Temas: 9
Likes Given: 0
Registro en: Feb 2006
Hola a tothom, la questió és que ahir em vaig comprar un Betta i el tinc en una peixera de 2 litres (la tipica rodona). M'agradaria saber les vostres opinions i consells perque estigui en bona salut.
A quin pH, duresa i temperatura és aconsellable tenir l'aigua? i quin d'aquests no es un factor important a tenir en compte? He de dir que no tinc intenció de posar-hi filtre ni termocalentador. Cada quan canvio l'aigua? i quants cops al dia dono de menjar?
Moltes gracies per endavant i si teniu algun que altre consell d'alimentacio, aigua, elquesigui, ja sabeu!
fins aviat
•
Temas: 338
Registro en: May 2004
Doncs no sóc pas expert en bettas, però:
1- Les peixeres rodones són perjudicials pels peixos: el peix ed deorienta en no poder trobar referencies espaials i la vista els queda distorsionada.
2- Resulta molt difícil mantenir estables els paràmetres de l'aigua en tan poc volum: en dos litres no es pot mantenir un peix (no es el mateix viure que sobreviure...)
3- Els betta son d'aigues temperades. És molt recomanable utilitzar calentador... dos litres d'aigua sofriran cambis de temperatura força notables.
4- La filtració en un aquari es FONAMENTAL per a mentenir un aigua en condicons mínimes. Coneixes el concepte de CICLE DEL NITROGEN /MADURACIÓ DE L'AQUARI?
La sol·lució:
Compra't un aquari, encara que sigui petitó (20 litres) -pensa que en 20 litres t'hi cap poc més que un betta-. Indispensable que dugui filtre, i molt recomanable amb termocalentador.
A la piexera rodona fica-hi pedretes, caramels o una planteta de casa... com a acuari serviria com a molt per a tenir-hi alguna planta aquàtica amb algun cargol o potser amb alguna gambeta
•
Temas: 173
Registro en: Nov 2005
Et dic el mateix que el jaume.
a més 20 litres no es tant, nosaltres quan no tenim experiencia ens pensem que serà quatre vegades el tamany d'una ampolla de 5 litres, i la veritat es que es mol més petit, però són 20 litres jeje.
•