Doncs no gran cosa, de moment. Ara, projectes......
Tinc un 120 l. nominal, i un 15l (a sobre el meu escriptori) que he muntat fa poc per tal de rescatar unes plantes, pero ja he posat un parell d'albonubes (veiam si crien), unes cherrys i un cargol poma.
El 120l. el tinc des de fa molts anys (8 ó 10), i amb ell m'ha passat de tot.
Un bon dia em va agafar perquè em faria gràcia una "peixera"... i apa, ja sabeu com determinades botigues (ja no existeix) fan les coses.
Fa 3 ó 4 anys, fart de tot lo que passava dintre el tanc, sense la meva ordre espressa, per escrit i per tripicat, i altres coses que jo ordenava que passesin, no passaven... doncs me'n vaig comerçar a informar.
Vaig aprendre una mica de l'aigua..., del cicle del nitrogen...de que així no m'extranya que aquell tauró malai se'm mengès mica en mica els hasemania....
He llegit molt i crec que he après molt, i ara farà uns mesos vaig entendre que els projectes que tenia en ment fallarien molt menys amb l'ajuda d'altres "tronats" com jo mateix.
Ara mateix tinc al 120l. 4 goldies, 1 supervivent otocinclus, 1 crossocheilus, una pila de cherrys i 2 pomaceas bridgesii. Vallisneria, anubia nana i crinum són les úniques plantes que aguanten amb els goldies.
I amb 4 rajoles i un vidre he muntat fa poc un 15l. que conté,
sota l'aigua: les restes de pteropus i widelow, sagitaria, i molsa de java que els goldies no van respectar (s'estàn recuperant, algunes de la pura arrel); més cherrys, un altre pomacea, i dos albonubes que de moment no volen criar (el mascle diu que si, la femella que no, us sona?

)
surant: riccia a punt de sortirse del tanc i dues postes de pomacea dintre el cul d'una ampolla de Solan de Cabras
a sobre: he atravessat un troç de fusta i tinc un micro-cultiu d'aigua verda.
És petit però ben aprofitat.
Projectes.
- El 120l. s'ha quedat petit pels goldies. Els tindré que buscar una solució al pati interior. A la meva dona no l'agradarà, als nois sí.
- Al saló (on hi ha el 120l.) posaré un 360l. amb escalars i la companyia que admetin.
- Quan tingui l'aigua verda controlada vull encetar un cultiu permanent d'artemia i dafnia. De la primera ja tinc ous, i de la segona he vist on els venen.
- I quan tingui estabilitzats l'aigua verda i el micro-bitxos...... sí, killies. De moment començaré amb Aphyoseimon. Els Notho són mol guapos però crec que m'estressaràn.
Vull posar una bateria de 8 aquaris en sèrie (de 30l. aprox) amb 8 tipus diferents de guambetes, pomaceas i Aphyos. No sé qué tal les gambetes i els killies però penso que si estructuro bé el aquaris....
Això últim és el meu gran repte. Bé diguem-ne somni però somiar és gratis ¿oi?.
Hauré d'estudiar la manera d'automatitzar-ho tot al màxim.
Apa, aquí la meva vida.
Salutacions