Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
On puc trobar tubs per a hermetic ligth??
BRICOMAN al rescat! Cool

Us proposo dues opcions:

1) Deixar els tubs a l'aire fent conexions hermètiques. ¿us he explicat mai aquest inventillo? Wink

[Imagen: IMG_2474.jpg]

[Imagen: IMG_2471.jpg]

Els casquets que veieu son uns "manguitos" que trobareu al Leroy Merlín a la secció de material elèctric. Els de 16 mm encaixen perfectament als tubs T5. Els de 25mm (¿?) encaixen perfectament amb els T8. La conexió dels cables está feta amb una regleta normal on podem conectar directament als pius del fluorescent, també es poden soldar els cables amb estany, o inclús empalmant el cable amb cinta aïllant)
Per tancar-ho hermèticament més senzill impossible!: TEFLÓ
Al tub, ben arrambat al casquet metàl·lic hi donem unes voltes de tefló per fer gruix i que encaixi apretant fort. Per a més seguretat després donem unes voltes de tefló per fora de manera que s'ajusti bé tapant la junta. Per la part del cable doncs també... tefló a punta pala agafant ben fort el cable. Aquí s'hi podria posar també un pegot de silicona.

Per als qui encara no ho veieu clar, dir-vos que jo ho tinc només amb tefló i que m'ha caigut algun tub dins l'aigua i no ha passat res Big Grin, no hi entra ni una gota (a més, com que la reactancia dona un voltatge de 12V tampoc és excesivament perillós... però us asseguro que no hi entra ni una gota!)

2) Per a un muntatge més pofessional, un amic em va aconseguir uns tubs de PVC transparent amb tapes... de fet son per a protegir fluorescents! son una mena d'hermètic lights en senzill: un tub transparent amb dues tapes senzilles que tenen dos foradets per a passar cables (em van comentar que per exemple els fan servir a les granges de pollastres).
Son de la marca AKO. Per cert... aquí potser l'amic Rmp ens podria ajudar... no tens mà tú amb suministradors de material elèctric?

Per cert que es un material molt interessant.... estic probant de fer un reactor de CO2 amb aquest tubs
Hola Jaume,

lo de posar els tubs així ja m'ho havia plantejat, el que no veig clar es la possibilitat de que pugui petar un tub...
no se, no me'n fio....

Explica'm més coses dels tubs de plastic aquests....

mides i demés....

saps preus?
Hola Jaume

Igual que el Lluis, ja havia pensat amb aquesta solució, però en el meu cas, amb T5 de 1,5 metres, no durarien ni dos dies. I em fa molta por que la pols que cau de dins els fluorescents quan es trenquen, em mati tot bitxo vivent de l'aquari.

No deixa de ser una bona solució, per fluos més petits, no pensis que et vull desmerèixer el "briconsejo"

Pel que als tubs protectors de plàstic, ja m'agrada més el tema. Jo els de la casa AKo no els conec, però ho miraré. A la feina m'hi trobo molts de pollastres, però no precisament dels de granja Big Grin Big Grin
Conec uns similars de la casa Ornalux que serien el complement perfecte pel teu invent.

Aquest és el link:

http://www.ornalux.com/esp/accessory.php...iew&id=200

Si et fixes, son de la mida justa per ficar el tub. Amb el mateix tipus de connexió que proposes, guanyaria rigidesa. En tot cas, no se el preu i de moment, tampoc on trobar-lo. Provaré a les botigues que he comentat més amunt si enlloc de tubs de 3,8 cm de diametre, en tenen d'uns 16 mm. La diferència final serà que amb tub gruixut, els cables van per dins (com a les Hermetic Light) i amb el prim, per fóra.

Acabo de trobar els AKO i un distribuidor:

http://www.alealuz.com/lamparas.htm#h

Estan al carrer Espronceda 355 de BCN

En tot cas, continuaré buscant solucions

Salutacions

Rubèn
joer jaume cada dia et superes Confusedmiley20: Confusedmiley32:

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Tubs T5 de Leds i convencionals. TRONERA 6 3.667 21-11-2013, 21:08
Último mensaje: rmnosc
  Marques tubs fluorescents T5 TRONERA 3 1.927 25-02-2013, 01:04
Último mensaje: TRONERA
  Pantalla tubs T5 (300W.) TRONERA 9 3.801 20-02-2013, 00:47
Último mensaje: TRONERA
  Pantalla amb tubs LED voronwe 2 2.863 22-11-2012, 01:20
Último mensaje: Pavel
  Bricolatge: hermetic lights Jaume71 2 2.605 04-11-2004, 18:58
Último mensaje: Xavi

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)