Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Octubre negre...
Doncs això un octubre negre per les lotxes. Després de les d'en Salva han caigut les meves, de moment només 2 de 6, creuem els dits. Divendres van aparéixer amb punt blanc, mea culpa, baixada de la temperatura uns 4ºC. Medico amb Costapur, em sembla q potser que em passés amb la dosi, i avui a l'arrivar a casa m'en trobo 2 de mortes cobertes d'una capa blanca, que s'ha deixat anar en cuant les he tret amb al salabret...
N'hi ha una altre que es veu molt tocada, però ja no té punts blancs, està apartada de les altres i rau en posició vertical molt a prop de la superfície, estic fent un canvi parcial d'aigua, i no sé si afegir carbó actiu al filtre per netejar possibles restes del medicament. Sugerències, consells?
P.D.- Salva, la gran sembla estar bé :o
[Imagen: IMG_3925.jpg]

[Imagen: IMG_3924.jpg]
Anims Confusedmiley31:
Hola noi,

Quina putada... es fotut de veritat perque costa molt de temps tornar a tenir peixos com aquests. Ja t'ho he dit octubre negre.... be ara a esperar que la resta estigui bé.

Que hi harem, son animals vius i aquestes coses pasen.

Fins aviat

Salva
Anims, una baixa no ha de ser més que una motivació per tirar endavant......

per cert... has comentat que fas anar costapur per al punt blanc....Jo personalment sempre que he hagut de medicar PB he fet anar el flagyl (barato, barato, paysa....) amb molt bons resultats, la veritat es que mai m'he plantejat comprar un medicament "especial para peces" per aquestes coses... quines ventatjes/desaventatjes pot tenir un sistema enfront de l'altre.

Salutacions

Lluís
Jo feia anys que no tenía punt blanc, i de fet les lotxes no me l'havien agafat mai, tot i la fama q tenen, l'únic motiu per q he medicat amb costapur, es per qué es lo q tenien a la botiga més propera a casa. On s'aconsegueix el Flagyl?
a la farmàcia, flagyl en dos formats(pastilles de 250mg), no recordo les quantitats, pero em penso que rondaba la pastilla cada 100l.
s'aixafa la pastilla i es disol en una mica d'aigua i cap a l'acuari.

si tic temps busco el detall del tractament i el penjo, que sempre va be refrescar.

Salutacions

LLuís
Com estàn la resta de boties?

També tens flaggyl en format líquidConfusedmiley2:
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
Copiat de la innombrable DrPez:

La dosis recomendada es disolver un comprimido de Flagyl (Metronidazol) de 250 mg. Por cada 25-30 lit. de agua del acuario. La degradación de la sustancia activa es de unos cuatro días pero es preferible hacer un cambio parcial de agua de un 30% a las 48 horas y disolver de nuevo otros comprimidos de Metronidazol para renovar la dosis. Pasadas las primeras 48 horas debe haber alguna mejoría en los peces y con el segundo tratamiento debe bastar para acabar con los puntos blancos. Sin embargo, cuando se distingan todavía algunos puntos blancos sobre los peces, no pare el tratamiento, se puede repetir otro tratamiento más en casos de variedades algo resistentes con buen margen de seguridad. El resultado final debe ser que en 4-6 días su acuario estará libre de los parásitos y siendo el momento de hacer un cambio parcial de agua para ir eliminando los restos del medicamento y excipientes, restableciendo los niveles normales del acuario.

Es posible que aumenten los niveles de fosfatos, pH y otros factores debido a que los excipientes de los comprimidos están compuestos de fosfato tricalcico, estearatos, almidón, etc. que no son peligrosos pero que pueden motivar cambios y descompensar un poco el equilibrio del acuario haciendo que ocurra una proliferación de microalgas. Los cambios de agua recuperarán los valores de equilibrio y no habrá ningún problema. El Metronidazol no causa disminución de la colonia bacteriana normal debido a que es selectivo para organismos protozoos.

En líquid no l'he probat.

Salutacions lluís
Gràcies pels ànims i els consells, però acabo d'arribar i el panorama ha sigut desolador...La més grossa que tenía des de feia 7 o 8 anys...morta,n'hi ha dues més que son a prop de la superficie boquejant...I pensar que no havien estat mai malaltes...Sad
[Imagen: IMG_3927low.jpg]
Lo fotut del cas, es que només estàn morint les chromoboties, cap altre peix té símptomes de res...:confused:

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Punt blanc... que s'ha convertit en NEGRE... calatrons 1 1.563 14-02-2008, 01:36
Último mensaje: albertus

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)