Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aquari amb peixos de Tanganika
Hola gent!

Sóc pràcticament novella en aquest món de la aquariofília (de petita vaig tenir uns quants aquaris petits amb peixos com guppys i xifos). Ara tinc un aquari de 120 litres que encara no he muntat. Pensava posar-hi uns quants peixos del llac Tanganika. Vosaltres què n'opineu? Són 120 litres molt poc per a aquests peixos? Jo penso posar-ho així:
- Leleupi Cichlid - 4 (1 mascle i la resta femelles)
- 2 Neolamprologus brichardi
- 2 Julidochromis ornatus
- 2 Julidochromis marlieri
- 3 Tanganicodus

Vosaltres què em recomaneu? és que no vull tenir problemes d'incompatibilitats i agressivitat. A mi m'agraden molt aquest tipus de peixos (sobretot el comportament). Quines botigues em recomaneu per comprar-los (jo vaig anar a Art Viu i em va agradar molt, hi havien molts exemplars i sembla que molt ben cuidats, també vaig veure peixos que semblaven molt bé a Aquarios Condal i Hobby peix).
Gràcies!
Molt bones!!! veig molt peix per tants pocs litres.

Si em vols fer cas, posaria una de les dos espècies de Julidochromis i un grupet de brichardi, ja que aquests últims crien molt bé i a la llarga set farà un grupet. ës molt interessant, ja que els germans grans cuiden dels petits, i així successivament.
Ep albertus i gracies per teva resposta!

Tens raó, son molts peixets per a aquesta mida d'aquari...però m'agraden tant...tots.
En fi, la opció seria quedar-me amb:
- 2 Julidochromis marlieri
- 4 o 5 Leleupis (Juvenils)
o, la segona opció:
- 2 Julidochromis ornatus
- 4 Neolamprologus brichardi
A veure...
De moment encara estic muntant el aquari, així que tinc temps de pensar-ho.
També existeix la possibilitat de posar-hi una parella de conchicolas?
home, jo mai he tingut un Tanganika, pel que no conec gaire el caràcter dels peixos.

Pro imagino que vols peixos macos, sincerament, els leleupi, de grans, no són tan macos com diuen, s'enfosqueixen bastant pel que he vist.

Igual passa algún usuari que coneix aquests peixos i et diu el contrari que jo, per això tampoc et vull assegurar que no pots.
Los conchícolas son una muy buena opción. Pero cuidado que algunos son muy teritoriales como los ocellatus, pero también los hay coloniales como los brevis. Al menos me suena así, a ver si alguien más experto te aconseja más decentemente. Wink

¿No has pensado en poner peces arcoíris? No son del Tanganika. Ni siquiera son cíclidos, pero son muy bonitos, pacíficos y en general todos viven magníficamente en agua dura.Big Grin
Hola gent!

TopGon, jo d'ençà que els vaig veure, em vaig enamorar dels Tanganyka. Arcoiris son també molt guapos, pero no vaig veure'n a les botigues. En fi, avui m'he instal·lat l'aquari. Us deixo unes fotos per veure. Opineu-ne:
http://www.flickr.com/photos/alinamierlu...981135640/ .
No em desagrada gens! la majoria de gent, a diferencia de tu, no posen plantes, ja que es deuen pensar que el tanganika está format exclusivament per roques amb aspecte de formatje i de color blanc.....

Ja ens posaràs més fotos de la evolució! Wink
Me gusta la composicion de tu acuario, quizás con un fondo en la parte trasera te quedaría mejor.
Yo nunca he tenido peces del tanganika pero he leido bastante sobre ellos. Te recomiendo ni no has visitado el foro de aquaciclidos.net, en la seccion del tanganika encontrarás mucha información sobre especies y posibles combinaciones para tu acuario.
En 120l suelen recomendar como mucho 3 especies, mírate los multifascinatus que son unos conchícolas que dicen que tienen un comportamiento espectacular, y luego otras especies para las rocas que podrian ser una variedad de julidochomis y unos caudos o unos altos.
De todas formas mirate el foro que te digo y vas pensando la combinación.
Sobre la tienda por mi parte Art Viu es muy recomendable Fransesc te asesorará bien y tiene mucha variedad de tanganika.
Un saludo y ya nos pondras fotos de la evolución de tu acuario.
Gracies Albertus, Gracies Coreman. Ara mateix pensava anar per comprar un poster per posar en la darrere del aquari (comprare alguna cosa de color blau i gris). Vaig entrar a aquaciclidos.net. Molt interesant... i els nois em van respondre.
Coreman, estic d'acord amb tu pel que fa els espècies de peixos. Mirant uns fitxes amb informació, em vaig decidir a posar uns quants (max 3 o 4) d'aquests:
Conchicolas:
- Neolamprologus similis
- Neolamprologus multifasciatus
- Neolamprologus brevis
I altres:
- Neolamprologus caudopunctatus
- Julidochromis marlieri
- Cyprichromis leptosoma (Blau)
- Altolamprologus compressiceps o calvus
M'alegro què us agrada meu aquari. Es meu primer aquari que l'hi faig.
Hola a tots!

Meu aquari encara s'esta fent el cicle biològic (si, i han passat casi 4 setmanes, peró el nivell de nitrit no arriba a 0). En fi, esperaré mes. Aprofito per posar-hi uns fotos.
[Imagen: 3296617351_b15a71568e_b.jpg]
[Imagen: 3297443202_ce06c6572b_b.jpg]

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Dubtes tanganika Enrik 3 2.342 26-01-2017, 18:33
Último mensaje: Enrik
  Em presento i dubtes sobre aquari amazonic nator 12 6.923 24-03-2015, 23:15
Último mensaje: lampibcn
  nou aquari Enrik 2 2.291 20-01-2015, 22:14
Último mensaje: Enrik
  Evolució del meu aquari de 180 litres Natalia 22 11.921 02-11-2014, 13:25
Último mensaje: Natalia
  Conductividad en acuario tanganika jnavas 7 4.888 28-05-2014, 16:30
Último mensaje: ismacarv
  Ciclat aquari afegint amoníac fcolours 6 4.181 27-03-2014, 11:54
Último mensaje: Jaume71
  El nou aquari de la Laieta eularidelescols 13 6.237 07-03-2014, 17:12
Último mensaje: 2365
  Consell/ideies per un nou aquari kabuki 6 3.416 08-01-2014, 23:23
Último mensaje: kabuki
  Ph a 8... Es dolent pels peixos?? Natalia 27 11.205 19-11-2013, 14:08
Último mensaje: ismacarv
  Aquari de 120 litres, que fer amb ell? manelescalar 43 17.449 18-11-2013, 17:00
Último mensaje: manelescalar

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)