Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pedres Vallvidrera
Hola a tots, voreu, jo soc de Valencia i esta setmana santa vaig estar Barcelona, mes concretant mes en Vallvidrera. el cas es que em va cridar l atencio el tipus de pedres d alli, i en vaig agafar unes cuantes pera el meu acuari... pero clar, no m agradaria cagarla i voldria saber si algu sap quin tipus de pedres son y les propietats d aquestes. Jo pense que es pizarra o algo paregut (no tinc masa idea de pedres) algunes tambe tenen taquetes del que sembla oxit o algo aixi. supose que si algu es de per alli sabra quines pedres dic perque estan per tot arreu.

Gracies
Pel que dius seran pissarres. En principi son perfectes per a l'aquari.

De fet l'unic problema que pot donar una pedra és que sigui calcárea, però NOMÉS afecta si vols mantenir un aquari d'aigües toves i àcides, ja que la calç faría aumentar el GH y el KH i el pH. En un aquari d'aigües dures no afectarien en res. Per a comprobar si una pedra o grava és calàrea només cal tirar-hi damunt unes gotes d'un àcid fort (com el salfuman o el pHMinus -el vinagre o la llimona posiblement són massa dèbils com per donar resultats visibles). Si la pedra fá efervescència i bombolleja vol dir que és calcàrea; però com t'he dit només seía incompatible si volguéssis tenir-la en un aquari d'aigues toves i àcides.

Les vetes d'òxid de les pissares no son especialment perjudicials per a l'aquari.
Per Vallvidrera tb he it molta pisarra amb incrutaions de pirita, tota daurada, molt maques ... pero q tal pels peixos?

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)