Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
algues blanques ?
Hola. Últimament he vist una espèciae de capa cotonosa de color blanc que s'escampa per les pedres del terra i per les plantes, a la part inferior. Vaig fer un canvi parcial d'aigua i vaig trobar d'un peix mort sota d'unes plantes. Pot ser que tingui relació? Com ho puc eliminar? Tinc por de que es posin malalts. Gràcies.
Laura
¿El acuario está montado hace poco o hace poco que has metido la decoración.?
No, ja fa 8-9 mesos. No he posat cap decoració nova. Tinc una roca i un tronc desde el principi. Vaig posar, fa 2 mesos un filtre exterior eheim i renovo alguna planteta, res més. L'aigua està bé. Això em surt al voltant del tub d'aspiració del filtre. Ho has vist mai ? També m'han anat sortint algues pinzell, però els zorros no les proven ni d conya. No sé què passa ultimament, però també vaig tenint alguna baixa i d'alevins de guppy no sobreviu ni un i tinc moltes prenyades continuament. També tins 3 barbs cirera (aquests m'agraden molt, són tranquils i sempre els veig bé), 2 neons (tenia 4), 2 zorros i 2 corydoras, un dels quals porta 15 dies malalt, està quiet, no menja gaire i es torna petit en comparació a l'altre, però no sé què fer , em fa pena. Tins bastants guppys, tots nascuts aquí, i són els que em vaig trobant morts de tant en tant, sense que mostrin cap simptoma. Últimament m'havia pujat la temperatura a causa de la calor (fins a 30º), però ho vaig tenint controlat, amb menys llum de dia, i ara portem uns dies més suaus.
Tot això és el que he observat. Gràcies per la resposta
Pues la verdad es que no se me ocurre qué puede ser sin verlo, sobretodo si tienes los zorros. A ver si alguno de nuestros compañeros tiene alguna idea al respecto.:confused:

Podrías sacar alguna fotillo?
No tendré la cámara hasta dentro de unos días (mi hijo, ya se sabe). No me digas que es una cosa rara para los que sabéis mucho más que yo !!! En fin, a ver si alguien sabe algo. Ahora iré a preguntar a la tienda, a ver si tengo suerte. Estoy un poco desanimada. Muchas gracias igualmente !!!!!!!!!.
Si haces los cambios parciales de agua regularmente y no sobrealimentas seguramente no sea nada muy malo. Pero bueno, es mejor asegurarse. No compres productos químicos sin saber exactamente qué quieres combatir con ellos.
TopGon escribió:Pero bueno, es mejor asegurarse. No compres productos químicos sin saber exactamente qué quieres combatir con ellos.

Savi consell! Confusedmiley20:

Així com a "descontrol" general se m'acut que potser estàs alimentant massa. El "massa" no depèn de la població de peixos que tinguis ni de si s'ho menjen tot i ràpid o no, el problema està en la relació menjar/litres d'aigua. Si comences a tenir cada vegada més peixos i en conseqüència alimentes més, ineludiblement això crearà més quantitat de residuus i la concentració d'aquests (NO3, PO4, etc..) aumentarà. L'aparició d'algues pot ser degut a un excés de nitrats i fosfats; i alhora, això et pot estar creant problemes als peixos.

També controlà bé que hi hagi una bona circulació de l'aigua que aseguri que no hi hagi zones mortes ni d'acumulació de detritus, i que a més t'asseguri una bona oxigenació de l'aigua.
Hola i gràcies per les respostes. Ahir vaig anar a la botiga i estan d'acord amb el que dieu, pot ser una acumulació de matèria orgànica. Em van aconsellar una bona neteja, canvi parcial d'aigua, treure les plantes i netejar-les amb cura i també les pedretess brutes. Em van dir que és com una molsa, però blanca, o com un florit,... Com que hi havia també un peix mort, crec que pot ser això. Avui ho faré. He vist que s'escampa una mica. Espero solucionar-ho, perquè pateixo pels inquilins
Es casi seguro que la situación mejorará después de la limpieza.Confusedmiley2:
Això espero.
Ara he esta mirant fotos d'aquaris i tinc molta enveja del que heu aconseguit ! Espero que algun dia aconseguire una xulada com les vostres... M'agradaria tenir un de més gran que el que tinc ara (80 lts), no sé, de 200 lts o així. Però de moment vaig fent. Ára tin més interès en plantes que en peixos, però no tinc ni idea de les espècies ideals, ni tampoc tinc aqui massa per triar. Quan vagi a bcn aniré al carrer viladomat, que és pels meus ex-barris i miraré. En fi, que flipo amb les fotos, però ara he de solucionar això que m'ha passat.
Gràcies

Laura

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Algues ze474 8 6.491 24-04-2014, 02:07
Último mensaje: Natalia
  Les algues negres del aquari AAB 2365 2 3.060 19-09-2013, 12:22
Último mensaje: lanchone
  Proliferació d´algues i corrent d´aigua. TRONERA 3 3.766 07-04-2013, 20:16
Último mensaje: MIJABA
  algues blanques Damaris3 2 3.106 27-02-2013, 13:24
Último mensaje: Damaris3
  Problema amb algues. fante 18 12.083 23-01-2013, 01:43
Último mensaje: fante
  algues blanques al ciclat fante 11 8.205 26-04-2012, 16:43
Último mensaje: fante
  UV per a algues unicel·lulars xaviergiralt 4 4.165 30-03-2012, 12:34
Último mensaje: xaviergiralt
  Consells anti algues verdes lfv 14 10.157 09-06-2010, 11:18
Último mensaje: lfv
  És el torn de les algues... Astu 6 5.310 01-04-2009, 12:46
Último mensaje: ANB001
  algues lfv 3 3.393 20-06-2008, 19:27
Último mensaje: NaNa

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)