Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
consell per a urna de 20 litres
hola a tots, soc nou al foro i estic fent una petita urna de 20 litres i m´agradaria que em donesiu un cop de ma, els parametres de l´aigua son els següents...

ph 7,6
kh 3ºd avans tenia 6ºd pero crec que un exces de tanins la fet baixar...
gh entre 10º y 16º d
no2 0mg/lt
no3 25 mg/lt
tº 23,5ºC

com a plantes tinc taxiphilum barbieri "molça de java" i limnophila sessiliflora "ambulia", i aviat posare alguna planta tapissant, tot i que encara no he decidit quina, doncs espero que a la botiga que vaig arribi una remesa que han calificat de "interessant".

el sustrat es grava de silex marro fosc, gairebe negre de 1-2 mm, juntament amb una pedra de jasp vermmell y un troc de mopani que destenyeix... jejeje.

com a peixos tinc varies opcions, els tanichtys albonubes "neons xinesos" sense posar calentador o be si el poso i pujo la tº fins als 25º-26ºC estic entre els Aplocheilichthys normani "ull lluminos" o els Popondichtys furcatus que no se quin sobrenom tenen.

pero aquest missatge es per si algu vol, que em sugereixi altres peixos sabent els parametres de l´aigua i la limitacio de espai del acuari, que fa 25x25cm amb una columna d´aigua de 30 cm, jo habia pensat en un petit grup de uns 10 individus contan amb peixos de petita mida.

gracies per endevant a tots.
soc nou al foro i al final m´he decidit a escriure-hi, sense presentar-me i entrant pel dret, perdoneu.

habia tingut un acuari de 90 lts on hi tenia una parella de pelvicachromis pulcher que van tirar endevant 3 alevins, 3 corydoras aeneus, dues parelles de xiphophorus maculatus, un petit grup de gymnocorimbus ternetzi, un epalzeorynchos bicolor i un plecostomo que no se identificar, pero la introduccio de un peix que va dur el meu pare va resultar fatal per l´acuari, no se quin peix era, pero si el puc descriure, un 12-15 cm, vermell, de cap gros y amb unes franges longitudinals negres i blanques, y era molt golafre, sobre tot amb els peixos petits. nadava a la superficie entre les plantes poc a poc fins que amb un esclat feia desapareixer un peix. al final nomes els corydoras, el plecostomo y els dos ciclids vas subreviure.

llavors vam regalar els peixos a un amic del meu pare on va seguir la carnisseria dins el seu propi acuari sense que en sapiga el desenllaç i vam plegar.

fins ara on jo torno a començar...
hola benvingut a la AAB
per un acauri de 20 litres pots posar nomes UNA de les seguents opcions:

1.- Gambari, caracolar,i etc
2.- un betta mascle i res mes
3.- alguna rasbora molt petita

No crec que en 20 litres puguis posar res mes, en aigua salada pots fer un pico/nano-reef amb una roca i alguna gambeta

Tambe pots fer un acuari nomes plantat
gracies per la resposta.

¿quan parles de una rasbora petita, parles de la microsboras sp."galaxy" o de alguna altre?
per ejemple
Un gambario con un cardumen de unas cinco minirasboras, es de las opciones más acertadas para la capacidad de tu acuario.

Un saludo
doncs vec dificil ara lo de les rasbores, doncs m´han regalat, ahir precissament, un cryptokoryne, d´aquells amb la part de sota de les fulles y el tronc de color vermell i el mes dificil de arreglar, 8 puntius semifasciolata...

m´he informat sobre els peixos i l´aigua que tinc es la adecuada, pero tot y que ara medeixen uns 2 cm, he vist que arriben a medir-ne 5cm y les femelles fins a 7cm.

ara dins de la urna els vec be, pero crec que mes d´hora que tard es quedara petita i justa. les plantes les tinc posades de manera que queda un espai de uns 7cm entre elles y el perimetre de la urna, un espai de uns 10 cm entre el tronc amb la molça de java y les ambulies a un costat i el cryptocoryne a l´altre al mig de l´aquari, y uns 12 cm totalment lliure fins a la superficie, tot i que les llenties d´aigua encara no son abundants, algunes tene les arrels de 3 cm.

tinc fotos on es veu tot mes clar y els peixos, pero no se com penjarles. algu m´ho pot expllicar.

gracies.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Se necesita urna acuario Edgare94 3 4.103 20-07-2017, 10:04
Último mensaje: ricky
  Evolució del meu aquari de 180 litres Natalia 22 17.689 02-11-2014, 13:25
Último mensaje: Natalia
  Consell/ideies per un nou aquari kabuki 6 5.265 08-01-2014, 23:23
Último mensaje: kabuki
  Aquari de 120 litres, que fer amb ell? manelescalar 43 28.290 18-11-2013, 17:00
Último mensaje: manelescalar
  [Consell] - Posta Escalars Ricard 9 7.430 18-10-2013, 19:59
Último mensaje: Ricard
  [Consell] - Posta ramirezzis Ricard 17 11.720 02-10-2013, 10:32
Último mensaje: ismacarv
  Urna per a discs TRONERA 3 3.091 02-02-2013, 00:10
Último mensaje: MIJABA
  nou projecte urna 300lts xivito 11 8.680 18-12-2012, 18:32
Último mensaje: xivito
  Acuari plantat de 100 litres amb dos carassius auratus (cometa) Francesc Farré 4 3.945 10-06-2012, 00:24
Último mensaje: Francesc Farré
  30 litres qué fer?..... hector28bcn 16 9.577 19-06-2011, 21:01
Último mensaje: karavanseray

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)