Temas: 29
Likes Given: 0
Registro en: Dec 2008
Tinc una serie de dubtes sobre il·luminació i com a cada botiga t'expliquen un rollo diferent he pensat en consultar-ho amb vosaltres.
Quin tipus d'il·luminació [HQI, PL, T5, T8] és el més recomanabale per aigua dolça?
Hi ha llocs on m'han dit que "l'ultimo grito" és PL, d'altres que T5 "hasta la muerte", l'Amano [si el friki dels aquaris de plantes o holandesos] recomana HQI+T5.
Com suposo que cada tecnologia té els seus avantatges i inconvenients m'agradaria que m'exposessiu el vostre punt de vista.
Personalment crec que T5 és una solució econòmica en el sentit de que ofereix bastants watts en un tamany compacte i un preu correcte, PL no en tinc ni idea, i HQI ho veig com una forma de posar una quantitat bestial de watts en un espai relativament petit, rollo per aconseguir els efectes aquell tant guapos de la riccia fluitans submergida i fent "alfombreta" sobre el terra o sobre algún tronc.
Per altra banda, és correcte considerar com el mínim recomenable per tenir plantes 0,5w/litre? Si és així, llavors 1w/litre es considera lo correcte per a plantes amb requeriments mitjans de llum i 1,5w/litre l'adequat per plantes tipo riccia si les volem posar submergides?
Mentre espero les vostres respostes continuaré googlejant al respecte.
AlwaysTB
•
Temas: 29
Registro en: Dec 2008
Bueno,
Al final ayer decidí hacer la ruta de las tiendas para dejar resuelto el problema de la pésima iluminación que montan algunos fabricantes [18w en un 98litros y 15w en un 60litros].
Pasé por Aquarium Meridiana, allí no tenían mucha cosa, solo me comentaron que en la feria de mayo en Zaragoza [quino69 tú sabes cuál es?] Wave presentaría soluciones, pero que hasta mayo no tendrían nada.
Luego fui a Hobbypeix. Ellos solo trabajan con material alemán de Giesseman muy bueno, bonito y caro, muy caro. EL 4x24w T5 de 62cm 289€ con 2 tubos de 6500k y 2 de 10.000k, a lo que había que añadir 49,90€ de los soportes ya que no quiero colgar nada del techo. En total, una "fiesta" de 338.9€:eek:. Albert me comentó que no podia aplicar sobre eso el descuento del 10% y que en caso de decidirme tardarían 4 semanas en traerlo. La atención recibida muy buena. Ah, que sepáis que la primera semana de febrero le entran nuevos peces y el viernes plantas.
Finalmente acabé en Dauer [La idea era pasar por Acuapasión pero ya sabía que de iluminación no tienen casi nada en stock]. Me enseñaron el producto de Arcadia, que en hobbypeix ya me habían comentado sus defectos de diseño, pues fueron reseller de arcadia bastante tiempo, y luego me enseñaron el 4x24w T5 de Blau Aquaristic. El equipo de Blau me encantó tanto el diseño de la luminaria como el del soporte. Me lo llevé con 2 tubos aquamedic de 10.000K y otros dos más rosados.
Enric dio el visto bueno a la combinación de tubos y la atención recibida, de 10.
Si queréis saber más de la pantalla de Blau o fotos etc. pedirlo y veré qué puedo hacer.
AlwaysTB
•
Temas: 220
Registro en: Jul 2007
Pues llamame cutre ... pero yo vaciaria la pantalla de serie, quitar reactancia, fluorescentes, todo, y la rellenaria con bombillas de los chinos de 6400k ...
Con los mismos tornillos y tuercas que se aguantaba el fluorescente y unas arandelas de estas que se cierran apretando un tornillo se sujetan facilmente en horizontal ... el portalamparas no es necesario ... si quitas la rosca de la bombilla veras que dentro solo hay dos cables ... un empalme ...
•
Temas: 174
Registro en: Jan 2004
21-01-2009, 00:10
(Última modificación: 21-01-2009, 00:16 por Marc Martínez.)
Jo crec que Pl o T5 es la millor solució a banda de HQI que ho trobo massa aparatóos sistemes ni han molts de blau i jebo els mes ecomnomics jo m'ho vaig muntar comprant dos porta lampares dos suports dues reactancies i els pl a una tenda d'iluminació. Pero evidenment comprant sempre ho trobes mes estetic. La llum jo tinc un 840 (es una molt bona llum per plantes sota el meu punt de vista) i un 10000K les rosats mira que son exactament.
Pensa, en relació a tot el sistema d'aquari plantat que estás muntant , que en el mon de les plantes tot esta interrelacionat es a dir, 1w per litre sense abonat i sense Co2 es igual a algues, a major llum mes consum de nutrients i el consum de nutrients de les plantes es proporcional (N,P,K en una proporció de cada cosa) si hi han sobrants hi tindràs algues, llegeix també sobre aixo per poder estar content amb les plantes i no desesperar després de fer una gran inversió inicial. I pregunta el que vulguis, per cert plantes no gastis gaires calers que a la AAB ja te'n passarem.
Més info sobre abonat:
Aproximacion abonado correcto
PPS Classic
PPS Pro
Redfield ratio
Más Redfield castellano
i en tinc més....
[COLOR="Black"][COLOR="Blue"]Salutacions.
[/COLOR][/COLOR]
•
Temas: 59
Registro en: Oct 2007
La combinación de 2 tubos aquamedic de 10.000 ºk y otros dos rosados ( supongo que también son los de aquamedic) los he visto en un acuario con plantas y el resultado es espectacular, las plantas crecen muy bien.
Eso sí, también tiene sistema de CO2.....
Saludos
•