Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
l'aigua
Voldria saber quina diferència hi ha entre l'aigua destil.lada i l'aigua d'osmosi. Jo al principi feia servir pels canvis d'aigua meitat d'aixeta i meitat de destil.lada, però al tenir invasió d'algues em van dir que fes servir només aigua d'osmosi.La veritat és que he pogut eliminar molt les algues, però també sóc molt constant amb els canvis (cada setmana) i també les elimino manualment. Què m'aconselleu? Tinc un 90 lts. amb guppys, 4 corydoras, 1 neó, 2 cireres i 2 cebretes i un cargol poma. I moltes plantes de creixement ràpid. Gràcies.
"aigua desti·lada" es ja un nom genèric que se li dóna a l'aigua pura (potser millor dit "purificada"). Les "aigües destil·lades" comercials, avui en dia es solen obtenir mitjançant bescanvi iònic amb resines. Són pròpiament "aigües desmineralitzades" o "desionitzades".
El resultat és el mateix: aigua molt pura lliure de sals minerals dissoltes.

L'aigua d'osmosis és el mateix, aigua molt pura sense sals, però s'obté mitjaçant una membrana especial a pressió.

Com veus fer servir aigua "destil·lada" o d'osmosi és exactament el mateix: un aigua sense sals (conductivitat molt baixa), molt tova (GH i KH pràcicament nuls) i un pH força àcid (degut al KH=0).
O sigui que és igual si en faig servir una o l'altra? És que a la botiga em van dir que la d'osmosi no té gens de nitrats (crec) i per tant, l'aigua és més "neta" :confused:
Pels canvis parcials, doncs, puc utilitzar aigua destil.lada sola ó barrejar-la amb aixeta, que és com també havia fet??

Gràcies!
En tot cas compararien l'aigua d'osmosis o la destil·lada enfront de l'aigua de l'aixeta. és possible que per Osona tingueu nivells força alts de nitrats a l'aigua de la xarxa degut als purins de les granges.

Barrejant l'aigua de l'aixeta amb aigua d'osmosis (o destil·lada) el que faràs será diluir-ne les sals dissoltes i et baixaran els nivells de nitrats, la duresa (GH, KH), etc. i de rebot com que el KH será més baix, et será més fàcil aconseguir pH baixos.
De fet, aqui no bevem l'aigua de l'aixeta !!!! I crec que no hi han ni fonts bones !! :mad:
Així doncs, barrejo al 50% aixeta i destil.lada o d'osmosi? Són 20 lts, una quarta part de l'aquari cada setmana. Si em dis que de l'aixeta res, cap problema.
Gràcies, Jaume.

Laura
Dependrà doncs dels nivells que tingui l'aigua de l'aixeta.

Per exemple, si estan popers a 50 ppm NO3 (em sembla que és el límit màxim legal en aigua de xarxa), son nivells molt alts per a l'aquari... i baixar-los a 25 (dilució al 50% amb osmosi) encara seria alt (cal tenir en compte que e l'aquari tendiran a pujar més).
Doncs faig servir només aigua destil.lada i fora risc. Ja veurem què passa.
Gràcies de nou.
lfv escribió:Doncs faig servir només aigua destil.lada i fora risc. Ja veurem què passa.
Gràcies de nou.

Pero el Gh y el Kh estaran bajos y no todos los peces les gusta a niveles bajos.

saludos
No es más sabio el que habla demasiado
lfv escribió:Voldria saber quina diferència hi ha entre l'aigua destil.lada i l'aigua d'osmosi. Jo al principi feia servir pels canvis d'aigua meitat d'aixeta i meitat de destil.lada, però al tenir invasió d'algues em van dir que fes servir només aigua d'osmosi.La veritat és que he pogut eliminar molt les algues, però també sóc molt constant amb els canvis (cada setmana) i també les elimino manualment. Què m'aconselleu? Tinc un 90 lts. amb guppys, 4 corydoras, 1 neó, 2 cireres i 2 cebretes i un cargol poma. I moltes plantes de creixement ràpid. Gràcies.

El teu neó no té cap crisi de soletat?:p

Sobre el tema de l'aigua, quasi que analitzis un got de l'aigua de l'aixeta, "et quedis amb la pel·licula" i a partir d'aquí podràs decidir millor quina proporció d'aigua de l'aixeta+condicionador i aigua destil·lada has de fer servir.

El problema podría anar més perquè tens barrejats peixos que volen aigues toves i àcides [Ph i Gh baix] com les corydoras o el neó "solitari, amb peixos que prefereixen aigües més dures i alcalines [Ph per sobre de 7 i duresa mitja alta], com els guppys o el cargol poma.

Si bé, al tractar-se segurament de peixos criats ja en captivitat segurament siguin més resistents a estar en condicions diferents a les del seu habitat natural, això no vol dir que estiguin en les millors condicions. El cargol poma per exemple se li desfa lleugerament la closca en Ph's àcids, mentre que les corydoras poden morir si el Ph "marxa de festa" per sobre de 7.

AlwaysTB
Pobre neó, ´però és que és l'unic que em va sobreviure dels 4. Fa temps que està sol i està bé, al menys ha crescut molt i va a la seva bola. Potser he de posar-ne més, ja ho he pensat. Però els guppys es reprodueixen molt i tinc por de overbooking :o
Gràcies pels consells sobre l'aigua, ja veig que no tinc ni idea. Tot el personal està bé, sense baixes desde fa temps i amb les algues controlades. Tot i així, faré que analitzin bé l'aigua. Si el cargol té problemes de closca li puc donar alguna cosa com un suplement alimentari? També creix força, però no té la closca maca, lluent.
Aprofito per desitjar molt Bon Nadal a tots i totes Smile

Laura

AlwaysTB escribió:El teu neó no té cap crisi de soletat?:p

Sobre el tema de l'aigua, quasi que analitzis un got de l'aigua de l'aixeta, "et quedis amb la pel·licula" i a partir d'aquí podràs decidir millor quina proporció d'aigua de l'aixeta+condicionador i aigua destil·lada has de fer servir.

El problema podría anar més perquè tens barrejats peixos que volen aigues toves i àcides [Ph i Gh baix] com les corydoras o el neó "solitari, amb peixos que prefereixen aigües més dures i alcalines [Ph per sobre de 7 i duresa mitja alta], com els guppys o el cargol poma.

Si bé, al tractar-se segurament de peixos criats ja en captivitat segurament siguin més resistents a estar en condicions diferents a les del seu habitat natural, això no vol dir que estiguin en les millors condicions. El cargol poma per exemple se li desfa lleugerament la closca en Ph's àcids, mentre que les corydoras poden morir si el Ph "marxa de festa" per sobre de 7.

AlwaysTB

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Aigua blanquinosa enjordi 4 1.460 02-01-2018, 11:13
Último mensaje: Carlos Samurai
  Arrel red moor i aigua cristalina TRONERA 7 3.711 28-04-2015, 09:25
  Química del aigua (conductivitat electrica i duresa) TRONERA 9 4.768 18-04-2015, 06:12
Último mensaje: TRONERA
  Bactèries i canvis d´aigua TRONERA 2 1.795 17-04-2015, 11:33
  Aigua tèrbola Davidsc 8 3.833 15-03-2014, 01:28
Último mensaje: Davidsc
  Acondicionador aigua ze474 9 3.479 11-03-2014, 10:32
Último mensaje: ze474
  Canvis d'aigua ze474 2 1.709 01-03-2014, 14:01
Último mensaje: manutremo
  Parámetres aigua per Ramirezi ze474 8 2.933 25-02-2014, 18:21
Último mensaje: ze474
  Aigua ze474 7 3.852 03-06-2013, 10:55
Último mensaje: k_orta
  Proliferació d´algues i corrent d´aigua. TRONERA 3 2.061 07-04-2013, 20:16
Último mensaje: MIJABA

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)