Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
¿Com s'alimenta amb larva vermella de mosquit congelada?
A veure, tinc un dubte existencial.

Vaig comprar un blister de larva vermella de mosquit a una botiga de les "associades". Vaig pensar que 4€ estava bé de preu [per 100gr de menjar congelat, 10 blocs "dobles"] i que a les meves 4 Chromobotia macracanthus [Botia paiasso], ancistrus jovenet i guppy solitari [si l'únic que no va desparèixer misteriosament], els encantaria.

Preguntes:

4€ per un blister de 100gr amb està bé de preu o he fet el passarell?

Com carai se'ls dóna aquest aliment? Descongelo un bloc i el tiro a trossos dins l'aquari?

Ara mateix estic alimentant amb unes miques de escames a la superficie pel guppy i a les botias i l'ancistrus els tiro dos trossos de papilla de disco directament congelada [d'aquesta amb cor de bou, pharmaton complex, etc.]. Això ho faig a les 10 del matí i a les 8 de la nit, coincidint amb l'encesa i l'apagada dels llums. Hi ha un dia a la setmana que no els dono res. He de dir k s'ho mengen tot ben rapidament.

Espero les vostres respostes.
AlwaysTB
Em sembla que no és massa bo per als peixos donar menjar congelat directament, millor descongelar-ho abans posat damunt de paper absorbent.
Debes descongelarlo con agua y luego ya puedes alimentar los peces.

No eches ese agua al acuario que contamina mucho.

Si se lo echas directamente congelado corres el riesgo de que algún pez la "palme" al tragarse un trozo sin descongelar o demasiado frío.
Yo cojo una taza, la lleno de agua del acuario y meto la pastilla congelada dentro.
En menos de 5 minutos ya estan todas las larvas descongeladas y sueltas.
Entonces, escurro el agua en la fregadera y hecho las larvas al acuario.
Si se te quedan algunas pegadas por las paredes de la taza, con el mismo agua del acuario hago como si enjuagara la taza para que se despenguen y caigan todas.
Yo utilizo la misma técnica que Cravich. Y el precio me parece el habitual, la verdad no me he fijado mucho últimamente. Yo uso las de Frozen Fish Food.
Jaume71 escribió:Em sembla que no és massa bo per als peixos donar menjar congelat directament, millor descongelar-ho abans posat damunt de paper absorbent.

El problema que tinc és que si deixo descongelar el petit bloc de papilla, quan la poso al aquari es desfà tota, mentre que si la deixo 5 minuts fora, que es descongeli només la part de fora, manté la forma de bloc, queda reposant com a bloc al fons i l'aigua a 28 graus fa la resta. Per ara les Botias s'ho mengen molt a gust. Recomanacions per fer la papilla més consistent? algún espessant tipus maizena?

Per cert, com vaig llegir que les Botias son propenses al punt blanc, m'he plantejat pujar el termostat del aquari per sobre dels 28 per tal de prevenir-ne l'aparició. Seria correcte?

Com avui els toca descans fins demà al matí, demà abans de venir cap a l'AAB provaré el tema de les larves. Són vives o mortes quan es descongelen?
AlwaysTB
Vom diuen els companys, el menjar s'ha de descongelar, segons he llegit, l'aigueta aquesta que porten porta fosfats a punta pala.

Per lo de la papilla, conec gent que fa servir agaragar o com s'escrigui, una alga que torna el menjar gelatinós.
Utilices la técnica que utilices, siempre descongela previamente todo alimento congelado. Yo utilizo el típico papel absorvente y al cuarto de hora aprox. para el acuario.
El precio por norma general ronda sobre los tres-cuatro euros el blister. Yo utilizo la larva de Ocean Nutrition y da gusto ver el tamaño y grosor de las larvas. No abuses de alimentarlos con larva ya que contiene un alto contenido en hierro, una vez por semana y poco más.

La temperatura no la subas para prevenir el punto blanco, el aumentar la temperatura lo único que vas a conseguir es acelerar el metabolismo de los peces con las consecuencias que conlleva.
OK.

Barrejaré la papilla amb més gelatina de la que vaig posar l'última vegada.

Sobre les larves, no tenia pensat donar-les més de 1 cop per semana.

També els hi poso cogombre a dauets ben petits, que se'l mengen molt bé.

Sobre el metabolisme dels peixos, entenc que et refereixes a que com més alta la temperatura, més energia consumiran, mes menjaran, més excrements i en general un risc potencial per a la qualitat de l'aigua.

Sobre l'aigüeta de les larves, els fosfats no s'utilitzen per abonar les plantes de l'aquari?Si és així, el correcte seria posar també l'aigüeta al aquari?
AlwaysTB
Tota la vida he criat peixos estacionals del gènere Nothobranchius amb larva de mosquit vermella congelada. Alimentant-los a diari.

En quant a la larva de mosquit congelada, algunes puntualitzacions:

* Controlar que no es trenqui el procés de congelació. S'hi el blister comença a descongelar.se no es pot tornar a la nevera. Ho comprovaràs perquè després deixa l'aigua molt vermella.

* Sempre es te que descongelar i després llençar als peixos -amb aigua a temperatura ambient ó millor a la del acuari-.

* Procurar no agafar aigua de la descongelació.

* En quant al tema dels fosfats -com a conservants-, millor estudia el contingut dels aliments en fulles o grans preparats, crec que es molt millor la larva congelada que no pas el menjar de pot. Ho comprovaràs quant intentis reproduir espècies.

Problemes:

* Te un excés de contingut proteínic. En peixos omnívors es te que donar amb mesura.

* També es un aliment molt greixós es te que alternar amb artemia congelada ó millor viva, o daphnia viva, aliments al closca per afavorir la neteja i regularitat del tracte intestinal (evitar oclusions intestinals).

* Es un aliment car.

Cordialment,

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Larves de mosquit TRONERA 13 5.621 17-04-2014, 08:51
Último mensaje: MIJABA
  Larves de mosquit hector28bcn 11 4.735 12-07-2011, 19:51
Último mensaje: tofol

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)