Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Difusor de CO2
es a mi? es que tinc per norma no tenir-ne gaires d'idees... Big Grin

Vull afegir CO2 al meu 200 l (ara i afegeixo Seachem Excel, però al final m'hi deixaré el sou...Rolleyes ), però no m'agrada tenir trastos dins l'aquari (ja em molesten fins i tot les pipetes d'entrada i sortida d'aigua!!!). Vaig intentar fer-ho amb el mateix filtre com a reactor, però em dona molt de yuyu que agafi aire la bomba i es quedi tot penjat, sobretot si soc de viatge. Si tingués un reactor no excessivament gros i fiable FORA DE L'AQUARI podria seguir completant l'aquari de casa.

La idea que vas penjar em sembla molt bona, i si no l'heu acabada potser m'animaria a veure possibilitats d'adaptar-la al meu cas.

Fins aviat,

URI
Hola

El meu es tan cutre com el dibuix XD pero ja fa mes de un any que el vaig montar i fa la seva feina magnificament Smile
Esta col.locat enmitj del tub q treu aigua de l`aquari cap el filtre. Es un filtre poc potent (si no semblaria una rentadora) ... per un de gran es necesitaria quelcom mes allargat que una bola, s`empassaria les bombolles massa grosses.

[Imagen: trio.jpg]

Es un pot per sabo de las mans dels superchinus. Les aixetes ara no les posaria pq molestan mes que altre cosa.
A la bola l`hi fem un forat a sota per empalmar el tub que va al filtre. Jo ho vaig fer amb silicona i un empalme de manguera ... pero segur q hi ha una peça de rosca amb dos aros de goma ... de fet la vaig descobrir despres i es molt util ... pero el meu ja estaba fet XD

A un costat de la bola es fa un forat petit pel tub de CO2 (una mica per sobre de la meitat). Si esta molt baix el filtre xuclara les bombolles directament i pot descebar-se. Si el forat no esta adalt del tot les veus sortir i fa de contagotes ;P
La peça que hi ha entre el tub verd del CO2 y la bola, es la punta de un gota a gota dels de hospital (Com diu el Jaume71, els forats al plastic sempre amb un ferro calent)

Al tap, quan l`hi treus lo de apretar (calentar cutter i extirpar) queda el forat fet. Guarda l`arandela de dins q fa el tap hermetic al roscar.
Amb els empalmes de rosca quedaria mes net i maco ... io ho vaig fer a base de fondre els plastics.
A la part de dins del tap hi ha un venturi fet amb troços de tubs per filtre de diferent gruix ... que funciona i tot XD

[Imagen: 09-09-07_0549.jpg]

Dins la bola no necesita el tub pq pilla el CO2 que s`acumula adalt.

"biobolas" Les vaig fer amb un tub coarrugat (oju, te que flotar i la majoria no flotan) un cuter i un mecheru. Aturen les bombolles mes grans de co2 i el dissol mes depressa amb elles q sense. Tallas el tub a rodanxas i les fons entre si a mechero XD

Un parell de dias per assecar la silicona y a probar si es hermetic.

Joder no se pq he escrit tot aixo, si amb el dibuix y la foto ja es veia de perlas XD

Aviam quins altres sistemas surten pq n`he vist de molt macos que no se fer.
Ei! Gracies per els dibuixos. Això s'acosta molt al que volia fer. La forma esfèrica em preocupava que no restés força a la sortida del filtre, però com que ho tens posat a la entrada la mateixa pressió de baixada hauria de garantir que no hi hagi mermes de força, crec. Funcionaria igual si ho posem a la sortida?

El fet de posar-lo a l'entrada del filtre enlloc de a la sortida pot afectar en alguna cosa el funcionament del filtre? t'han passat bombolles grosses de Co2 al filtre alguna vegada?

URI
Un bon recipient per a un brico-reactor podria ser de l'estil del meu sifonador amb bomba

[Imagen: Sifo1.jpg]

Un dels més allargats d'aquells de guardar spaguetti em sembla que seria ideal, tot i que ara que hi penso, el fet de tenir les parets corbades dificulta les entrades i sortides... potser millor un com el de la foto però més llarg (en cualsevol tenda de menatje de cuines n'hi ha; els dels chinos i tot-a-cent millor que no... la grapa de la tapa y la junta de goma solen ser molt dolentes!). Amb bomba a dins o sense bomba i aprofitant el filtre.
A seria molt manipulable i se m'acut que amb un vas de cubata de plàstic es podía probar de fer l'inventillo de la campana inversa que proposava a l'inici....
Uri, si posas la bola a la sortida (amb el venturi a la part d`abaix y el tub de co2 conectat directament a ell) crec q el gas s`escaparia sense barrejarse gaire amb l`aigua... no se si serviria de gaire.

Al principi tenia el problema de q s`acumulaba molt co2 a la bola, al final estaba plena de gas i amenaçaba de descebar el filtre ... la corrent d`aigua amb les "bioboles" no era prou ... pero amb el ventury el co2 es dissol molt depressa, i ara la bola es sempre plena d`aigua (si el sucre es nou y tira molt baixara un parell de centimetres el nivell d`aigua a la bola)

Com diu el Jaume tot plegat seria mes segur en un pot dels espaguetis (adalt i abaix es pla), per la llargada es barrejaria millor, i ni una sola bombolla gran podria arribar al filtre. Tb es podria posar una bomba i ferlo funcionar per separat del filtre (seria el mes segur de tots els metodes crec)
El meu problema era que la peixera es extremadament petita i no volia posar 4 tubs (ocuparian tot un lateral)

Per cert Jaume, una foto com aquesta del teu sifonador amb bomba va ser el principi de tot el que ma vaig montar Smile

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Neteja difusor CO2 kongobulunga 5 4.013 16-01-2010, 18:59
Último mensaje: kongobulunga
  Difusor CO2, consejos... roc1981 4 4.012 03-07-2004, 12:30
Último mensaje: roc1981

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)