Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A on puc comprar unes ulleres per un escalar?
Hola,

Poc a poc vaig incorporant peixos al meu aquari recentment ciclat, els darrers van ser un parell de guramis fa un parell de sertmanes, i set arlequins ahir.
Tan uns com els altres, són peixos molt rapits, comparats amb els dos escalars que ja tenia, això fa que el repartiment del menjar, no sempre sigui "proporcional" entre els més espavilats i els més tranquils. Així i tot l'escalar petit, no va tan ràpid, però "va fent"; el que em preocupa es l'escalar gran.
Sembla que li fan falta ulleres. No solament és lent, sinó que a més, quan ha acabat el troset que ha agafat, no agafa els que han quedat dispersat per la superfície o entre aigües. Solament veu bé en el moment de posar el pinso, que és quan està concentrat en una superfície petita, desprès solament per casualitat troba algun tros més, i és clar, als pocs minuts, ja no queda res, perquè els altres s'ho han fotut tot.
He provat donar-li pinso més gruixut, que els altres no el poden menjar, però com sura per la superfície, sembla que també té dificultats (pot ser que a part de necessitar ulleres, és una mica tonto). L'altre alternativa, es donar vàries vegades de menjar i que aprofiti el moment en que està el pinso concentrat; però ja he comentat que penso que els animals estan més sans quan (sense passar gana), estan més a prop de tenir fam que d'estar farts... i per tan no m'agrada donar-lis massa menjar.
Què més puc fer?... es lent, no li puc comprar unes ulleres, sembla no veu el menjar gros que sura per la superfície, i no vull que els altres acaben grassos com porquets... També he pensat no preocupar-me i esperar que en la mida que vagi tenint més gana, s'espavili una mica, però si no ho fa, penso que em puc quedar sense la meva "prima donna" :-).
Alguna sugerència?
Vinga, salutacions
Mmmm.

Considerando que el escalar es uno de los peces más rápidos que he mantenido a pesar de su tamaño, creo que es más una cuestión de pasividad que de velocidad.

Te aseguro que no nada más rápido un neon que un escalar... por experiencia.

Los míos son muy rápidos, si es cierto que tardan en empezar, pero cuando empiezan los tetras ya se pueden apartar.

Controlalos pero no te procupes, cuando heches la comida en la superficie remuévela con la mano para que no se quede arriba debido a la tensión superficial.

Además así se remoja correctamente.

Un saludo

ALdo
Carpe Diem.
Psyduck,

Gràcies perla ràpida resposta.
No m'he explicat bé. Quan comento que els ecalars van lents, volia referir-me a l'hora de menjar (agafar, mastegar i engullir), no tan a l'hora de desplaçar-se. Els gurami i els arlequins, són unes feres, veuen, es desplacen, agafen i s'empassen el menjar molt ràpidament, comparats amb els meus escalars, especialment el gran.
Així i tot, pot ser que tal com dius tu, sigui una qüestió de passivitat....
Vinga, salutacions.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  CO2 - Donde puedo comprar EL MEJOR PACK GEO 5 5.060 02-10-2014, 14:34
Último mensaje: GEO
  Discos - Donde comprar Nazarethy 6 6.151 21-04-2013, 19:58
Último mensaje: Nazarethy
  ¿QUIÉN SE APUNTA PARA COMPRAR EN CANTIDADES GRANDES? Barcelona VIDAL LORA 6 6.681 23-01-2011, 04:36
Último mensaje: VIDAL LORA
  Comprar aquari nou, consells? Jakemate 15 12.898 28-05-2010, 20:23
Último mensaje: cristina.c
  Consulta de pez escalar CRISMA 6 7.013 29-08-2009, 23:49
Último mensaje: CRISMA
  que tipo de equipo de osmosis comprar para discos bradock1340 4 3.856 28-07-2009, 01:29
Último mensaje: bradock1340
  escalar que mor en el viatge Damaris3 1 2.288 03-03-2009, 16:21
Último mensaje: TopGon
  On es pot comprar peixos un Diumenge? JaumeG 8 6.018 24-02-2009, 23:04
Último mensaje: Mons
  Carbon activo, donde comprar?? Edu O. 1 2.528 24-02-2007, 15:10
Último mensaje: David
  A on comprar caridinas? bookmark_again 7 5.284 16-01-2007, 19:12
Último mensaje: David

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)