Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mi guppy macho se esconde
Hola!!
Pues bien, ya acabé el ciclado y como habitantes de mi acuario de 60 litros tengo 10 guppys (2 hembras y 1 macho y 7 alevines que ni idea) y 5 platys (1 macho y 1 hembra y 3 alevines que ni idea). Pues sin darme cuenta y errores de principiante entre grava y el filtro dejé un hueco, y los alevines se suelen refugiar ahí. La verdad es que pense que habían sido engullidos por los mayores hasta que me he dado cuenta que algunos viven en este pequeño hueco y otros entre el cristal y la parte de atrás del filtro. Eso me parece normal, pero desde hace hora el Guppy macho adulto está escondido debajo del filtro. ¿Se ha puesto enfermo o es un comportamiento normal??? Todavía no he hecho ningún cambio de agua ni nada.
Un saludo.
Vale, me autocontesto. Esta mañana ya no estaba escondido, y nadaba con normalidad por el acuario. Y ahora me acabo de dar cuenta que tiene todo el cuerpo y las aletas con puntos blancos.... uy uy ¿Qué hago? ¿lo saco del acuario para que no contagie a los demás???
Hola Joplins, jo de tú medicaría l'acuari, no es una malatía greu i als comerços pots trobar medicaments especifics per això.Confusedmiley2:
Havia pensat en fer un canvi parcial d’aigua i ara aniré a comprar algun medicament.
Si es tracta de punt blanc, com sembla ser, augmentar la temperatura sempre ajuda, potser fora millor que el canvi el fessis en acabar el tractament.
Uy, ja havia començat a fer un canvi d'aigua però només ha sigut del 10 %. Per cert era el meu primer canvi i no sabia molt bé com fer-lo. He omplert unes ampolles de 1'5 l amb aigua de l'aixeta i l'he ficat 1 gota a cada una d'acondicionador, he esperat mig hora abans de ficar-la a l'acuari. Ja hem direu com es fa....
Ara he ficat un altre calentardor per intentar pujar la temperatura, però fins quins graus?
I m'ha venut Sera Costapur (verde de malaquita) i he ficat unes 27 gotes.
Em donen mal "fario" els medicaments, pq els meus peixets d'aigua freda me'ls vaig carregar així, tenien fongs, vaig comprar el medicament i una sóla goteta i 5 minuts desprès estaven tots agonitzant i van morir al quart d'hora. El de la tenda em va dir que no tindria molta ventilació....
Buenas

Jo posaria la peixera a 30 o 31 graus una setmana o 10 dies per curar el punto blanco
Recorda que es molt recomanable augmentar l'aireació de l'aquaru quan mediques. Jo posaría un airejador, si no el tens posa't de manera temporal, fins acabar la medicació, que amb l'augment de temp i el medicament la oxigenació s'empobreis. Fes les repeticions que t'indiqui el prospecte i després en acabar canvi d'aigua i filtrar uns dies amb carbó actiu per eliminar restes de medicament. El canvi d'aigua si només requereixes aigua de l'aixeta, el fas omplint una garrafa i afegeixes l'anticlor o acondicionador amb la dosi estipulada esperes una estona i cap a l'aquari. Pensa que si el canvi es sustancial pots rebaixar molt la temperatura de l'acuari i això sobtadament provoca per exemple punt blanc de manera que si canvies molta aigua de cop l'hauràs d'escalfar abans a la temperatura de l'acuari.
[COLOR="Black"][COLOR="Blue"]Salutacions.
[/COLOR]
[/COLOR]
Desde ayer he aumentado la temperatura 2 grados (ahora está a 27). Es lo mismo bomba que aireador?? Yo tengo boma evolution pico dentro del filtro que deja caer un chorro de agua bastante fuerte. Lo digo porque tengo otro igual que puedo poner fuera del filtro pero me da miedo que los alevines sean absorvidos.... (hablo desde la mayor ignorancia).
Lo que me pasa con la cantidad de acondicionador, es que me han operado de la columna y no puedo coger peso, por eso meto el agua en botellas de 1'5 y estonces me es difícil saber cuantos ml hay en cada gota de acondicionador, pero bueno ya se me ocurrirá algo.
El guppy está xungo xungo, escondido bajo el filtro, aunque a los demás parece que no les pasa nada.
Gracias.
Si solo tienes un guppy enfermo casi es mejor que lo mediques en un acuario aparte. Nunca es bueno medicar un acuario entero.

La bomba mueve agua y el aireador (también se le llama compresor) introduce aire en el acuario. Si la bomba tiene la posibilidad de "coger" aire en la salida también te sirve.

A ver como evoluciona...
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Crias de guppy Xavi_bcn 12 4.947 10-06-2013, 07:37
Último mensaje: olga
  Cambio Ancystrus MAcho por Hembra nando_castillo 0 1.060 07-11-2011, 21:01
Último mensaje: nando_castillo
  Regalo hembras guppy laubcn 1 1.594 20-06-2008, 09:56
Último mensaje: TopGon
  Guarderia para guppy macho y alevines Tears of Guppys 6 2.819 10-06-2007, 11:23
Último mensaje: Tears of Guppys
  Fotos de la meva guppy embarassada Tears of Guppys 1 1.479 06-05-2007, 23:10
Último mensaje: albertus
  hembras guppy enfermas juanmagema 3 1.848 19-12-2006, 22:45
Último mensaje: juanmagema
  Macho agresivo o hembra mal follada? davidpg 6 3.698 03-10-2006, 20:38
Último mensaje: Carlos Naise
  escalar macho / hembra ???? aliminerva 4 2.334 27-09-2005, 21:57
Último mensaje: aliminerva
  Ramirezi macho? roc1981 3 2.259 21-07-2004, 15:50
Último mensaje: Aleix Llovet

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)