Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
jo també començo
hola a tothom
tinc un 80 lts. des de fa un mes i mig, amb quatre guppys adults (se'm van morir alguns) i 10 alevins de 3 setmanes. Èm podeu aconsellar amb quines espècies els puc combinar? També tinc unes plantes molt xules i moooooooooltes algues pel vidre :confused: Com que sóc novata no em vull precipitar. Gràcies per endavant.
Hola, benvinguda a l'aabWink

Primer de tot ens tindries que dir quins parametres d'aigua té l'aquari. Les algues poden ser degudes a uns nitrats elevats (pocs canvis d'aigua i/o masssa alimentació) o a una mala qualitat de llum.

Has pensat en afegir algún altre tipus de vivipar? Algun molly, platy... són peixos molt agraïts i fàcils de mantindre.
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
Puc posar algun dels que van menjant per terra? Els botia m'agraden. Encara no sé cada quan he de canviar parciament l'aigua. Ho vaig fer dilluns passat, però no aconsegueixo nitrits zero. gràcies!
Les boties a vegades són una mica punyeteres, potser millor un grup de corydores, són més resistents. Corydoras aneus per exemple.

Els nitrits si que els deuries de tenir a 0 pero més que amb canvis d'aigua aixó s'aconsegueix amb un aquari madur. Potser t'estas comfonent amb els nitrats. Els nitrats pels peixos que tens no cal que estiguin a 0. A quant els tens?

Cada quant fas canvis d'aigua?
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
Hola lfv, estic amb l'Edu, pots probar amb altre vivipars, excepte guppyes endler, ja que hibridarien amb els altres i no sería convenient.

Veig que estas començant, comença amb coses facils, com per exemple mollys i coses aixi que t'ha dit l'Edu, et criaran, t'animaràs i no perdràs la calma. De fondo pots posar corydores, unes de fortes, com per exemple aeneus o paleatus, pel meu gust les primeres són més maques. També pots posar algún cargol poma si et fa ilusió, però adberteixo que si l'aquari no te tapa tenen tendència a sortir a donar un bol, i no sempre troben la tornada, per no dir quasi mai.

Per el tema algues... que dirte...es normal Big Grin a tots ens pasa, la gent ho aconsegueix eliminar amb Co2 però tu encara no et compliquis la vida en absolut. Tu segueix el metode del froti froti, a mi em va anar bé amb una fulla d'afeitar però corre el risc de rallar l'aquari, lo millor és un iman, que al menys a mi no em van del tot malament, però personalment per les algues del vidre, o tarjetes de crèdit caducades o fulles d'afeitar, amb lo primer t'estalvies possibles rallades al vidre.

Explicans una mica com mantens el teu aquari, decoració, plantes, paràmetres, etc.
He mirat fa una estona el NO2 i ho tinc en 0,05 (aprox) i el ph a més de 7,5 (no sé exactament si arriba a 8). Hi tinc unes quantes plantes que estan molt guapes, creixen i treuen fulles noves. De guppys tinc 3 femelles i 1 mascle i uns 10 alevins de tres setmanes. Aigua a 25º/26º. Al filtre hi tinc una esponja i carbó activat, que com que em van regalar el kit, és el que hi anava. Visc a un poble petit i vaig fent el que em diuen a la única botiga que tinc a l'abast. Sort que vosaltres també hi sou! Em fa il.lusió el tema.
Per cert, ja vaig veure aquests cargols poma tan xulos, però em van dir que es mengen les plantes. Crec que ho provaré amb l'iman. És veritat que tenir algues verdes pel vidre també és senyal de quel'aquari va bé? Gràcies de nou!
Laura Confusedmiley4:
Laura, els autèntics cargols poma (pomacea bridgesii) no dijereixen bé la cel·lulosa de les plantes, per això no les acostumen a tocar, però si et timen i acaves amb un pomacea canaliculata, que són cuasi idèntics, et deixa l'aquari pelat de plantes. Als pomacea bridgesii a vegades els hi pillen atacs, però no solen durar massa temps, i a mi personalment m'agraden molt. També pots probar amb neritina natalensis que són petits, i molt guapos.

Suposos que viure en un poble te els seus avantatges i desavantatges però ja saps que aquí ens tens per a cualsevol dubte.

Sobre les algues, molts cops s'ha relacionat amb el factor de la sobrealimentació, però jo no em complico, i no em menjo el cap fins que no començen a extendres a les plantes, vaij netejant els vidres i llestos.

Suposo que algú més experimentat en quimica de l'aigua o en plantes, et podrà explicar bé el tema de les algues i com combatreles.
Moltes gràcies pels consells Big Grin A veure què trobo per aquí. Miraré de posar alguns corydora, tot i que macos macos no són, pobrets. Ja sé que no són escombriaires ni mengen porqueria !!
Laura
A mi per al fons m'agraden molt els kuhliis; són bons "rastrejadors" i si els poses força amagatalls y un grup d'uns quants, es mantenen força actius.
El khuli és una bona opció, però té un defecte, al ser un peix que li agrada tenir amagatalls, se li veu poc el pèl, jo en tinc un en 38 litres i ja fa 2 setmanes que no se res d'ell, lo que si se es que mort no està.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Els Kribensis també s'hi posen ismacarv 3 2.452 03-10-2013, 17:07
Último mensaje: mescolar

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)