Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bombolles d'aquari acabat de montar
Ahir vaig ajudar a un amic a instal.lar-se l'aquari, i avui m'ha trucat preguntant-me una cosa per la que no tinc resposta: sabeu les típiques bombolletes d'aire que es formen quan acabes d'omplir un aquari, i que si no les toques estan enganxades a totes les superfícies durant alguns dies?. Sabeu perquè es formen? hi ha alguna explicació científica?

Us agrairia una mica de ajuda, perquè no puc dormir!
Bon dia Marc,

Home tant com per quedar-te sense dormir per unes bombolletes....

[Modo científico ON]Les bombolletes crec que es formen perquè al omplir l'aquari amb aigua, quan el raig d'aigua amb el que l'estàs omplint atravessa la superfície de l'aigua que ja conté l'aquari, aquest raig atrapa part de l'aire en contacte amb la superfície i l'arrossega dins l'aigua de l'aquari.

Aquest procés d'omplir l'aquari provoca un excés de bombolles d'aire dins l'aigua. Arriba un punt en el que l'aigua es satura i no en pot disoldre més. El fet que l'aigua amb la que l'omples generalment estigui a baixa temperatura tampoc ajuda perquè la solubilitat augmenta linealment amb la temperatura, fins que arriba a saturar-se, és clar.

Les bombolles que l'aigua ja no pot idssoldre, com son menys denses, tendeixen a pujar cap a la superfície. Les que queden "enganxades" a tots els elements de l'aquari són les que pugen per escapar cap a la superfície però es troben en el seu camí amb algún element i les que tu mateix introdueixes mentre omples l'aquari un cop l'aigua ja és saturada.

Les bombolles desapareixen amb el pas de les hores degut a que l'escapament de bombolles cap a la superficie facilita que l'aigua dissolgui noves bombolles. Si l'aquari és d'aigua calenta, el progressiu augment de temperatura fa augmentar la solubilitat i això fa desaparèixer abans les bombolles.[Modo Científico Off]

Bé espero que ara puguis dormir, si és que no t'has adormit ambl'explicació.
AlwaysTB
Más preciso imposible. Menuda aclaración, yo como no tengo modo científico te digo que no tienes por qué preocuparte. Otra cosa sería que apareciesen si el acuario lleba fiuncionando y sin burbujas varios meses.Big Grin
A veure, el noi volia una explicació científica...pos tooooma explicació científica Big Grin.

Espero no haver-lo espantat i que ara no torni mai més pensant que som [sóc] uns "frikis".
AlwaysTB
Yo agradezco mucho las explicaciones precisas, que son las que yo no doy xD.
Del que es tracta es de que ens complementem els uns als altres, jo per exemple de taxonomia no en tinc ni idea, l'altre dia quan em vas fer la visita guiada, a moltes especies te deia que si pero realment...ni idea de si són difícils d'aconseguir, cares barates etc.

En qualsevol cas, l'important és que els dubtes vagin quedant resolts i que el fòrum vagi creixent mantenint el bon rotllo.
AlwaysTB
Si algo abunda en este foro es buen rollo...Big Grin
Moltes gràcies!

De friki res, eh!, me l'he hagut de llegir tres cops, però la rigorositat amb la que "sembla" que està escrit, em satisfà de sobres!.

Repeteixo...Moltes gràcies!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Em presento i dubtes sobre aquari amazonic nator 12 5.524 24-03-2015, 23:15
Último mensaje: lampibcn
  nou aquari Enrik 2 1.888 20-01-2015, 22:14
Último mensaje: Enrik
  Evolució del meu aquari de 180 litres Natalia 22 9.729 02-11-2014, 13:25
Último mensaje: Natalia
  Ciclat aquari afegint amoníac fcolours 6 3.280 27-03-2014, 11:54
Último mensaje: Jaume71
  El nou aquari de la Laieta eularidelescols 13 4.847 07-03-2014, 17:12
Último mensaje: 2365
  Consell/ideies per un nou aquari kabuki 6 2.797 08-01-2014, 23:23
Último mensaje: kabuki
  Aquari de 120 litres, que fer amb ell? manelescalar 43 13.435 18-11-2013, 17:00
Último mensaje: manelescalar
  Les algues negres del aquari AAB 2365 2 1.709 19-09-2013, 12:22
Último mensaje: lanchone
  Aquari AAB, escalars i cardenals. TRONERA 9 3.831 14-06-2013, 12:47
Último mensaje: guivet
  aquari a tres cares eularidelescols 11 4.828 12-05-2013, 12:34
Último mensaje: eularidelescols

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)