb post interessants com el que ha començat RamonG o Aldo, ensenyant-nos els seus "jardins" magnífics, segur que m,'ajudaran molt. Us vull felicitar molt sincerament a tots els que formeu aquesta comunitat.

Una abraçada

Rubèn

PD: Us deixo una foto de les boties, "in memoriam":

[Imagen: botiasjo3.jpg]
Hola noi,

Es una putada el que t'ha pasat. A mi m'ha pasat una pila de vegades que el filtre al arrancar despres d'una parada deixa anar molta porqueria que es capaç de saturar el aquari i sense previ avis perds molts animals. Espero que haviat t'animis amb el aquari i tinguis un aquari com el del Aldo, segur que ho tindràs.

Fins aviat

Salva
Hola,

Per cert.. potser has vist que les boties son la meva debilitat .. i també demanar fotos sobretot panoràmiques del aquari.. a veure si poses mes boties i ens poses alguna foteta del aquari que amb 2,2 m ha de ser increible.

Salva
Gràcies Salva

La veritat es que ja he començat a desmuntar part de la decoració de l'aquari per tal de fer lloc a les noves plantes. Potser afegiré algun tronc més i amagatalls. Per cert, a la primera foto dels teus magnífics taeniatus, sembla que hi ha mig coco, és així? havia sentit parlar de que es una bona solució, però no ho sabia veure com quedaria a dins l'aquari. Potser ho provo tapissat de musgo de java.

Dissabte, aprofitant que és el meu aniversari (he descobert que només em porto 13 dies amb en Jaume; El 71 em va fer pensar...) aniré a regalar-me algunes plantes i accessoris.

Amb això, ara no està gaire per ensenyar, però prometo fotos de l'evolució.
Pel que fa a les boties, desgraciadament ja no els hi puc fer més fotos, però t'adjunto una altra que m'agrada molt.

[Imagen: botia1hd2.jpg]

Una abraçada

Rubèn
Hola,

Si es coco, intentant que el molse el tapi Smile . La foto es molt maca, ja tinc ganes de veure la remodelació.

Fins aviat.

Salva
la molsa la pots lligar al coc amb un fil de cosir, amb el temps el fil es desfara i et quedara la molsa arrelada al coco
Puers aquí estamos para lo que haga falta, encantado de echar un cable en lo que humildemente pueda.

El miércoles iremos a la AAB a cenar, a reirnos un rato y la verdad debo decir que estos miércoles empiezan a ser una constante en mi vida, vale la pena.

Allí estaré y si no puedes, por aquí también.

Un abrazo

ALdo
Carpe Diem.
Gracias Aldo, tiraré del cable Confusedmiley2:

Lo de los miércoles, prometo ir pronto. Espero que empiece el curso escolar y ponga a dormir a las niñas temprano para escaparme a eso de las 21:30 o 22:00 minimo una vez al mes. La verdad es que tengo muchas ganas de compartir experiencias.

Con vuestra ayuda y dedicación a ver si a finales de año tengo un acuario lleno de vida y colorido, que me apetece después de la jugada de fecsa (segun parece, todo apunta a que fue la causa:mad: )

Un abrazo

Rubèn

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)