Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Malaltia discus
Hola companys, estic molt preocupat amb el meu discus, ja que en els últims dies li ha anat evolucionant una malaltia que encara no sé diagnosticar-li. En 24 hores ha fet una mala evolució. Des d'ahir que ha perdut la gana, i el que he notat és que a les taques en la pell sempre s'hi acosten els alevins de xifus que tinc i se n'alimenten.[IMG]http://[Imagen: disczs7.th.jpg][/IMG]
[IMG]http://[Imagen: disc1cq8.th.jpg][/IMG]
[IMG]http://[Imagen: 12108008yh2.th.jpg][/IMG]
A mi em sembla que podrien ser protozous. Us envio unes fotos pq em pugueu ajudar en el diagnòstic i tractament. També estic preparant-li l'aquari d'infermeria. Doneu-me tota l'ajuda que pugueu. Gràcies.
Per cert, feia temps que tenia la malaltia del forat al cap, però els foradets eren petits i alternava dies que en tenia, i altres que ekls forats se li tancaven.
Gràcies
Quan obro la tapa de l'aquari sento una pudor (de bactèries?) que em recordaria vagament als fems, encara que l'aquari té molta planta natural i està en bon estat.
Els paràmetres de l'aigua estaven una mica alterats: nitrats una mica alts i aigua massa dura pel disc.
Gràcies
Posa l'aigua bé avans de res, nitrits a 0 i el Ph a 7 o millor a 6,5, encara que si son criats en captivitat, accepten molt bé els Ph de 7.

Per cert, jo no posaria discos amb xiphos, tenen unes necesitats de Ph diferents, a 7 els dos podene star bé, però si dus que els xiphos moelsten als discos i els piquen, treu els xiphos i dedicat als discos, si vols posar companys, si un cas posa neons, o algún tipus de caràcid petit.

En cuants litres tens els discos?
puede ser hexalmita, si lo medicas a tiempo podras salvar al pez, de los parametros del agua no te preocupes por ahora, sigue con la rutina de cambios de agua e intenta mantenerlos lo mejor posible

te dejo un enlace por si te ayuda http://www.geocities.com/acuariogratis2/...amita.html
Moltes gràcies per l'ajuda, Albert i David. Em posaré mans a l'obra.
Àlex
Aquests discus estàn ja molt tocats....feia dies que tindríes que haver medicat o mirar a veure que pasava.

Els forats al cap solen ser signe d'una mala alimentació, poc equilibrada en general.

Mira si es examita si no medica amb un medicament d'ampli espectre per si no es examita. Jo no entenc gaire d'enfermetats pero crec que en aquest cas lo millor sería fer banys fora de l'aquari.

La part blanca que sel hi veu a la pell que es? Estan perdent pell?:confused:

Fes uns bons canvis d'aigua.
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
Albertus, tinc 1 disc en un aquari de 120 litres, i uns quants xifus que em van regalar. Porten junts des de ja fa un any i tot bé, l'únic que els alevisn s'alimentaven de la secreció mucosa de la pell del disc aquests últims dies.
L'evolució ha sigut: malaltia del forat al cap, podriment d'aletes, taques en la pell i aletes fins arribar a aquest punt.
L'he posat a infermeria amb un medicament d'ampli espectre, amb aigua equilibrada. Demà compraré flagyl per si li hagués de posar (si no s'ha mort abans)Sad . Les taques semblen escames de pell despreses. No menja des d'ahir, i ara està molt parat i sense forces.
sort!Confusedmiley2:

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Ajuda per identificar ¿malaltia? ismacarv 7 5.562 03-10-2013, 22:08
Último mensaje: ismacarv
  Malaltia lfv 2 2.583 17-03-2008, 15:35
Último mensaje: lfv
  Malaltia d'un peix Ramon S. 7 5.126 13-09-2007, 17:28
Último mensaje: Petxinot
  A la gent que teniu discus salvatges Francesc V. 2 3.089 11-04-2005, 23:45
Último mensaje: Francesc V.
  Qui remena les sireres amb els discus? Francesc V. 4 3.988 08-12-2004, 13:51
Último mensaje: Marc Martínez

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)