Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Novato busca...
Jeje d'acord !!! N'aniré fent fotografies.

Encara el tinc en un emplaçament que em penso que serà "provisional". Haig de comprar un lloc per col·locar-lo però continuo buscant. Diem que m'ha arribat abans el nano que no pas he trobat el moble. El "problema" serà moure'l amb tota l'aigua dins, però evidentment ho faré abans de posar-li "vida" a dins.

Us aniré informant !!!

EDIT: No he contestat abans el tema de la roca viva. L'he comprat a Acuapasión però nose d'on prové sincerament. Ho preguntaré
Sorpresa: Tinc un habitant inesperat que s'ha "colat" amb la roca. Un cranc. Sincerament nose dir de quina espècie pot ser. Me n'he adonat ara mateix. L'hauria de treure o podria tenir problemes amb ell? I si fos el cas, com coi ho haig de fer? Perquè no crec que simplement es deixi. He fet una foto pero no he estat prou ràpid i s'ha tornat a amagar.

Us deixo el link:

http://img101.imageshack.us/img101/8191/...002yf3.jpg

Què me'n dieu?

Salut !!!

EDITO: Pel que he anat llegint i he vist googlejant, s'aconsella que es tregui de l'aquari. Ara bé com ho faig? He vis tque es pot fer amb algun tipus de "trampa" amb carnada, però sincerament no se com fer-ho i no vull que se'm mengi els futurs cargols i pòlips de la roca...
Lo millor és treurel encara que no tots els crancs son dolents per l'aquari, alguns fan simbiosi amb els coralls o son simplement detritivors. El cranc de la foto jo el treuria, té tota la pinta de ser carnivor.

Si no has ficat la roca a l'aquari és molt facil. Treus la roca, miras en quin forat està i acabes amb ell de la manera més fina o agradable que trobis.Big Grin
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
Vaja, el que em pensava. Doncs per desgràcia tinc la roca dins l'aquari. De fet, al posar-la dins ni m'hi vaig fixar. Vaig treure un petit molusc, però el cranc no el vaig ni veure.

He llegit que hi ha paranys per agafar-los, i no semblen difícils de construir com per exemple tallant una ampolla d'aigua i posant la part de dalt al revés perquè quan entri no pugui sortir. Evidentment amb una mica d'esquer, tipus una mica de gamba. Què en penses?

M'ha passat pel cap desmontar l'aquari i fer-ho fàcil, però em sap greu ja que ho tinc tot força bé ara.
Els paranys solen funcionar i més si no tens res més a l'aquari.

A mi sempre m'ha anat millor anar per la nit amb un lot i unes pinces i.....plaf, treurel (la ventatge es que no el vols viu, pots anar a sacoBig Grin (que ningú s'ho prengui malament....) )
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
Al final m'he emprenyat (de bon rotllo, però emprenyat). El meu inquilí no vol fotre el camp, i només es dedica a remoure el substrat i enterrar-se. El tinc localitzat sota la roca que em fa de base de les altres.

Com que no tinc res mes a l'aquari i tot just porta 4 dies funcionant, he decidit que dilluns treure les roques (tan sols en tinc 4) i així podré treure d'una vegada per totes el cranc que m'està tocant la moral. No ho volia fer així, però és la opció més ràpida que he trobat ara com ara, ja que els paranys no han funcionat.

Què us sembla? Em sap greu per l'estructura que tinc montada, però tampoc resulta massa complicat tornar-la a reproduir després, i almenys em treure el problema de sobre.

Salut
Prova de fer-li una trampa...

El que dius de l'ampolla va bé per peixos, pero no crec que t'hi passi un cranc pel coll de l'ampolla, no?

Fes una nansa... saps còm funciona?
[Imagen: 7.jpg]

Es la idea de l'embut invertit de l'ampolla però les puntes cap endins son flexibles de manera que quan entra el bitxo les empeny amb el cos y eixampla l'obertura, però quan intenta sortir no pot perquè topa amb les puntes. Se m'acut que amb una ampolla y canyes de refresc o també amb brides de plàsctic, per exemple, podries fer quelcom semblant.

I si els pescadors es modernitzen, perquè no nosaltres Big Grin ... una gabia amb malla de plàstic

Cita: Font: http://www.anjub.net/hemeroteca/quadern/2/1.html
Durant un temps que el jonc tenia un preu elevat perquè no abundava, els nansers van intentar confeccionar-les amb filferro plastificat, però pesava massa i s'enfonsava en el fang. També van intentar combinar el jonc i el filferro durant una època de transició cap a nous materials. Actualment les nanses són de malla de plàstic, cosida per parts amb fil sintètic, cosa que les fa molt perdurables. Avui dia no entren llagostes perquè no n'hi ha. Es pesquen sards, molls, pops, escórpores i altres peixos similars i la nansa constitueix novament un mètode complementari per obtenir el màxim rendiment.
[Imagen: 5.jpg]
Nansa en ús a l'actualitat de malla plastificada, bàsicament per a la pesca de pops i per la qual es munten tons de més de 20 nanses
(Foto: Arxiu Anjub)

I un invent realment senzill de fer i realment GENIAL, emulació de trampes comercials per a bitxos d'aquari
http://www.e-coralia.net/panel/showthread.php?t=5455

:ok:
Jeje, merci per la idea. És bona, però ja m'he decidit. Serà la forma més pràctica de treure'l tornant a treure la roca. El que encara em pregunto és com coi no el vaig veure, ja que és considerablement gran i no hi ha forats del seu tamany a la roca. En fi, ara penso que s'enterra al substrat, o sigui que si trec la roca penso que ho tindre fràncament bé.

Dilluns us en faré un reportatge acurat, a veure si tot surt bé i aconsegueixo fer fora aquest guiri de l'aquari.

Salut companys !
Hola de nou !

Ja tinc l'inquilí fora de l'acuari. He hagut de treure tota la roca, però la cosa ha anat força bé. El cranc no estava a la roca que jo pensava sinó just a la de sobre en una cova perfecta per ell, i amb un tornavís (sense tenir que fer-li mal, encara el tinc viu per aquí) le pogut treure.

El millor de tot és que sota la roca base n'hi havia un de petit de color vermellós que també he tret, amb el que m'ha anat de conya la neteja.

Us volia comentar una cosa més. Tinc la densitat a 1022, i pel poc que se diria que està una mica baixa. Per augmentarla, puc afegir una mica de sal a l'aigua directament aprofitant que encara no hi tinc cap individu que en pugui sortir perjudicat? I si és així com m'aconselleu que ho faci?

Merci companys,
Oriol.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)