Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CO2 per electrolisi que embruta molt l'aigua
Estaba repssant tot el post i recordant les dissertacions que várem arribar a fer amb el sistema pelleringa Big Grin I m'he adonat d'un petit error en el que et vaig dir: Amb la polaritat normal, sobre l'electrode metálic l'aigua es redueix a hidrógen H2, però si cambies la polaritat no és que s'oxidi el metall sinó que s'oxida la propia aigua que genera llavors O2 (només era una puntualització). Tot i això el metall acabaria oxiant-se perquè es genera oxigen sobre el metall, i a sobre es genera un medi ácid (2 H2O --->2 H+ + O2 + 2 e-),

El fet que t'aparegui una capablanca també es normal, amb la polaritat correcta l'aigua es redueix a hidrogen i genera un medi alcalí (es generen OH-): 2 H2O + 2e- ---> 2 OH- + H2
Amb aquest medi tan básic les sals de calci precipiten i per això es forma la capa. Seria convenient que l'anéssis treien periódicament (amb aigua i vinagre, per exemple) ja que si no, et crearà una capa aïllant sobre l'electrode que impedirà la electròlisi.
Per cert, tingues en compte que no només de CO2 viuen les plantes. Si no tenen prou llum o no hi ha nutrient.s a l'aigua... malament!

Una altra cosa, amb la formació de la capa de calç sobre l'electrode possiblement et disminueixi considerablement el KH... vigila perquè no parteixes d'un valor de KH massa alt, i si injectes CO2 i et quedes sense KH podria caure't el pH en picat.
Moltes gracies Jaume per la resposta.

Cita:Amb la polaritat normal, sobre l'electrode metálic l'aigua es redueix a hidrógen H2, però si cambies la polaritat no és que s'oxidi el metall sinó que s'oxida la propia aigua que genera llavors O2 (només era una puntualització)
Ok. En qualsevol cas, esta clar que el color groc que surt amb els pols malament és de l'oxidació del metall.
Cita:vigila perquè no parteixes d'un valor de KH massa alt, i si injectes CO2 i et quedes sense KH podria caure't el pH en picat.
Be, de fet els valors que he posat del KH=5 son els que tinc actualment abonant amb co2 de llevat. Suposo que sense co2 hauria de ser un parell de graus més. Per controlar el PH tinc els test permanent de PH/CO2 de jbl o d'eheim.

Tot i sabent que el millor sistema de CO2 és amb bombona, m'agradaria intentar aprofitar l'aparell aquest.
Per evitar posar-lo dins de l'aquari, tinc pensat montar algo similar al sistema pelleringa-1, es a dir: posar l'aparell d'eletrolisi dins d'un recipient tancat hermètic ple d'aigua amb una sortida pels gasos (H + CO2). Suposo que veus per on vaig. Amb aixó entenc que evitaria modficar el KH i enbrutar l'aigua de l'aquari.

Podria funcionar, no ? Com ho veus ? :confused:

Si la resposta és SI, la següent pregunta seria:

Quin tipus d'aigua he de posar dins el recipient: dura o toba ?

Si la poso molt toba no hi haurà conductivitat i no es generarà electrólisi i si la poso molt dura la calç obturarà l'eletrode metàlic molt ràpidament, no ?

PD: EL tema de l'hidrogen ja vaig llegir en el post del "pelle" que no era perillós en aquestes quantitats.........espero Wink

Salutacions.
Bernat.
Elàstics blaus mullats fan fàstic.
B3rn1 escribió:Per evitar posar-lo dins de l'aquari, tinc pensat montar algo similar al sistema pelleringa-1, es a dir: posar l'aparell d'eletrolisi dins d'un recipient tancat hermètic ple d'aigua amb una sortida pels gasos (H + CO2). Suposo que veus per on vaig. Amb aixó entenc que evitaria modficar el KH i enbrutar l'aigua de l'aquari.

Podria funcionar, no ? Com ho veus ? :confused:

Si la resposta és SI, la següent pregunta seria:

Quin tipus d'aigua he de posar dins el recipient: dura o toba ?

Si la poso molt toba no hi haurà conductivitat i no es generarà electrólisi i si la poso molt dura la calç obturarà l'eletrode metàlic molt ràpidament, no ?

PD: EL tema de l'hidrogen ja vaig llegir en el post del "pelle" que no era perillós en aquestes quantitats.........espero Wink

Salutacions.
Bernat.

Jejejeje.... de fet t'ho anava a proposar Confusedmiley2:

Jo crec que l'hidrogen no es problema... fet i fet també es produeix dins l'aquari si hi fiques l'aparell. A més si el recipient té una sortida oberta no s'hi podrá acumular mai massa gas. Haig de comprobar-ho però em sembla que vaig llegir que l'hidrogen es pot eliminar fent passant el gas per llimadures de ferro rovellades (l'hidrogen reacciona amb l'oxid de ferro tornant-lo ferro metàlic).

Una disposició que vàrem pensar també, era amb els dos electrodes de carboni: com que el cátode actua com a electrode inert, no importa de què està fet. Així podries anar alternant la polaritat dels electrodes periódicament per evitar la precipitació de calç i anar consumint els electrodes al mateix ritme. Si puc faré un parell de consultes a uns col·legues que treballen en electroquímica Wink
Hola,

Suposo que no em serà molt complicat posar dues barres de carboni com electrodes.
De fet en vaig comprar dues de recanvi, o sigui que en tinc de sobres. Amb aixó evitariem la calç. Poso mans a la obra.
El tema de canviar la polaritat de tant en tant el veig molt més fàcil.
També em manca trobar un bon pot hermetic per posar dins l'aparell que fa 3 cms de gruix x 7 cms d'ample x 23 cms de llarg. Al servei estació n'hi han però no son completament hermèticsSad . Si a algú se li acut quelcom.................:confused:

I si em confirmes lo del filtre de ferralla metàlica rovellada per eliminar l'H, si que ho veig més complicat de realitzar peró, es podria intentar.

Un altre dubte que tinc es que vaig llegir que amb electrolisi es genera àcid carbonic (H2CO3) directament a l'aigua, es a dir, com si el CO2 que surt de la reducció del carboni reaccionés immediatament amb l'aigua i es convertis a àcid carbonic al moment. Com si de CO2 (gas) passes a àcid carbonic (líquid) a l'instant.
Si fos així el gas que sorti del pot ermètic tan sols seria Hidrogen ja que el co2 quedaria "atrapat" disolt a l'aigua convertit en àcid carbonic.
Com ho veus aixó ? Del pot em sortirà CO2 o no ? A les proves del "Pelleringa" semblava que li funcionava i sortia CO2, no ?

No voldria fer bricos sense tenir al menys la "teoria" clara.
I espero no dir masses tonteries, simplement intento entendre una mica el tema.Confusedmiley2:

Salut & Gracies.
Elàstics blaus mullats fan fàstic.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Refredar l'aigua amb Peltier enjordi 2 1.992 05-04-2017, 08:15
Último mensaje: Carlos Samurai
  perdua de aigua filtre profesional 2 lampibcn 7 35.067 30-03-2015, 23:12
Último mensaje: Salvador Borràs
  Control nivell aigua amb Arduino i HC-SR04 fcolours 5 3.565 12-03-2015, 21:37
Último mensaje: xaviergiralt
  osmosis i aixeta per aigua aquari gem.b 14 6.609 24-01-2015, 14:10
Último mensaje: Olivier
  Sistema canvi aigua directe de l´aixeta. TRONERA 10 4.726 22-01-2014, 21:13
Último mensaje: Ricard
  em supura aigua acuari 240 litres chasis2 9 3.448 25-07-2013, 23:11
Último mensaje: chasis2
  Clor de l'aigua potable Maria Rosa 11 5.141 14-06-2013, 10:49
Último mensaje: Siderfa
  Sistema sortida INTERIOR del aigua del aquari. TRONERA 25 9.905 08-05-2013, 09:18
Último mensaje: guivet
  Filtre per acondicionar aigua TRONERA 14 6.099 23-03-2013, 00:32
Último mensaje: TRONERA
  Sistema per fer canvis d´aigua a l´aquari. TRONERA 14 5.793 18-03-2013, 19:37
Último mensaje: TRONERA

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)